Antremandan önce mi sonra mı cardio ?

Konusu 'Yağ Yakıcılar ve Yağ Yakımı' forumundadır ve eci vici vokke tarafından 18 Temmuz 2013 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 5 üye.
  1. eci vici vokke
    Offline

    eci vici vokke Üye

    Katılım:
    20 Haziran 2013
    Mesajlar:
    10
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Başlıktada dediğim gibi cardioyu ağırlık antremanı öncesimi yoksa ağırlık antremanı sonrası mı yapmalı ? kondisyon bisikleti,koşu bandu vs. tarzı aletler ile
     
  2. seyhane
    Offline

    seyhane Üye

    Katılım:
    8 Aralık 2012
    Mesajlar:
    98
    Beğenileri:
    17
    Ödül Puanları:
    8
    Vg çalıştığın günlerde kardio yapma. Flexor hocamız bunu bilimsel olarak açıklamıştı. Biraz forumda araştırma yaparsan görürsün o konuyu.
     
  3. kareem said
    Offline

    kareem said Üye

    Katılım:
    3 Kasım 2010
    Mesajlar:
    105
    Beğenileri:
    12
    Ödül Puanları:
    28
    Meslek:
    İnş. Müh.
    Yer:
    İzmir
    hocam muscle and fitness ve mens health gibi dergilerde uzmanlar yağ yakımı için ağırlık sonrası cardio tavsiye ediyorlar
     
  4. Aranel
    Offline

    Aranel Üye

    Katılım:
    19 Eylül 2012
    Mesajlar:
    1.009
    Beğenileri:
    611
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Amaç yağ yakımı ise antremandan sonra 15-20 dk arası kardiyo uygundur. kas kaybı o kadar kolay değildir antremandan sonra kardiyo yapmaktan korkmayın.
     
  5. Umut74
    Offline

    Umut74 Üye

    Katılım:
    25 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    31
    Beğenileri:
    8
    Ödül Puanları:
    0
    Amaç yağ yakımı ise çalışma öncesi kardiyo yapılmasını öneririm. Kardiyo ile başlayıp, antremanda da set aralarını çok uzatmadan devam ederseniz (İki farklı kas arasında kas grubu değişimi esnasında da 5 dakika hızlı tempo yürüyerek aktif dinlenme yapılır) yağ yakımı bakımından iyi olur. Hacim isteyenlere ise antreman öncesi uzun kardiyo pek önerilmez. Ama ben antreman sonrası kardiyo yapmayı pek sevmem ve öncesinde yaparım. Zaten antremana başlamadan bir 10 dakika kardiyo yaparak ısınmak şart diye biliyorum.
    Ancak kardiyo ile hacim yapma amacının birbiriyle çeliştiğini de düşünmüyorum. Flexor Hoca'dan daha bilgili olduğumu iddia edemem ama kasların gelişimine kalbin uyum sağlaması için kardiyonun şart hatta olmazsa olmaz olduğu da söylenmekte son zamanlarda. Bu arada kardiyoda yağ yakımı için koşmak yerine hızlı tempo yürümek tercih edilmeliymiş. Koşarsan karbonhitrat, hızlı tempo yürürsen yağ yakarmışsın.
     

Sayfayı Paylaş