17 Yaşında Interval ve Diyet Programı

Konusu 'Yağ Yakıcılar ve Yağ Yakımı' forumundadır ve codespr tarafından 2 Nisan 2010 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen kişi sayısı 1 user .
  1. codespr
    Offline

    codespr Üye

    Katılım:
    5 Eylül 2008
    Mesajlar:
    76
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    16
    Merhaba arkadaşlar 17 yaşında, 1.69 boyundayım, 66-67 kilolarındayım. 1.5-2 ay önce kadar diyetisyene gidip kendime uygun bir diyet aldım, haftada bir göründüm(71 kilo felandım). Çeşitli nedenlerden dolayı 1 ay ara vermek zorunda kaldım, birdahaki ay devam edeceğim.
    Kendisine birdahaki ay devam edeceğimi, diyeti devam ettirmemın doğru olup olmayacağını sordum. Bana devam etmemi ama biraz daha hareketlenmemi, çünkü kilo veriminin bir süre sonra duracağını söyledi.
    Bende bunun üzerine bir Spor Hekimine gittim. Kendisi benim ayak kaslarımın kısa olduğunu söyledi ve çeşitli-ağır- germe,direnç egsersizleri verdi. Bunları haftada 4 kere yapmamı, aynı zamanda kardiyo'yada başlamamı öğütledi. Ama ilk iki hafta düzenli koşu yapmamamı söyledi.
    Yani programa göre haftada 3-4 kere kardiyo, 4 kere bu germe-direnç egzersizlerini yapıyorum.
    Laf arasında interval koşmamı söyledi.Intervalin ne olduğunu pek bilmiyordum ama aklımda kaldı. Biraz forumda araştırma yaptım ve bu işin pekte lafla olmayacağını, sağlam bir programın gerekli olduğunu öğrendim.


    bir arkadaşın yorumunu aynen yapıştırıyorum:


    ''bodybuilding.com ' da nereye baksan yag yakimi icin kullanilan temel calismanin interval oldugunu goruyorsun. Buradaki orneklerden interval'in pratikte daha fazla yag yakimi sagladigini gorebilirsin. Bunu kosu olarak da yapan var agirlik kaldirarak da. Flex-Point'in de dedigi gibi amac vucudu sasirtmak. Ayni tempoda kosunun tavsiye edilmesi daha teorik bir yaklasim. Kalp atisinin maksimum kalp atisinin %60-%85 olmasinin yag yakimini tetiklemesinden gelmektedir. Fakat insan vucudunun adaptasyon yetenegi cok yuksek. Bir sure sonra bu etki ortadan kalkiyor.
    Kosu kismina gelirsek interval kosu hizi arttirmaya, ayni tempoda uzun sureli kosu ise dayanikliligi arttirmaktadir. Bu baglamda maraton, half-maraton, 10k gibi yarislar icin hem ayni tempolu hem de interval kosular yapilmaktadir.
    Ben kilo vermek icin haftada bir gun kosmaya baslamistim, sonra ikiye cikti bu haftada uce cikti. Bodybuilding gibi kosu da bir yerden sonra bagimlilik yapmaya basliyor. Eger sen de haftada uc gun ve daha fazla miktarda kosu yapacaksan, bunlardan birini interval birini orta derece birini ise cok dusuk tempoda uzun sureli yapmani tavsiye ederim. Bu hem her yonden performansini arttiracak hem sakatlanma riskini azaltacaksin hem de hepsinden farkli keyif alacaksin. Ben kendi deneyimlerimi aktarmak istedim. Interval hakkinda daha detayli bilgi diez'in linkinde var. ''


    Benim sizden ricam, bu interval olayını hangi aralıklarda, hangi tempoda yapıcağımı bana öğretmeniz, bu konularda bana yol göstermeniz.
     

Sayfayı Paylaş