Diyete Başlarken - Motivasyon ve Öneriler

Konusu 'Çeşitli Makaleler' forumundadır ve YesiLZeytin tarafından 27 Haziran 2012 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. YesiLZeytin
    Offline

    YesiLZeytin Üye

    Katılım:
    26 Nisan 2009
    Mesajlar:
    313
    Beğenileri:
    197
    Ödül Puanları:
    53
    Birçok insan hayatında belli aralıklarla diyet yapıp başarısız olmuştur muhakkak. Gözlemlediğim kadarıyla en bilinçli insanların bile diyete hazırlık aşamasında tek yaptığı kendilerine uygun bir diyet programı bulmaya çalışmak. Onu da delmeden uygulamak çok azının harcı.


    Etrafımdakilerin diyet hikayelerini dinlediğim zaman sadece yüzde 10 civarında insanın başarılı olduğunu görüyorum. Geri kalan yüzde 90'lık kısım Pazartesi başladıkları diyeti Çarşamba gününe kadar sürdürebiliyorlar.


    Bunun sebebi çok açık, çünkü yeterli motivasyonları yok ve diyete başlamadan önce mental olarak hazırlık yapmıyorlar. Karınları tokken diyet yapmaya karar verip ilk açlık atağında ve kan şekerleri düştüğünde dağılıyorlar.


    Bu durumun önüne geçmek için açlık atakları sırasında bizi ayakta tutacak ve devam etmemizi sağlayacak sağlam nedenlerimizin olması ve diyette zorlandığımız kritik dönemlerde bu nedenleri birinin bize hatırlatması gerek. Veya sürekli görebileceğimiz bir yerlere not edip kendi kendimize de hatırlatabiliriz. Bu konuda odamıza asacağımız imgesel öğeler de (güzel bir vücut ve kilolu bir vücut fotoğrafı gibi) oldukça etkili olacaktır.


    Ayrıca karnımız tokken kilolarımızla ilgili hissettiğimiz o tiksinme benzeri hisleri bir kenara not edip, yine diyette zorlandığımız zamanlarda açıp bu notları okumalıyız. Bu hisleri not alırken ne kadar çok tasvir kullanırsak ve yine ne kadar çok detay kullanırsak sonradan okuduğumuzda tekrar aynı hislere dönme hızımız o kadar artacaktır. Bu da motivasyonumuzu sürekli ayakta tutmada bize çok yardımcı olacaktır.


    Bir diğer önerim de vitamin ve diğer takviyelerle ilgili. Diyet dönemi boyunca vücudun ihtiyaç duyduğu vitaminler, mineraller ve diğer bazı maddelerin eksikliği sıklıkla görülen bir durumdur. Bu durum bizi konsantrasyon eksikliği, irade azalması ve şeker ataklarına karşı savunmasız hale getirebilir (hastalıklara karşı etkilerinden bahsetmiyorum hiç). Bu yüzden takviye almak da büyük önem arz etmektedir. Vücutta depo edilemeyen B ve C vitaminleri, D vitamini, ayrıca Omega 3 takviyesi başlıca kullanılabilecek takviyelerdir. Tabi ki bu takviyeleri doğal sebzelerden vs almak her zaman önceliğimiz olmalıdır. Son olarak her saat başı bir bardak su içmeyi de alışkanlık haline getirmeliyiz.


    Bir hafta boyunca gün gün neler yapacağınızı net bir şekilde not edin. Böylece belirsizlikler içinde istemediğiniz şeyleri yapmaktan kurtulursunuz ve hedeften sapma ihtimalinizin önüne geçmiş olursunuz.

    Evinizde ve etrafınızda diyetinizi bozabilecek ve iradenizi zorlayacak şeyler bulundurmamaya da özen göstermelisiniz. Bulunduğunuz ortamda sürekli gözünüze çarpan bir dilim pasta 'bu seferlikten bir şey olmaz' düşüncesini yavaş yavaş kafanıza sokmaya başlayacaktır. Birkaç sefer gözünüze çarptıktan sonra bir bakmışsınız pasta midenizde bile. Gereksiz kalori ve pişmalık, diyetin aksaması, ayrıca iradenin zayıflaması da cabası.

    Hedeflerinizi küçük belirleyin. Diyelim ki uzun vadede 20 kilo vermeyi planlıyorsunuz, öyle olsa bile sürekli 20 kiloya odaklanmayın. Yapmanız gereken tek şey 1 kiloya odaklanmak ve 1 kilo vermek. Uzaktaki hedefleri sürekli düşünmek sabır sınırlarınızı zorlayabilir. Kendinize haftalık ve aylık hedefler belirlemelisiniz. Sadece şu an yapmanız gereken şeylere odaklanın, geleceği düşünmeyin.

    Sürekli tartılmayın, mümkün mertebe 15 günde bir veya ayda bir tartılın. İlk 15 gün diyetinizde hiç fire vermemeye çalışın, bu 15 günden sonra işler giderek kolaylaşacak.

    İlk başlarda sizi motive eden o yoğun enerjinizi çok çalışarak bir anda tüketmeyin. Diyetin ve sporun ilk günlerinde çok az yiyip, aşırı antrenman yapma eğiliminde olur genelde insanlar. Bu hataya düşmeyin, yediklerinizi yavaş yavaş azaltın, sporunuzun yoğunluğunu da yine aynı şekilde kademe kademe artırın. Unutmayın, bu uzun bir yolculuk ve enerjinizin sürdürülebilir olması şart. Aksi halde tekrar en başa dönmeniz kaçınılmaz.

    Bunu bir diyet olarak değil, yaşama şekliniz olarak görmeye odaklanın. Yani alışkanlık haline getirin. Alışkanlıklar, yapılması en kolay olan, enerji sarfetmemiz gerekmeyen davranışlardır ve bir alışkanlığın oluşması için minimum 15-30 gün arası geçmelidir. O yüzden ilk 15 gün fire vermemek önemlidir, sonrasında işlerin daha da kolaylaştığını göreceksiniz.

    Yemek yerken lokmalarınızı kademe kademe küçültün, yemeğinizi daha uzun sürede bitirin. Bu da alışkanlığınız olsun.

    Kendinize fit ve sporcu arkadaşlar seçin. Unutmayın, her zaman en çok vakit geçirdiğiniz 5 arkadaşınızın ortalaması olursunuz. O yüzden hedefiniz neyse arkadaşlarınız da ona uygun olsun. Onlarla gelişiminizi tartışın.

    Diyet günlüğü tutun ve bu günlüğe iyi veya kötü hiçbir şeyi yazmaktan kaçınmayın. Günlüğünüzü etrafınızdakilerle paylaşın. Mesela BFTR'de düzenli olarak yayınlayabilirsiniz. Günlüğü başka insanlarla paylaşmak çok önemlidir. Ayrıca düzenli olarak başkalarının yazdığı diyet günlüklerini takip edin.

    Düzenli uyku uyuyun. Mümkünse saat 11'de yatağa girin. Uykusunu yeterince alamayan bir insanın yaşam enerjisi ve dayanıklılığı düşük olur.

    Motivasyonunuz azaldığı günlerde üstünüze dar gelen ve sizi rahatsız eden kıyafetlerinizi giyin ve bütün gün üstünüzden çıkarmayın. Böylece neden diyet yaptığınızı sürekli size hatırlatacak bir hatırlatıcınız olur, hem de kuvvetli bir hatırlatıcı.

    Tatlı krizlerine karşı, depolarınızda her zaman kuru kayısı, kuru incir gibi kuru meyveler bulundurun. Hepimiz tatlı konusunda irademizin çok zorlandığı dönemlerden geçeriz, bu dönemlerde kuru meyveler en büyük yardımcımız olacaktır.

    Hedeflenen kiloya ulaştıktan sonra geri kalan hayatınızda kilonuzu koruma yönünde yol haritası çıkarın. En çok atlanan ve en önemli olan konulardan biri de budur. Geri kalan yaşamınızda bu yol haritasını alışkanlıklarınız haline getirin (15-30 gün kuralı).

    Şok diyetlere itibar etmeyin.

    Son olarak HIIT kardiyo yapın :)

    YesilZeytin
     
    bela03, Azi, selim4141 ve diğer 4 kişi bunu beğendi.
  2. PowerLife
    Offline

    PowerLife Üye

    Katılım:
    29 Mart 2012
    Mesajlar:
    82
    Beğenileri:
    30
    Ödül Puanları:
    28
    Yer:
    İstanbul
    Ben ve birçok kişi diyete pazartesi başlarız nedenini bilmiyorum.Ama benim motivasyonum ilk gün tavan yapıyo 2. gün açlığım tavan yapıyo.motivasyonu üst seviyede tutmak için destekçi lazım diye düşünüyorum.Bizimle aynı durumda olan bir arkadaşımızla zorlandığımız zaman birbirimizi motive edersek hedefimize ulaşabiliriz.yani tek başına çekilcek dert değil.Ben tek başıma çabalıyorum kimse destek olmuyor ailem bile ama başladık artık bi yola allah sonumuzu hayr etsin..
     
  3. YesiLZeytin
    Offline

    YesiLZeytin Üye

    Katılım:
    26 Nisan 2009
    Mesajlar:
    313
    Beğenileri:
    197
    Ödül Puanları:
    53
    Bir arkadaşla birlikte başlamak yalnız başlamaktan çok daha iyidir evet. Önemli olan diyete başlarken sahip olduğun motivasyonu ve enerjiyi uzun zamana yayabilmek, aksi halde en fazla 1 hafta sürüyor diyetler. Bu amaçla şimdiye kadar edindiğim tecrübeleri özetleyip yazıya döktüm, umarım arkadaşlara faydası dokunur.
     
    Azi ve PowerLife bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş