Bu spora 15-16 lı yaşlarda başlayıp boyu uzayan varmı?

Konusu 'Konu Dışı' forumundadır ve neverbackdown. tarafından 20 Ağustos 2013 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 14 üye.
  1. neverbackdown.
    Offline

    neverbackdown. Üye

    Katılım:
    11 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    1.359
    Beğenileri:
    907
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    merhaba çok saçma bi soru gibi gelebilir ama merak ediyorum. Banada mantıklı gelmiyor bu sporun boy uzamasını engelleyeceği ama şöyle bişey okudum kafam yine karıştı.

    ''Büyüme hormonu boy için değilde kas için salgılanırmış ?'' böyle bişey varmı ? ben lat pull down ( 35 kg) göğüs press ( 25 kg ) omuz press ( 20 kg ) yapıyorum.
    sizce bi zararı olurmu.

    bu spora aklında soru işareti ile başlayıp boyu uzayanlardan özellikle cevap bekliyorum lütfen artık bu sporu aklımda sorular kalmadan devam etmek istiyorum

    ( tüm hareketler makinada )
     
    Son düzenleme: 20 Ağustos 2013
  2. Swager
    Offline

    Swager Üye

    Katılım:
    29 Ekim 2011
    Mesajlar:
    434
    Beğenileri:
    401
    Ödül Puanları:
    73
    Cinsiyet:
    Bay
    ben bu sporun egzersiz stilleri ile boyu değiştireceğini ummuyorum.en basitinden haftada belki 5dk bile zaman almayan squat nasıl boyu kısaltsın veya aynı süre alan lat pulldown nasıl boyu uzatsın?bence hormonel değerleri etkilediği için biraz olumlu etkiler o kadar.sporcu istersende arnold olabilir.birde 18 yaşında fitness model vardı adını unuttum amerikan futbolu vs oynamış zyzz ile karşılaştıranlar oluyordu
     
  3. Ocensers
    Offline

    Ocensers Üye

    Katılım:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    436
    Beğenileri:
    576
    Ödül Puanları:
    103
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Zeytinburnu
    Ağır squat deadlif leg press girme hatta omuz pressleri dahi yüksek ağırlık girme bence kim ne derse desin omurgaya baskı var sonuçta

    @Swager Jeff Seid
     
  4. lucesgo
    Offline

    lucesgo Üye

    Katılım:
    14 Aralık 2012
    Mesajlar:
    193
    Beğenileri:
    33
    Ödül Puanları:
    38
    omuza zaten az ağırlık çok tekrar daha iyi geliyor ama squat deadlift gibi hareketleri barla birlikte en fazla 100kg ile yap ve 3x12 yap az tekrar yapma...
     
  5. neverbackdown.
    Offline

    neverbackdown. Üye

    Katılım:
    11 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    1.359
    Beğenileri:
    907
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Lat pull down 35 kg
    omuz ve göğüs press 2 tane birbirine benzer hareket var makinada onlarda 20-25 kg bişey olurmu

    tüm hareketler 3 x 10

    bide bel bölgemin erimesi için 7.5 kiloluk plakları elime alarak sağa sola eğiliyorum omurgamda yük olmuyor hocam hiç bişey olmaz dedi o da 185.

    Asıl sorumda Büyüme hormonu boy için değilde kas için salgılanırmış böyle bişey varmı ?

    genetik olarak uzayacağımı düşünüyorum babam 183 civarı hatta fazlada olabilir
     
    Son düzenleme: 20 Ağustos 2013
  6. Ocensers
    Offline

    Ocensers Üye

    Katılım:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    436
    Beğenileri:
    576
    Ödül Puanları:
    103
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Zeytinburnu
    Büyüme hormonu boy için değilde kas için salgılanırmış

    Böyle bişey yok
     
    neverbackdown. bunu beğendi.
  7. neverbackdown.
    Offline

    neverbackdown. Üye

    Katılım:
    11 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    1.359
    Beğenileri:
    907
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    asıl sorum buydu girdiğim ağırlıklarda ve hareketlerdede sorun yok sanırım teşekkürler herkese
     
  8. BODYBULDER
    Offline

    BODYBULDER Üye

    Katılım:
    16 Haziran 2012
    Mesajlar:
    128
    Beğenileri:
    52
    Ödül Puanları:
    38
    Yer:
    Muğla
    14 yaşında 1,78 başladım 15 yaşını 1,83 düm genetik meselesi
     
    neverbackdown. bunu beğendi.
  9. murat1997
    Offline

    murat1997 Üye

    Katılım:
    12 Nisan 2013
    Mesajlar:
    80
    Beğenileri:
    13
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Lise Ögrencisi
    Yer:
    İzmir
    Genel olarak vücut ağırlığı ile çalışıyorum biceps, trapez, sırt ve omuzlar için 4 kg lik dumbeller ile çalışıyorum.
    Bacak için Squat'ta yapıyorum.
    Yıl başında boyum yaklaşık 177 iken şuanda 179,5' i aşmış durumdayım.
     
  10. BalaN
    Offline

    BalaN Üye

    Katılım:
    10 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    34
    Beğenileri:
    9
    Ödül Puanları:
    18
    uzama durur diye birşey yok ama ben bu spora 14-15 yaşında başlayıp uzun olan birini görmedim.Misal halterciler....
     
  11. crazy93nc
    Offline

    crazy93nc Üye

    Katılım:
    21 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    0
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    benım arkadasım 18 yasında 14-15 yasında badiye basladı boyu 160 bıle yok
     
  12. neverbackdown.
    Offline

    neverbackdown. Üye

    Katılım:
    11 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    1.359
    Beğenileri:
    907
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    iyide bu spor halter sporuyla alakalı değilki.

    belki arkadaşlarınızın genetiği kısaydı. Arnoldda bu yaşlarda başladı ama 188 boyu var.
     
  13. RoLL
    Offline

    RoLL Üye

    Katılım:
    22 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    99
    Beğenileri:
    18
    Ödül Puanları:
    18
    Yer:
    İzmir
    Boy uzaması tamamen genetiktir bu sporu yapıyorsun diye uzama durmaz aksine vücudun dengeye girer genetiğin iyi olduğu için 180 i aşacağını düşünüyorum babanın boyunu göz önüne alırsak.

    Genetiğin iyiyse max. boya ulaşırsın her şeye rağmen beslenme spor alışkanlıkların kötü olsa bile genetiğin kısa ise bunları beslenme ve sporla değiştiremezsin ulaşacağı max. boy bellidir burda ki yanılgı kısa olsa biri bu sporu yaptığı için kısa zaten 13-14-15-16 yaşında kimse size ağır program vermez veremez sizde uygulayamazsınız o yaşta kaç kilo basabilirsin ki ? Bu spora halter sporu muamelesi yapılıyor kesinlikle internette dambıl mekik şınav boy kısaltır mı konulara bile rastladığımıza göre kaaleye alınmaması gerek bir konu.
     
    Son düzenleme: 21 Ağustos 2013
    neverbackdown. bunu beğendi.
  14. neverbackdown.
    Offline

    neverbackdown. Üye

    Katılım:
    11 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    1.359
    Beğenileri:
    907
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Evet Allah aşkınıza 20 kg ile Lat pull down ve 20 kg ile omuz ve göğüs press ( makınada ) ne olucak.

    Hocam zaten biliçli birisi ben istesemde demediği başka hiç bişeye elletmiyor.
     
    Son düzenleme: 21 Ağustos 2013
    rockybalboa7 bunu beğendi.
  15. canberkdinc
    Offline

    canberkdinc Yeni Üye

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    95
    Beğenileri:
    21
    Ödül Puanları:
    18
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    İstanbul
    spora basladıgım zaman boyum 184 felandı suanda 190 * 15 yasımda basladım suan 17 halende uzuyorum bacak presslerıne mummkun oldugunu kadar hafıf ve bol tekrar ekremlerını kıtlemıceksın
     
  16. neverbackdown.
    Offline

    neverbackdown. Üye

    Katılım:
    11 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    1.359
    Beğenileri:
    907
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    bacak press yok zaten. Ailenin boyu kaç
     
  17. RoLL
    Offline

    RoLL Üye

    Katılım:
    22 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    99
    Beğenileri:
    18
    Ödül Puanları:
    18
    Yer:
    İzmir
    Kaç kiloyla eklemi kilitleyeceksin 40-50 kiloyla mı burda ikinizin de boyu oturmuş durumda ergenliğin ilk safalarını tamamlamışsınız korkulacak bir hareket değil buda ayrıca eklemleri kilitleyeceğini düşünüyorsan yukarı ittiğinde ekleme baskı yapmadan diğer sayıya geçin o zaman.

    Muhtemel kişinin burda genetiğinin iyi olduğunu görüyoruz.
     
  18. WadeFB
    Offline

    WadeFB Üye

    Katılım:
    18 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    416
    Beğenileri:
    250
    Ödül Puanları:
    53
    olay genetikte bana gore duruyor boy uzamasi.
    ben 16 yasinda basladim boyum 1.75 civariydi.
    simdi 22 yasindayim boyum 1.78.
    banada squat yapma engeller boyu diyolardi 20 yasina kadar bacak calismadim. Fasa Fiso yani dedikleriniz

    ps: sen zaten 1.80 boyundaymissin hala neyin derdindesin arkadas
     
  19. neverbackdown.
    Offline

    neverbackdown. Üye

    Katılım:
    11 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    1.359
    Beğenileri:
    907
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    4 cm daha uzasam kötü olmaz
     
  20. Gkhan_D
    Offline

    Gkhan_D Guest

    Boyun 1.80 miş zaten erkekler için ideal bir boy bence ben 16 yaşında başlamıştım şuan yaş 19,20'ye geliyor boyum uzadı mı uzadı hatta ilk başladığım sene arkadaşlar boyumun hızla uzadığını vurgular dururdu o sene naptıysam 4 cm atmıştım sanırım sonrasında bunun gibi uçuk uzamalar olmadı ama normal seyirde gidiyor.
    Hareketler konusuna gelince kısaca anlatayım internetten araştırırsın sonra daha iyi olur, büyüme kıkırdakları vardır bu dokuların zaman geçtikçe sertleşir kemikleşir şimdi sen çok ağır kilolalara girersen bunların üzerindeki baskı artar daha hızlı sertleştirebilirsin mesela squat hareketini örnek verelim bacaklarına bir hayli bir yük bindirebilirsin bununla sertleşmesini hızlandırabilirsin,meşhur halterci örneğini ele alırsak adamlar zaten çok ağır kilolara giriyorlar bacaklarına binen yükü düşünsene bu adamın boyu nasıl rahat uzasın ki şimdi çok ağır kilolara girmek istiyorsan gelişiminin tamamlanmasını bekle.
     

Sayfayı Paylaş