C Vitaminin Önemi

Konusu 'Türkceye Çevirilen Yazilar' forumundadır ve D.Wolf tarafından 18 Eylül 2009 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. D.Wolf
    Offline

    D.Wolf Üye

    Katılım:
    19 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.306
    Beğenileri:
    2.181
    Ödül Puanları:
    123
    Yer:
    istanbul
    C Vitamini Nedir?

    C vitamini insan vücudu için gerekli bir vitamindir. Aslında, en önemli vitaminlerden bir tanesidir. Amerikalılar C vitamnlerinin cogunu domates salçasından alırlar.


    Ne İşe Yarar?

    İşe Yaradığını Gösteren Bilimsel Çalışmalar Var mı?

    C vitaminin sayısız birçok faydası var. Kemikleri ve bağ dokusunu güçlendirmesi, yaraların iyileşmesinde yardımcı olması, bağışıklık sisteminin performansını artırması gibi etkileri bulunur. Belki de C vitamininin en etkili özelliği mükemmel bir antioksidan özelliğine sahip olmasıdır. Kanın serbest radikallerin etkilerinden uzaklaştırılması gibi vücudun akıcılıgını koruma özelliğine ssahiptir. Ateryel duvarlarını güçlendirerek, dokuların zarar görmesini azalttıgı gibi, sağlıklı bir kan basınıcını korumada da çok önemli bir rol oynar.


    C vitamini vücut hücrelerini korur ve yaşlılık ve eklem agrılarının yaşanmasını engelleyebilir. “The Journal of Strength and Conditioning Research” yazılan bilgilere göre günlük 1000 mg c vitamini alımının kortizol seviyesini düşürdüğü, daha fazla ağırlık kaldırmasına yardımcı oldugu ve vücudun daha iyi geliştigi görüldü. Bunlar gibi C vitamininin güçlü etkilerini doğrulayan birçok kliniksel çalışma mevcut.

    C vitamini halsizlik gibi durumların geçmesinde etkili oldugu biliniyor ve yapılan birçok çalışma c vitamininin stres seviyesini azalttıgı görüldü.


    Kimler İhtiyaç Duyar?

    Ve Eksiklik Belirtileri Nelerdir?

    Her insanın, özellikle vücuttaki kaslarını cok sık çalıştıran, halterciler, vücut geliştirmeciler ve sporcular için c vitamini çok gereklidir.C vitamini kortizol oranını düşürerek testesteron seviyesinin yüksek tutulmasını sağlar. Bu da istediginiz performansın korunmasında yardımcı olacaktır. C vitamini eksikliğinde vücutta 90 gun içinde kendini belli edecek bir anemi hastalıgı görüldü. C vitaminini yeterli almamak hiç iyi bir fikir değil ve yuksek miktarlarda alarak saglıgınızı koruyun, serbest radikallerin etkilerini önleyin ve kaslarınızı çok güçlü tutun.


    Ne Kadar Alınmalı?

    Ve Yan etkileri Var Mıdır?

    Vücudumuz c vitaminini çok çabuk bir şekilde işledigi için, uzmanlar günde 2 kere her porsiyonda 500 mg olmak üzere kullanılmasını öneriyorlar. Çok agır antrenman yapan sporcular için uzmanlar günlük 3 gr alınmasını ve çok sıkı definasyon yapanlar için günlük 8 gr ın yukarısına kadar çıkılması gerektigini vurguluyorlar.

    Çeviri: D.Wolf

    Kaynak: http://www.bodybuilding.com/fun/southfacts_vitc.htm
     
    ifsygn, Ali28, Terminatörcük ve diğer 9 kişi bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş