Boksa gidenlere soru.Burunla ilgili

Konusu 'Savunma ve Dövüş Sporları' forumundadır ve Scott Adkins tarafından 21 Mayıs 2011 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 17 üye.
  1. Scott Adkins
    Offline

    Scott Adkins Üye

    Katılım:
    15 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    68
    Beğenileri:
    15
    Ödül Puanları:
    0
    Boks yada kickboks çalışmalarında burnun kırılma olasılığı nedir ? Ayrıca kırıldıktan sonra kemik alınıyor sanırım estetik yapılamaz mı bu nedenle birdaha

    Ya da bu dövüşlere başlıcaksam ilk estetik yaptırıp aradan burun tam oturana kadar bekledikden sonra mı girsem böyle şeylere ?
     
  2. tugi190794
    Offline

    tugi190794 Üye

    Katılım:
    12 Şubat 2011
    Mesajlar:
    382
    Beğenileri:
    120
    Ödül Puanları:
    53
    Yer:
    İSTANBUL
    meraak etme eldivenle burun kırılma riski o kadar da kolay bişey değil .
     
    Scott Adkins bunu beğendi.
  3. BuRaKxX
    Offline

    BuRaKxX Üye

    Katılım:
    20 Nisan 2009
    Mesajlar:
    553
    Beğenileri:
    180
    Ödül Puanları:
    53
    reklam için isim vermeyeceğim ama bizim boks salonumuz var. Ve burun kırılma ve benzeri şeyler söz konusu bile değil.
     
    Scott Adkins bunu beğendi.
  4. Scott Adkins
    Offline

    Scott Adkins Üye

    Katılım:
    15 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    68
    Beğenileri:
    15
    Ödül Puanları:
    0
    Tmm sağolun.Ben estetik düşünüyorum ve boksa yada kickboks karar vermedim hala başlamamamın tek sebebi bu merak etmiştim
     
  5. estetik fenomen
    Offline

    estetik fenomen Üye

    Katılım:
    15 Kasım 2007
    Mesajlar:
    1.122
    Beğenileri:
    614
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    istanbul
    Müsabık olunmadıkça burun kırılması gibi bir tehlikeyle karşılaşılacağını pek zannetmiyorum. Müsabık olacak kadar ileri gitmeyi düşünen biri varsa da zaten bütün bunları göze almıştır. Boksta daha çok korkulması gereken beynin büyük bir tahribat altında kalmasıdır ki belki de bu anlamda en travmatik disiplin de bokstur. Kick boks boksa nazaran alınan darbeler yönüyle daha az travmatik bir disiplindir.
     
    Scott Adkins bunu beğendi.
  6. Scott Adkins
    Offline

    Scott Adkins Üye

    Katılım:
    15 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    68
    Beğenileri:
    15
    Ödül Puanları:
    0
    Body yapıyorum şuan ve inş 2 hafta sonra da bu ikisinden birine başlayacağım.Madalya falan umrumda değil.İsteğim çok para kazanmak bu yüzden ya MMA yapacam yada ağır siklet 1 sene sonra hazır olmayı istiyorum en yakın tarih bakalım nolacak.80 kiloyum şuan fazla yağları atıp 90 olursam ağırda rahat dövüşürüm vurdummu yığıyom ama teknikde lzm :)

    Buruna gelirse elime para geçtiği an yaptırcam inş darbe gelmeyecek şekilde çalışırım nereye gitceksem burun tam oturdumu kırılsada şekil almış olcak fazla bişey olmaz sanırım benim düşüncem bu şuan
     
  7. estetik fenomen
    Offline

    estetik fenomen Üye

    Katılım:
    15 Kasım 2007
    Mesajlar:
    1.122
    Beğenileri:
    614
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    istanbul
    Bu işten para kazanmayı dahi düşünen adam bunları düşünmez.

    Hem kolay mı sanıyorsun hele MMA gibi bir disiplinde profesyonel olmayı? Bol zaman ve para ister. Epey bir süre sadece cepten ve zamandan vererek bir gün profesyonel olacağım diye bekleyeceksin.
     
    -pacman- bunu beğendi.
  8. Scott Adkins
    Offline

    Scott Adkins Üye

    Katılım:
    15 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    68
    Beğenileri:
    15
    Ödül Puanları:
    0
    haklısın ama zaten işimin çok zor olduğunun farkındayım şuanda yapmam gereken şey çalışmak.ama bu burun falan canımı sıktı sadece onu sorarken bide bunu yazmak geldi içimden :)
     
  9. Ceyhunn
    Offline

    Ceyhunn Üye

    Katılım:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    64
    Beğenileri:
    16
    Ödül Puanları:
    0
    valla kardeşim ben 17 ay boks yaptım müsabakalarada çıktım.kırılma konusuna gelince vala bence o durum hiç belli olmaz.arkadaşın burnu antrenmanda kırılmıştı mesela.yani riskli.göze alamıyosan hiç girme derim.hatta takımımızdaki birkaç arkadaşın burunlarını hocanın bi doktor arkadaşı kırmıştı özellikle.sonradan sorun çıkmasın diye.yani kırılabilirde kırılmayabilirde.
     
    Scott Adkins bunu beğendi.
  10. ercan gürgöze
    Offline

    ercan gürgöze Üye

    Katılım:
    3 Mart 2011
    Mesajlar:
    2.033
    Beğenileri:
    1.331
    Ödül Puanları:
    123
    anlayamadığım mevzu şu :" estetik ve mma, boks, kickboks vb" ???!...ve ayrıca, 1 yılda "mma maçına "nasıl çıkmayı ve nerde planlıyorsunuz?!...

    bu arada , eğer doğru bir yer bulmazsanız kendinize, antrenmanlarda "burun kırılma "riski her zaman olabilir...ancak, yer ,antrenör, metodloji doğru ise bu risk sadece "müsabık grubu için o da ancak minimum olasalıklarla "mevcuttur..)
     
    Scott Adkins bunu beğendi.
  11. Scott Adkins
    Offline

    Scott Adkins Üye

    Katılım:
    15 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    68
    Beğenileri:
    15
    Ödül Puanları:
    0
    Arkadaşım sağol yorum için ama biraz fazla abartmıyormusun ?.Kaç tane maç izledim tabi her zaman böyle kişiler gelcek diye birşey yok 100 kilo aha böyle göbek var yarmalar çıkıyo 1 tekmede yere yığılıyorlar bunlardan mı korkacam.Ben istediğim gibi çalışayım inş şu 1 sene içinde ozaman bakacaz :).Gitmek için uygun yerler var burda çok.bakalım seçecem bir tane ama hala kararsızım boks ve kickboks arasında.
     
  12. ercan gürgöze
    Offline

    ercan gürgöze Üye

    Katılım:
    3 Mart 2011
    Mesajlar:
    2.033
    Beğenileri:
    1.331
    Ödül Puanları:
    123
    orası ,bu imkanları sunan yer neresi?...yurtdışı mı?
     
  13. j.claude.er
    Offline

    j.claude.er Üye

    Katılım:
    11 Eylül 2010
    Mesajlar:
    536
    Beğenileri:
    441
    Ödül Puanları:
    73
    burunda illaki azda olsa bi hasar durumu olur.
    amator boksörlere ögretilen guarlar hep yukarda tutulması gerektigidir. profosyonel boksörlerin refleksleri cok daha güçlü oldugundan guardları hep yukarda olmaz ve burun daha fazla darbeye maruz kalabilir.
    başarılı olan boksörler farklılık yaratan boksörlerdir refleks ve beli güçlendirmek boksta daha iyi yerlere gelmeyi saglar ama buda korkmadan dövüşmeyi gerektirir guardları hep yukarda tutmamayı gerektirir ve burna darbe almaktan korkmamayı gerektirir.
     
    Scott Adkins bunu beğendi.
  14. Scott Adkins
    Offline

    Scott Adkins Üye

    Katılım:
    15 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    68
    Beğenileri:
    15
    Ödül Puanları:
    0
    ercan yok eskdeyim.bir sürü dövüş sporu için öğrenim yerleri var burda fazlasıyla ondan sıkıntı olmaz ama doğru karar vermem lzm.mma için var diyorlar ama bilmiyorum onu bulamassam bu 2sinden birine başlıcam işte

    claude ya ben kırılmasından falan korktuğumdan değil ama şimdi önümüzdeki 2 ay içinde estetik yaptırmayı düşünüyorum ondan bundan sonra olcaklardan çekiniyorum.1 sene içinde burna bişey olmassada kemiği aldırıp gerçek maçlara çıkmayı düşünüyorum burunda oturmuş olur yerine.sence mantıklı mı.burun kırıldıkdan sonra estetik yapılırmı bilmediğim için böyle düşünüyorum
     
  15. erayaktas
    Offline

    erayaktas Üye

    Katılım:
    30 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    51
    Beğenileri:
    14
    Ödül Puanları:
    0
    Şöyle yanıtlayayım şu soruyu 2 ay içinde burnun kırılır diyebilirim.1 ay falan sonra yavaştan salon içi müsabakalarda yer almaya başlarsın buda burnunun kırılması anlamına gelir :D Sonuçta 1 müsabakada en az 50 ile 100 arası yumruk yediğini düşünürsen bunun en azından 5 i burnuna isabet edecektir. Şunuda belirteyim salona gittiğinizde hocalar zaten bu konuda teşvik ediyor. Biz kendi kendimize burnumuza vuruyorduk lastik gibi olmuştu.

    Bi arkadaşımında antremanından bir kesit vereyim. Hoca 2 elini yüzüne kapatmasını istemiş burnun 2 tarafına yani burun açık olacak şekilde. Ayak lapaları vardır kickboxda onunla suratının ortasına yapıştırmış :D amaç burnu kırmak burada müsabakada kırılıp maçı kaybetmene yol açmasın diye.

    Son olarak şunuda ekleyeyim spor yaptığın süre içinde burnun yamulsa bile estetik düşünme derim örnek olarak bazı prof. boksörler bile burnu yamuk dolaşıyor. Sonuçta yaptırsa 1 gün sonra birdaha kırılmayacağının garantisi yok 1 yumruğa bakar.
     
    Son düzenleme: 26 Mayıs 2011
    Scott Adkins bunu beğendi.
  16. Scott Adkins
    Offline

    Scott Adkins Üye

    Katılım:
    15 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    68
    Beğenileri:
    15
    Ödül Puanları:
    0
    Sağolun cvplar için ama birde çözüm bulsak :S.Ben gitsem boksa beni zorla hazırlık maçına çıkaramazlar yani çıkmam.Estetik olup 1 sene sonra maçlara çıkmayı düşünüyorum.1 sene beklememek içinde antremanlarda kum torbası kondisyon falan düşünüyorum.1 sene sonrada burun oturcağı için kemiği aldırıp girerim maçlara olurmu sizce.Ayrıca kırılan burun bidaha nasıl kırılır kemik olmadan veya kırılırsa 2.kez estetik olurmu
     
  17. ercan gürgöze
    Offline

    ercan gürgöze Üye

    Katılım:
    3 Mart 2011
    Mesajlar:
    2.033
    Beğenileri:
    1.331
    Ödül Puanları:
    123
    türkiye de "tatlısu mma cıları "mevcut...bu nedenle çok dikkatli olmanı tavisye ederim...)))
     
  18. SiR_Arawn
    Online

    SiR_Arawn Üye

    Katılım:
    25 Eylül 2010
    Mesajlar:
    2.326
    Beğenileri:
    841
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    İzmir/Buca
    kickboksa git! boks istediğini vermez sana
     
  19. superman06
    Offline

    superman06 Üye

    Katılım:
    9 Eylül 2010
    Mesajlar:
    43
    Beğenileri:
    16
    Ödül Puanları:
    8
    Scoot kardeşim benim sana tavsiyem :) kickboks olucaktır neden dersen cünkü hem bir boksör kadar yumrukların güclü olur inan bana hemde tekme kullanmayı bilirsin cift tekniğin olur ... yumruk ve tekme :) bence vg yanında kick boks tavsiye ederim gene de karar senin :)
     
  20. Scott Adkins
    Offline

    Scott Adkins Üye

    Katılım:
    15 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    68
    Beğenileri:
    15
    Ödül Puanları:
    0
    Bende kickboks istiyorum ama burun kırılma ihtimali çok yüksek.Bunu en iyisi hocanın kendisine sormak lzm.Eninde sonunda kırılcak tabi ama ben 1 sene yani gerçek maçlara çıkmadan kırılmasını istemiyorum yoksa iyi olmaz benim için
     

Sayfayı Paylaş