Acl Kopmasi

Konusu 'Sağlık & Sakatlanma' forumundadır ve 307KD tarafından 27 Ağustos 2007 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 4 üye.
  1. 307KD
    Offline

    307KD Yeni Üye

    Katılım:
    27 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    315
    Beğenileri:
    36
    Ödül Puanları:
    0
    İyi günler... Bu sakatlığım direkt olarak ağırlıkla ilgili değil ama sporcu sakatlığı olarak bilinmektedir. Ben 1 ay önce, 18 temmuzda futbol maçında rakibe pres yaparken, rakip sağa gidince ben de sola doğru hamle yapıp onun gibi sağa gidecekken dizim döndü ve acı içinde yere düştüm ve pot diye bir ses geldi, burkulmada da gelen ses ama daha tok ses... Neyse MR çekildi ve ne yazık ki ACL yani ön çapraz bağlarımın koptuğunu söyledi MR'cı... Bir doktora gittim ama diz ortopedisti değil, %50 şansımın olacağını ve diz sabitleyicisi takmam gerektiğini söyledi ama 4 gün önce yeniden MR çekildi ve lateral menisküste yırtık şüphesi ve Ön çapraz bağda kopuk(kemikle birleşen yerden kopmuş bağ) oluşmuş ve geçmemiş. Yaz tatilimde de denize havuza rahatça giremedim bu yüzden, iyileşmeyeceğini bilsem zaten hep girerdim denize, doktora uyduk sabitleyiciye de 200 ytl verdik 20 gün için... Her neyse, artık ameliyat zorunluymuş ve şimdi doktor bana 2kglik ağırlığı ayak presinde tak ve kaldır, 5-7 saniye beklet ve indir... bunu tekrarla dedi. Bunu 16-17 set yapmam lazım herhalde, yani 10 defa 6 saniye kaldır indir yapsam 1 set eder değil mi?


    Ayrıca günde 200 defa bacağımı uzatıp kasma hareketi yapmam gerektiğini söyledi ki bu çok zor :-(

    Sizce, ameliyat olmalı mıyım? Yani ağırlık kaldırıken filan zorluk yaratır mı? Yürürmem şu anda bozuldu tamamen ne yazık ki, bacağımın arasında takoz gibi bağ yırtığı bacağımın bükülmesini engelliyor ama sağlık güvencem de yok o yüzden sağlık sigortası yaptırıp 6-7 ay sonra olsam diyorum...

    Böyle bir şey başına gelen varsa ve Ankara'da futbolcuları filan bu ön çapraz ameliyatı yapan bildik doktor varsa yazarsanız memnun olurum...


    saygılar beyler!!!
     
  2. Mestano
    Offline

    Mestano Yeni Üye

    Katılım:
    29 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    1.167
    Beğenileri:
    363
    Ödül Puanları:
    0
    Sakatlığın varken sonradan bu rahatsızlıkla ilgili sağlık sigortasından yararlanılabiliyor mu?Bence ilk olarak doktorunun dediklerini yap
     
  3. 307KD
    Offline

    307KD Yeni Üye

    Katılım:
    27 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    315
    Beğenileri:
    36
    Ödül Puanları:
    0

    Ya çaktırmadan sakat değilmişim gibi gitsem sigorta yerine olmaz mı? :) Daha doğrusu, belli bir süre prim ödesem yani sözleşme yapsam, mesela 3 yıl prim ödeyeceğim, bu ameliyatımı da karşılayın desem olmaz mı ki?

    Memorial'da 15 bin ytl ye mal oluyormuş bu ameliyat... hery ya, ne şanssızım, olaya bak!!!
     
  4. Mestano
    Offline

    Mestano Yeni Üye

    Katılım:
    29 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    1.167
    Beğenileri:
    363
    Ödül Puanları:
    0
    Bu arada geçmiş olsun(söylemeyi unuttum) Annem beyin kanaması geçirdi, yeniden sigorta yaptırmak için bu rahatsızlığıyla ilgili herhangi bir şey olmadığını kanıtlamak için doktor raporu istediler. Ama sen yinede iyice araştır, benim söylediğim sadece aklımda kalan, farklıda olabilir...
     
  5. hoterme
    Offline

    hoterme Üye

    Katılım:
    15 Ocak 2007
    Mesajlar:
    219
    Beğenileri:
    4
    Ödül Puanları:
    0
    devlet hastanelerindede baba gibi hekimler var eyer on caprazda yirtik varsa ameliyat gerek yirtik yani bu. bide lateralde sorun var diyosun onuda acinca gorurler. devlet hastanelerinede gidebilirsin cok iyi ortapedistler var. cogu kulubun doktorlari ozel hastanede degiller. benim tanidiklarim tabi. eyer olursa universite hastanelerine git.
     
  6. 307KD
    Offline

    307KD Yeni Üye

    Katılım:
    27 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    315
    Beğenileri:
    36
    Ödül Puanları:
    0
    Birader, dediklerinde bire bir yanlışsın... Şaka şaka, haklısın kardeş, aynen dediğin gibi, devlet hastanelerinde çok sağlam hekimler var. Yani bazı futbolcuları da devlet hastanesinde çalışıp aynı zamanda özel muayenehanesi olanlar ameliyat ediyormuş dedi bir tanıdık ta... Mesela Beşiktaş JK'nin doktoru gibi Ayhan Optur filan gibiler ameliyat etse tam süper olur ama imkansız böyle bir şey işte :) Dediğin gibi bu hastanelere yani mesela hacettepeye filan bakmak lazım. Teyzem orada şu anda doktor ama dostum tek sorun sağlık güvencem yok. Buna bir çare bulmam lazım ama çok sağol cevap verdiğin için!


    Birader, dediklerinde bire bir yanlışsın... Şaka şaka, haklısın kardeş
    Forum kurallarını oku
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 2 Eylül 2007
  7. FLEX-POINT
    Offline

    FLEX-POINT Özel Üye

    Katılım:
    10 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    570
    Beğenileri:
    681
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    FITNESS ANTRENÖRÜ
    Yer:
    kırklareli\lüleburgaz
    geçmiş olsun başına gelenleri okuyunca 6 sene önceki halim geldi aklıma. anlattıklarını birebir yaşadım. hentbol maçında dizim döndü. ön çapraz,latarel dizde hangi bağlar varsa:) hepsinde yırtılma olmuştu. bana da dr. mutlaka ameliyat gerekli dedi. fakat araştırmalarım sonucu diz ameliyatını bizim bütçemize göre yapan iyi bir yer olmadığını öğrendim. varmış tabi ama dediğim gibi para konusu bizi oldukça aşar.

    neyse ameliyattan vazgeçip ( nasılsa hentbol hayatım sönmüştü ) bir spor salonuna yazılmaya karar verdim. dr. sana verdiği hareketleri yapmamı söylemişti. ben bunu salon ortamında yapmanın daha iyi olacağını düşündüm. sayın FLEXOR hocam o zaman mr larıma bakıp gerekli hareketleri verdi. o dönemlerde dizimde bandaj olmadan yürüyemezdim. merdiven çıkmak ölüm gibi gelirdi.ancak şimdi merdiven çıkmayı bırakın 40-50 kg ile squat yapabiliyorum. fakat yine de hentbol oynayacak kadar değil. ani hareketler, ani darbeler yine aynı yerden sakatlanmama neden oluyor.

    işte bu sakatlık öyküsü bende böyle gelişti. ameliyat olmadım. ama eğer iyi bir yer bulursan tabiki dr.un onayına göre ameliyat şart diyorsa ve futbola devam edeceksen olman gerekir. ben hentbola devam etmedim, fakat spor yaşantıma antrenör olarak devam ediyorum. bir sakatlığın hayatıma kattıkları:) ( anı gibi oldu bu ya )
     
    FleXoR bunu beğendi.
  8. masteer
    Offline

    masteer Özel Üye

    Katılım:
    17 Şubat 2006
    Mesajlar:
    809
    Beğenileri:
    1.074
    Ödül Puanları:
    0
    Merhaba Arkadasım,

    Oncelıkle gecmıs olsun, anı hareketlerın sakatlıkları da gercekten cok pıs oluyor

    Amelıyat kararını cok cabuk ve bır tek doktorla goruserek verme derım ben, muhakkak baska doktorlara da gıt, spor yaparak kulturfızıkle bır noktaya kadar ılerleme tabıı kı mumkun , ancak en ufak bır harekette dızı donen eskı futbolcu arkadaslarım var, yanı tam ıyılesme olmayabılır de.
    Ne karar verırsen ver bunu uzun uzun arastırarak ve cesıtlı doktorların fıkırlerını alarak vermen en saglıklısı.
     
  9. 307KD
    Offline

    307KD Yeni Üye

    Katılım:
    27 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    315
    Beğenileri:
    36
    Ödül Puanları:
    0
    cevaplar için sağolun... 2 hafta için verilen fizik hareketlerini hiç yapmadım ve tek başıma basket oynuyordum ve fitness yapıyordum ve koşuyordum, ancak 2 gün önce normalde hep reddettiğim şahıslar olurdu. bu sefer teklif ettiler 15 dakika basket oynayalım, yüklenme sakın olsun dediler. Kendimi kaptırdım, sıçrayıp yere düşürken, bacak bir döndü, off... ilk sakatlık anı kadar olmasın ama ona yakın derecede acı oldu, parkeleri yumrukladım acıdan. 2. defa tekrarladı ve acı var 1-2 gün işte...

    Muhtemelen benim ameliyat şart, ayrıca belki de başka bağlar da kopmuş olabilir ne yazık ki şu anda...
     
  10. FLEX-POINT
    Offline

    FLEX-POINT Özel Üye

    Katılım:
    10 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    570
    Beğenileri:
    681
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    FITNESS ANTRENÖRÜ
    Yer:
    kırklareli\lüleburgaz
    bir sakatlandınmı eğer dikkat etmezsen aynı yerden defalarca sakatlanabiliyorsun. ben aynı sakatlığı tekrar tekrar yaşadım. o sakatlıkla yaşamayı öğrendim sonunda. iyi bir dr. ve hastane bulup ameliyat olmak en iyisi. tabi sonunda fitness ile güçlendirmek seni oldukça rahatlatacaktır.
     
  11. FleXoR
    Offline

    FleXoR Özel Üye

    Katılım:
    5 Aralık 2005
    Mesajlar:
    7.062
    Beğenileri:
    10.104
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Antrenör - Yazar
    Yer:
    Kırklareli & sivas
    öncelikle geçmiş olsun bu şikayet 10 kişide 3 de duyuyorum ne yazıkki önemli bir bölge olmasına karşın yapılan hareketlerdeki profosyonelliğin az olması iyleşme yada güçlenme sürecini uzattığı gibi başka bağlarada etki edebilir genelde menisküste sorun olan öğrencilerimin çoğunda ön,arka çapraz bağ ve yan çapraz bağlarda yırtık ve kopuk şikayeti ile salona gelirler özelikkle bu 3 bağdan en çok ön sonra arka çapraz bağ daha yoğunluktadır. sebebi bir aktivite yaparken ön ve arka çapraz bağlar hareket esnasında kaval ile uyluk kemiğinin birbirinden ayrılmasını engeller bazen çok ani harekette ve esneklik kazanmamış bir anda gerilime dayanamayarak yırtılır.

    Birde yukarıdaki yazılarda hareket yapılarak iyleşir denmiş iyleşmek değilde diğer bağlar güçlenerek telafi edilir buda kişiyi rahatlatır olsaydı daha doğru olurdur çünkü bu bölge kıkırdak yapıya sahip olduğundan kan damarlar yoktur bu sebepten ötürü iyleşemez iyleşmeyen yırtık bacakta kaldıkça burkma ağrı kitleme şişme gibi sorunlar yaratır bunun için mutlaka atroskopi ile bölge temizlenmeli yırtık alınmalı ve kalan bağlar iyi bir şekilde güçlendirilerek eksik olanın yükünü dağıtmalı
     
    diez bunu beğendi.
  12. 307KD
    Offline

    307KD Yeni Üye

    Katılım:
    27 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    315
    Beğenileri:
    36
    Ödül Puanları:
    0
    sağolun beyler...
    flexor hocam, sen de çok sağol, internette okuduğuma göre, ön çapraz bağ ameliyatı sonrası %100 fizik rehabilitasyona uyan şahıslarda bağ eskiye göre %176 daha sağlam oluyormuş. O açıdan şu anda artık çok dikkat etmem lazım sakatlanmamaya, çünkü diz ne kadar sakatlanırsa ameliyat olmadan önce, diğer bağların yırtılma ihtimali ve dizde tahribat acayip ileri derecelere varabiliyormuş, o yüzden sadece kendi kendime basket ve fitness programı yapıyorum Dizim çok ağrıyor ama artık ameliyata kadar dayanacaz hocam, sağolun tekrar.
     
  13. 307KD
    Offline

    307KD Yeni Üye

    Katılım:
    27 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    315
    Beğenileri:
    36
    Ödül Puanları:
    0
    bu başlığı ben açmıştım uzun zaman olmuş beyler...


    11 gün önce ÖÇB ameliyatı oldum. olmama neden 20 gün önce dizimn kilitlendi kaldım öyle sakat kaldım yani acil ameliyat için kuşadasından ankaraya gelmek zorunda kaldım! yoksa kilitlenme olmasa daha 10 yıl bile olmazdım bu ameliyatı 37 yaşıma dek! her neyse...

    iç dış menisküs parçalanmış kıkırdakta sorun oluşmuş öçb tamamen kopmuş... benim başıma bu 2007de gelmişti... açıkça söylemek gerekirse ameliyat sonrası geçen 3 günü hatırlamak bile istemiyorum bu kadar büyük cehennem azabaı gibi günler olamaz.. o acı anlatılmaz yaşanır! ! ! !

    Allah kimseye öçb ameliyatı vermesin! her neyse şimdi daha iyi sayılırım ama fizik tedavi başladı... kaslarım erimedi tabi ki ama ölmüş durumdalar :-(
     
  14. ömer56
    Offline

    ömer56 Üye

    Katılım:
    10 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    1
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Cinsiyet:
    Bay
    Merhaba iyi günler ben bundan tam 1 ay önce dizimi döndürdüm ve doktorum mr sonuçlarına bakarak muhtemelen ön çapraz bağların kopmuş gibi dedi(kanlanmadan dolayı net göremedi) ve ameliyat olmam gerektiğini söyledi ben de kendimi buna hazırladım ve ameliyat olacağım yalnız fitnessa erkenden geri dönüş yapmak istiyorum yürümeye başladığım zaman tekrar başlayabilir miyim yani ayak çalışmasam da vücudumun diğer bölgelerini çalışsam bir sıkıntı olurmu biliyorum çoğu hareketimde ayaklarımdan güç alıyorum ama ayağımı çok zorlayacağımı sanmıyorum konu hakkında bilgilendirirseniz sevinirim şimdiden teşekkürler
     

Sayfayı Paylaş