Jason Statham'ın Beslenme ve Egzersiz Programı

Konusu 'Türkceye Çevirilen Yazilar' forumundadır ve absolut tarafından 16 Temmuz 2011 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 4 üye.
  1. absolut
    Offline

    absolut Üye

    Katılım:
    25 Şubat 2011
    Mesajlar:
    1
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    0
    JASON STATHAM
    [​IMG]
    Oyuncu Jason Statham yeni beslenme ve egzersiz programı ile 6 haftada tam 8 kilogram verdi. Şimdi sıra sizde...
    Sizce de koca bir domuza benzemiyor mu?” diyor Statham boğuk sesi ve ünlü İngiliz aksanıyla, kıkırdayarak. Elindeki fotoğraf ise hem önden hem arkadan çekilmiş klasik bir ‘önceki hali fotosu’. Fotoğraftaki adam biraz iriyarı, kaslı ama kasları belli olmayan cinsten, üstelik de Statham’ın ta kendisi. Aktörün başına gelenler bizim başımıza gelenlerden çok da farklı değil esasında. Fazladan bir-iki bira, biraz daha yemek derken hiç fark etmeden üst üste binen kaloriler ve gözden kaybolan kaslar. “Hiç bir zaman kalorileri umursamadım. Elma vücut için faydalıysa 5 tane yedim. Canım muz mu çekti, hepsini bitiriverdim.” diyor ünlü oyuncu.

    Fakat bu sayede alınan kilolar, Statham’ın Jet Li ile çektiği “War” filminin dövüş sahnelerinde epey zorlanmasına neden oldu. Yediği fazladan yemekleri anımsatmak istercesine vücuduna yapışmış olan fazlalıklar, oyuncuyu filmin çekiminde rahatsız etmeye başladı.

    Statham, biraz önce dalga geçtiği fotoğraflarını masanın üzerine bırakıyor ve tişörtünü kaldırarak beni gerçeklerle yüzleştiriyor. Muhteşem karın kasları damarlı kollar ve kaya gibi göğüsler: İşte fotoğraftaki adamın kısa bir sürede geldiği son durum.

    “6 haftada 8 kilo vermek kolay bir şey değil dostum. Bu, haftada 6 gün minimum 35 dakika egzersiz demek. Şimdiye kadar hiç, bu kadar sürede böyle bir sonuç almamıştım.”

    Bu açıklamanın, İngiltere olimpik dalma takımında olan ve hobi olarak dövüş sanatlarında ustalaşan birinden gelmesi şaşırtıcı. Peki ya sırrı ne?

    Esasında çok basit; böyle bir sonuç için terlemeye ve canınızın yanmasına hazır olun, yeter! Bir de yediklerinize dikkat etmek gerekiyor. Tabii ki yemek yiyeceksiniz ama ancak sizi ayakta tutacak kadar. Fazlası değil.

    Antrenman
    Eğer Statham’ın antrenmanını model olarak alacaksanız, kendinizi acıya alıştırsanız iyi olur. Zira aktör kendi programından bahsederken “canıma okudu”, “lanet olası” ve “işkence” kelimelerini ağzından eksik etmiyor. Ünlü aktör pazar günleri haricinde her gün, Los Angeles Havaalanı yakınlarındaki Epoch Training’de antrenman yapıyor. Epoch eski, bir ambarın spor salonuna dönüştürüldüğü bir yer... Bu spor merkezi, askeri bir duruşu olan eğitmen Logan Hood tarafından yönetiliyor. Bu bağlamda bu merkez bir spor salonundan oldukça farklı… Hollywood filmlerinde rol alan dublörler de burada çalışıyor. Tesiste barfiks için barlar, tırmanma ipleri, trambolinler ve ağırlıklar var.

    ANTRENMANIN TEMEL OLARAK SADECE İKİ KURALI VAR.
    1. Tekrar yok. Statham, 6 hafta boyunca birbirinin aynı olan bir tek günüm olmadığını belirterek; “Her gün farklı bir kombinasyon çalıştım. 6 hafta boyunca bu şekilde de antrenmanı tekrarlamış oluyorsun ama asla bir günün diğerinin aynısı olmuyor. Her gün antrenman değişiyor ve bu da programı enteresan hale getiriyor.” diyor.

    2. ‘Vakit, nakittir.’ Statham, yaptığımız her şeyde zamana karşı yarıştığımıza dikkat çekiyor ve antrenman sırasında zamana dikkat ettiğimizde kaytarıp kaytarmadığımızı daha net anlayacağımızı belirtiyor.

    Antrenman 3 aşamadan oluşuyor
    10 dakikalık ısınma:
    Bu zorlu çalışmanın en kolay bölümü bu aşama. Statham, ısınma için sadece kürek çekme makinesini kullanıyor.

    Orta zorlukta 10 dakika:
    Bu aşama, çalışmanın başladığı ve vücudu bir sonraki aşamaya hazırlayan bölüm. Statham 1 gününü farklı şınavlara da ayırıyor (normal, açık, uzak, sağa, sola, ayaklar havada...). Daha sonra belinin yan bölümlerini çalıştırmak için ağırlıkları eline alıyor ve ayakları omuz hizasında açıkken sağ ve sol yana doğru eğilme hareketini 15 kez tekrarlıyor. Daha sonra ağırlıkları tek elle golf sopası gibi 15 kere sallıyor ve hareketi iki el için de tekrarlıyor. Son olarak da ağırlıklarla iki elini kullanarak, over head press yapıyor.
    Statham’ın bir diğer favori hareketi ise şınav ya da mekik egzersizlerini piramit sistemiyle uygulamak. Piramit, hareketi tek seferden 10 tekrara kadar çoğaltıp; sonra 10’dan 1’e kadar azaltarak tekrarlama anlamına geliyor.

    Aralıklı çalışma:
    İşte bu aşama, programın en acımasız bölümü ve Statham’a göre de “Herkesin canına okuyor.” Çalışma süresince nefes nefese kalıyorsunuz ve kalbiniz kırmızı alarm veriyor. Yandaki kutuda Statham’ın uyguladığı egzersizlerden bazıları bulunuyor. Aralarından 6 tane seçip kendinize bir seri yaratın. Bazı hareketler için gerekli olan ekipmana sahip olmayabilirsiniz. Ancak, programın ana fikri tüm vücudu çalıştırmak. Bu yüzden evde yapabileceğiniz 6 tane egzersizi seçip, diğerlerini dışarıda yapın.

    Yemek programı
    Statham hızlı kilo vermesini akıllıca bir yeme planına borçlu. Günde 2.000 kalori alıyor ve kesinlikle aç kalmıyor. İşte size ünlü aktörün bozmamak için adeta yeminli olduğu beslenme programı (birkaç haftada bir içkinin serbest olması kaydıyla).

    1 Rafine şeker ya da un yok. Ekmek ve makarna da yok. İçki ve meyve suyu da yok. Oyuncu için en zor bölüm Statham tatlı olarak her akşam yoğurt ve taze meyve yemeye dikkat ettiğini belirtiyor.

    2 Bir şey boğazınızdan geçiyorsa bunu not edin. Yediklerinizi not aldığınız bir günlüğünüz olsun. Statham’ın bir defteri var ve gün içinde boğazından ne geçiyorsa -su dâhil- defterine not alıyor. Statham, yazdığınız hiç bir şeyi görmemezlikten gelemeyeceğinizi ve bu sayede kendinize karşı daha dürüst olabileceğinizi söylüyor.

    3 Kalorileri dağıtın. Statham, günde ufak öğünlerle 6 kez yemek yiyor. Üstelik çok da normal şeyler yiyor; yumurtanın beyazı, sebze, yağsız et, balık ve protein takviyeleri. Önemli olan günde 2.000 kaloriyi asla geçmemek.

    Statham’ın yaptığı egzersizler:
    Kalorileri dağıtın. Statham, günde ufak öğünlerle 6 kez yemek yiyor. Üstelik çok da normal şeyler yiyiyor; yumurtanın beyazı, sebze, yağsız et, balık ve protein takviyeleri. Önemli olan günde 2.000 kaloriyi asla geçmemek.

    Ball slam
    10 kiloluk lastikten yapılmış bir sağlık topunu alın ve başınızın üstüne kadar kaldırıp olabildiğince hızla yere fırlatın. Hareketi 20 kere tekrarlayın.

    Rope climb
    İpe 8 metre tırmanın ve bunu ayaklarınızı kullanmadan, yapın. Hareketi 5 kere tekrar edin ve her defasında daha da yukarı tırmanmayı hedefleyin.

    Pullup
    Statham, bu harekette bir bardan diğerine atlıyor. siz kendinizi bu kadar zorlamayın. Barfiks hareketini en az 8 tekrarla vücudunuzu yavaşça aşağıya indirerek yapın.

    Snapper
    8 metrelik bir halatı trabzan benzeri sağlam bir yere bağlayın. Halatı iki elinizle başınızın üzerine doğru kaldırıp, kendinize doğru hızlıca çekmeye çalışın. Hareketi 20 kere tekrarlayın.

    Hanging knee raises
    Barfikse tutunun. Bacaklarınızı bükün ve dizlerinizi göğsünüze kadar çekip, yavaşça indirin. Hareketi 20 kere tekrarlayın.

    Burpee
    Bacaklarınızı omuz hizasında açın, çömelin ve ayaklarınızı arkaya doğru hızla atarak, şınav pozisyonu alıp şınav çekin. Ayağa kalkın ve aynısını 20 kere tekrarlayın.

    Crab walk
    Bir basketbol sahası uzunluğunu, 4 ayak pozisyonunda yürüyün. Sonra bench press, squat ve deadlift hareketlerini uygulayın.

    Farmer walk
    Ağırlıklar elinizde, kollarınız yanda spor salonunu baştan sona yürüyün ve bu yürüyüşü 3 kere tekrarlayın.

    Front squat
    Halteri omuz hizasında tutun ve bacaklarınız yere paralel olana kadar kalçalarınızdan çömelip ayağa kalkın. Hareketi 20 kere tekrarlayın.

    Rope pull
    10 ilâ 20 kilogram arasında bir ağırlığı 10 metrelik bir ipe bağlayın ve ağırlık elinize gelene kadar ipi çekip geri atın. Hareketi 5 defa tekrarlayın.

    Weighted stepup
    İki elinize de ağırlık alın ve bir sehpanın üzerine çıkıp inin. Bu hareketi 20 kere tekrarlayın.

    Basic lift
    Bench press, deadlift ya da squat hareketlerinden birini seçin ve hafif ağırlıklarla egzersizi 20 kez tekrarlayın.


    KAYNAK: MEN’S HEALTH
    LİNK :http://www.menshealth.com.tr/index.php?d=213
     
    Alper19891, dishiwelet ve sultanmehmed bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş