Çok bilgisayar oynuyorum yardım edin :(

Konusu 'Dertleşme' forumundadır ve Kar Katili tarafından 13 Ocak 2015 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 10 üye.
  1. Kar Katili
    Offline

    Kar Katili Üye

    Katılım:
    11 Ekim 2014
    Mesajlar:
    47
    Beğenileri:
    4
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Bay
    Arkadaşlar ben çok bilgisayar oynuyorum henüz 14 yaşındayım eve pc 9 yıl önce falan geldi o zamandan beri oynuyorum ama şu son 2 3 senedir sabah akşam full oynamaya başladım mesela eskiden sınıfta güçlüydüm çok güçlüydüm demiyeyimde gene sınıfa göre güçlüydüm şimdi beni bir itiyorlar tak hemen dengem bozuluyor ve her 2 3 dakkada bi gözüm sulanıyor sabahları gözüm hava alıyor gibi geliyor bana hemen kapatıyorum gözümü açıyorum gene öyle sabah hep başıma gelir bilgisayar ekranına bakarken sulanmıyor birde bilgisayar ekranına çok baktımmı birazcık bulanık görüyorum. bana vurulunca acı hissetmiyorum ama vurduğumdada başkalarının acı hissetmediğini biliyorum ve bu sonucu çok bilgisayar oynamama bağlıyorum şimdi bilgisayar oynamayı bırakmak istiyorum günde 1,2 saat anca oynayacağım ha bide öyle bi oturuşum vardıki geçen sene bildiğin omurgamın üstüne oturup bacaklarımı masaya uzatıyodum şimdi o alışkanlıktan kurtuldum çok şükür. Bilgisayar oynamayı bırakıp spora başlamak istiyorum tekrar güçlü olabilir miyim sizce ? birde bunu araştırdım zararları ve korunma yollarını bunları yapayım mı sizce ?

    Bilgisayarın zararları ve korunma yolları:

    Diğer insanlar ile iletişime geçmeden saatlerde bilgisayar başında duran, saatlerce oyun oynama veya internete girme gibi davanışlar içinde olan asosyal kişilere bilgisayar bağımlısı denir.

    1. Bilgisayar bağımlılığının etkileri sonucunda: Uyku düzensizliği, iş yerindeki başarı ve performansın düşmesi, randevulara gecikme, sosyal ilişkilerin zayıflaması, kaygı, tek başına vakit geçirme eğiliminin artması, aile ilişkilerinde bozulma vb. sorunlar tespit edilmiştir.

    2. Fiziksel olarak: Disk kayması, Boyun fıtığı, Bel fıtığı, Bilek, diz ve dirsek kireçlenmesi, Omuz ve boyun tutulması, baş, boyun ve sırt ağrıları, yorgunluk, sinirlilik ve göz yorgunluğu görülmektedir.

    3. Bilgisayar ekranları genç insanların gözünde perde oluşmasına yol açar; yani, gözün zamanından önce yaşlanmasını sağlar.

    4. Bilgisayar ekranı yüz derisinde döküntülere neden olmaktadır.

    5. Bilgisayar ekranlarına maruz kalan kişilerde genel olarak bazı kanser türlerine neden olabileceği görülmüştür.

    6. Boyun kaslarında tutulma: Belli bir duruşta uzun süre kalmakla boyun kasları kasılır.

    7. El Bileği Sendromu: Klavyeyi ve fareyi kullanırken yapılan küçük hareketlerde el bileğinden geçen median sinir sıkışır, yapısı bozulur ve işlevini yapamaz. Elde uyuşukluk ve ağrı, baş parmak hareketlerinde el sıkma gücünde azalma gözlenir

    8. Uyku saatleri azalır: Televizyon uyutur, internet kişilerin aktif katkısına ve ilgisine bağlı olduğundan uyanık tutar.

    Korunma Yolları:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Ysf_Dnc
    Offline

    Ysf_Dnc Üye

    Katılım:
    27 Şubat 2014
    Mesajlar:
    95
    Beğenileri:
    38
    Ödül Puanları:
    28
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    Kayseri
    Tabiki bu bağımlılıktan kurtulup spor yapmaya başlamak fiziksel ve zihinsel anlamda sizi geliştirecektir. Başımdan geçtiği için söylüyorum uzun zaman kafe işlettikten sonra göz doktoruna gitme ihtiyacı hissettim. Sonuç olarak göz kuruluğu ve miyop teşhisi konuldu. Damla ve jel tedavisi bir yana en zoru verilen gözlüğe alışmak oldu. En kısa zamanda bu alışkanlışınızdan kurtulup muayene olmanızı tavsiye ederim.

    Şşş!!! Sessiz olun. İnsanlar ölüyor...
     
  3. Kar Katili
    Offline

    Kar Katili Üye

    Katılım:
    11 Ekim 2014
    Mesajlar:
    47
    Beğenileri:
    4
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Bay
    Arkadaşlar lütfen yardım edin sizce bi sorun olabilir mi gözlük takmaktan çok korkuyorum 2-3 sene önce monitörüm bozulmuştu koskocaman plazma takıp yakından oynuyordum pcyi ve gözümde çok çabuk kırpma tiki oluştu doktora gittik damla verdi ondan sonra o plazmatı söktük hiç bişi yoktu şu son zamanda da günümün nerdeyse bazı günler haric hepsi pc başında geçiyor ve okulda esnerken fln gözüm sulanıyo işte normalde de sabahları gözüm sulanıyor ve gözüme hava giriyor gözümü açınca ve çok bilgisayar ekranına baktım mı gözüm bulanık görmeye başlıyorum çok az bişey ama yani net görüyorum bazı yerleri bulanık gösteriyor sadece sonra 2 dakika yatıyorum geri düzeliyor yani çok az araştırdım bunları pek büyük sorunlar çıkmadı pc oynarken gözü koruma yollarına baktım şimdi de bunları yapacağım sizce birşey var mıdır gözümde ? ama bu sorunlardan gözüme hava girmesi evde dışarıda oluyor kapalı alanda olmuyor pek oluyor ama dışarıdaki kadar çok değil havadan olabilir sonra göz sulanması sadece sabahları uykumdan dolayı olabilir gözümün az bişey bulanık görmem de sadece pc ekranına bakarken oluyor bazen onun haricinde olmuyor sizce gözlerimde sorun olabilir mi ?
     
  4. dr-ozgurys
    Offline

    dr-ozgurys Üye

    Katılım:
    8 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    76
    Beğenileri:
    10
    Ödül Puanları:
    18
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Ankara
    Bilgisayarı oyna ama bir sınırın olsun o yaşta bana bilgisayar çekici gelirdi fakat yine de dışarı da takilmayi daha çok severdim. Git arkadaşlarınla maç ayarla maç yap olmadı git bir spor kursuna yazıl. Sana bir abi olarak tavsiyemse kitap okuman. Tübitak ın popüler bilim kitaplarına bak bilgi haznen genislesin ben senin yaşında bütün o listeyi okumuştum.
     
  5. SlipKnoT16
    Offline

    SlipKnoT16 Üye

    Katılım:
    19 Haziran 2011
    Mesajlar:
    659
    Beğenileri:
    228
    Ödül Puanları:
    53
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Bursa- Ankara(okuyor)
    yardım edecek birşey yok babana söyle baba ben çok oyun oynuyorum beni bu durumdan kurtar diye , modemi mi söker pc yi mi kaldırır artık ne bileyim en iyi çözümü o bulur merak etme :) Bir süre online oyunlardan uzak durmaya çalış aklına getirme ne bileyim . Yani oyun oynamamayı düşünmen gerekirken , Pc oynarken gözü korumanın yollarını araştırıyosun . Belli bir dönem oynama bırak gitsin bu kadar basit . Bende Knight Online manyagıydım bende de çok oynama problemi vardı ama bıraktım rahatım .
     
  6. SoldiersOfGod
    Offline

    SoldiersOfGod Üye

    Katılım:
    23 Nisan 2014
    Mesajlar:
    589
    Beğenileri:
    317
    Ödül Puanları:
    73
    Cinsiyet:
    Bay
    Bende çok cengiz han 2 oynardım kurtulmak icin oynadıgım karakterleri sildim oyunu sildim diger oyunlarida sildim ve 2 ay hic faceye bile girmedim, sende aynisini yap kendine söz ver girme pc ye, sadece burdan bilgi almak arastirma yapmak icin gireceksen gir, emin ol gözden ırak olan gönüldende ırak oluyormus denedim ve Allah a sükür o gün bu gündür o oyunu hic oynamadim ve oynayasim yok :)
     
  7. lordeng
    Offline

    lordeng Üye

    Katılım:
    4 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    113
    Beğenileri:
    61
    Ödül Puanları:
    38
    Cinsiyet:
    Bay
    Spora ilk başladığım günler bilgisayardan kalkıp yemek yemeye üsenirdim o derece bilgisayar basında yemekleri bitirdiğimide bilirim :D çocukluk işte
     
  8. Ckavustran
    Offline

    Ckavustran Üye

    Katılım:
    5 Ekim 2014
    Mesajlar:
    168
    Beğenileri:
    84
    Ödül Puanları:
    38
    Cinsiyet:
    Bay
    Git bi playstation al bidaha eline almazsın pc i:D
     
  9. Kar Katili
    Offline

    Kar Katili Üye

    Katılım:
    11 Ekim 2014
    Mesajlar:
    47
    Beğenileri:
    4
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Bay
    Arkadaşlar sorun yok bıraktım artık ya eskiden sabah akşam lol atıyodum günde 10-12 el falan şimdi 3 el falan ama 15 tane fln oyun indirdim toplam 130 gblk fln indirdim onlarıda pek oynamıyorum bilgisayarı bırakırım arada bi oynarım onda hiç sorun yokda eskiden diyorum full oynuyodum ve bileğim falan şuan çok kötü durumda kol bilek bi tek gezdiğimden dolayı bacaklarım kalın kalmış :D :D diğer yerler ipince mesela birine yanlış yumruk attıgımda birazcık üstü ile attıgımda bileğim aşşağıya dönüyor acıyor hemen çevirebiliyor millet bileğimi falan ama ben gözüm için birşey olur mu demiştim bide hiç spor yapmıyorum elimde bilek yayı ve 4 kg dambıl var ama elime almıyorum :D onlarla düzenli çalışırsam kaslanır mıyım yani bileğim falan güçlenir mi ? ve dengem çok çabuk bozuluyor itildiğimde hemen düşüyorum spor yaparsam hem bilek hem denge sorunu ortadan kalkar mı ? ha bide boynum çok ince boynumu da kalınlaştırmak istiyorum. Yani bundan sonra pcyi bıraksam spor yapsam güçlenir miyim diyorum kısaca ve spor dengeyi artırır mı ? artırmassa nasıl artırabilirim ? birde gözüm sulanıyor falan yazmıştım üstteki yazımda sizce gözümde sorun olabilir mi ?
     
  10. SoldiersOfGod
    Offline

    SoldiersOfGod Üye

    Katılım:
    23 Nisan 2014
    Mesajlar:
    589
    Beğenileri:
    317
    Ödül Puanları:
    73
    Cinsiyet:
    Bay
    Denge konusunu falan bilemicem ama 4 kg lik dambillarla bi yere varamassin kaldi ki seni dambillar degil beslenme dinlenme ve uyku duzenin gelistirecek. Tavsiyem foruma iyice bak beslenme programlarina bak beslenme günlügü bolumunden bulabilirsin. Onlardan esinlenerek kendine belli bi beslenme düzeni yap, sonrada salona yazil insallah gercektende bilgili bi hocaya denk gelirsinde onada sorarsın merak ettiklerini, ancak sakın ama sakın heleki ilk ay sakın ağır girme, zaten yeni baslayanlar icinde bu gecerli ilk 3 ay heleki ilk 1 ay öyle kendilerini zorlayacak sekilde calısmamalılar diye, bu senin icin dahada önemli ilk 1 ay hic agır girmeyeceksin sonraki 2 ay icinde öyle sen pc basında otura otura tüm liflerin gücsüzlesmis cansız zayıf kalmıs olduklari icin hafif kilolarla vücudu ısındırıcaksın özellikle ilk 1 ay icin gecerli bu, yani önce bi normal insan nasıl gün icinde aktif hareketliyse o kademeye gelmen lazım daha sonra sporcu kapasitesine cıkman gerek, su an oldukca hareketsizsin, bunlari kendi tecrubelerimden yola cikarak söylüyorum hepsini yaşadım bazi günler tek hareket ativitem ayaga kalkıp wc ye gitmekti heleki yazın, neyse beslenmeye ve dinlenmeye önem ver pc den uzak dur hareketli ol hadi basarilar.
     
  11. atakankokcu
    Offline

    atakankokcu Üye

    Katılım:
    15 Ocak 2014
    Mesajlar:
    5
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    11
    Cinsiyet:
    Bay
    Bende yaklaşık 2 ay oncesi dota2 baģımlısıydım daha sonra şunu farkettim bu oyunun bana birşey katacağı yok zamanımı yiyor bunları düsünerek bilgisayarı elime almıyorum nekadar boş bir alet olduğunu anladım arasıra yoksunluk sendromu çekiyorum buarada :) sende bilgisaysrı kendinden soğut başka hobiler bul ben mesela belediyenin ücretsiz kurslarına gidiyorum.
     
  12. bycaner
    Offline

    bycaner Üye

    Katılım:
    14 Haziran 2013
    Mesajlar:
    406
    Beğenileri:
    141
    Ödül Puanları:
    53
    Cinsiyet:
    Bay
    1kaç gün önce lol hesabımı banladilar napcam la ara sıra oynuyodum :(
     
  13. Kar Katili
    Offline

    Kar Katili Üye

    Katılım:
    11 Ekim 2014
    Mesajlar:
    47
    Beğenileri:
    4
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Bay
    Herşeyi anladımda 4 kg lik dambıllarla neden biryere varamayım ? beslenme, dinlenme ve uyku düzeni pek yok bende ama şu bilgisayarı dün bıraktım ve saat 2'den 9'a kadar dışardaydım ve saat 11'de yattım uyku düzeni olur sorun değil dinlenmede olurda beslenme biraz zor ama azimli olursam başarabilirim teşekkürler bide zaten artık pcyi çok az oynyorum hep dışarıdayım aktifim yani. Şunu söylemeyi unutmuşum arkadaşın dediğine göre yanlış hatırlamıyorsam yakacık'da ücretsiz spor salonu var demişti hatta gidelim dedi gideriz dedim oda bu spor işini çok istiyor hep baskı yapıyor spora başlayalım falan diye neyse eğer gerçekten varsa giderim yoksa babam hayatta beni yazdırmaz başka bi yere :D
    Ben sana beleş veririm msnide aktarırım sorun yok :D
    Zaten bilgisayar oynamayı neredeyse bıraktım diyebilirz çok az oynuyorum artık eskiden okuldan gelince başına geçiyodum 12 de falan bırakıyodum hele yazın saat 4-5 gibi yatıyodum 1-2 gibi kalkıp direk başına geçiyordum neyseki artık çok az oynuyorum :) dışarıdayım artık
    --- Mesaj birleştirildi, 15 Ocak 2015 ---
    Arkadaşlar bide ben çok kola içiyodum ve gazlı içecekler bundan da birşey olmuş olabilir mi ? kemik erimesi gibi falan ve nası anlaşılır bu kemik erimesi olduğu zararları nelerdir ? veya kas da eritmiş olabilir mi ? (artık bunuda bıraktım yani kötü alışkanlıklardan arındım :) )
     
    Son düzenleme: 15 Ocak 2015
  14. Kar Katili
    Offline

    Kar Katili Üye

    Katılım:
    11 Ekim 2014
    Mesajlar:
    47
    Beğenileri:
    4
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Bay
    ve eğer varsa kemik erimesi gibi şeyleri spor ile atlatabilir miyim ?
     
  15. bycaner
    Offline

    bycaner Üye

    Katılım:
    14 Haziran 2013
    Mesajlar:
    406
    Beğenileri:
    141
    Ödül Puanları:
    53
    Cinsiyet:
    Bay
    bro plat 4 düm 100 hero vardı 20 30 tane skin 10 tane rün sayfası :D kolay bulunmuyor öyle :D
     
  16. SoldiersOfGod
    Offline

    SoldiersOfGod Üye

    Katılım:
    23 Nisan 2014
    Mesajlar:
    589
    Beğenileri:
    317
    Ödül Puanları:
    73
    Cinsiyet:
    Bay
    Beslenme uyku ve dınlenme en önemlileri zaten bunları yapamaz sağlayamassan hiç başlama bu işe, ayrıca 4 kilo düşük olduğu için ve büyük ihtimalle ayarlanabilir dambıl değildir o yüzden dedim.
     
  17. alvel
    Offline

    alvel Üye

    Katılım:
    11 Mart 2014
    Mesajlar:
    405
    Beğenileri:
    210
    Ödül Puanları:
    53
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Sporcu-Öğrenci
    günde ortalama kaç saat uyuyorsun ?
     
  18. Kar Katili
    Offline

    Kar Katili Üye

    Katılım:
    11 Ekim 2014
    Mesajlar:
    47
    Beğenileri:
    4
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Bay
    Değişiyor bazı günler 5-6 bazı günler 7-8 falan işte :D ama şu son zamanlarda daha sık uyumaya başladım. Beyler 1. şınavda bile kollarım titriyor 9-10 tane zar zor yapıyorum :( aşşağıdaki şeyi deneyeceğim işe yarar mı sizce bende ?

    [​IMG]
     
    Son düzenleme: 16 Ocak 2015
  19. Bitli prens
    Offline

    Bitli prens Üye

    Katılım:
    19 Nisan 2013
    Mesajlar:
    87
    Beğenileri:
    70
    Ödül Puanları:
    28
    Meslek:
    deutsche bahn
    Yer:
    Almanya
    Hocam bu goz kurulugundan biktim artik, damla veriyorlar surekli.Suan nasil gozlerin yanma varmi hala?
     
  20. Ysf_Dnc
    Offline

    Ysf_Dnc Üye

    Katılım:
    27 Şubat 2014
    Mesajlar:
    95
    Beğenileri:
    38
    Ödül Puanları:
    28
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    Kayseri
    Evet maalesef. Özellikle ekran karşısında uzun zaman geçirdiğimde daha fazla oluyor. Bulunduğunuz odadaki ışık bile rahatsız etmeye başlıyor bir süre sonra. Tabi sonrasında gelen göz ve baş ağrısı da cabası.
     

Sayfayı Paylaş