Kısaca BCAA ve Amino Asitlerin İşlevleri

Konusu 'Çeşitli Makaleler' forumundadır ve -RevoLt- tarafından 11 Kasım 2012 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 9 üye.
  1. moothy
    Offline

    moothy Üye

    Katılım:
    18 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.726
    Beğenileri:
    1.309
    Ödül Puanları:
    123
    beta ecdysterone hakkında ne düşünüyorsunuz,protein sentezini arttırdıgı söyleniyor ki buda bence onu gizliden kalmış en önemli supplement yapıyor sanki :) fitnessmodel arkadaşımızda çok faydasını gördüğünü söylemişti
     
  2. CarpeNoctum
    Offline

    CarpeNoctum Üye

    Katılım:
    3 Şubat 2009
    Mesajlar:
    702
    Beğenileri:
    1.298
    Ödül Puanları:
    103
    Yer:
    Zimbabwe
    naturel calısan kisilerde muhakkak faydası vardır , kullanmama ma rağmen çok araştırdım. Tercih etmememin sebebide ıspanağı cok sevmem :)

    Ayrıca enteresan bi etki verseydi (protein sentezi konusunda ) anabolic steroidlere bulasılmazdı pek :)
     
  3. Antony
    Offline

    Antony Üye

    Katılım:
    11 Ocak 2012
    Mesajlar:
    485
    Beğenileri:
    556
    Ödül Puanları:
    103
    Yer:
    Ordan-Burdan

    Nam-ı diger spinat ecxract ıspanak ekstresi genrise den başka marka yok maalesef supplement degil bildiğin bitkisel kapsul :)

    Gereksiz, ıspanak yemek çok daha hayırlı....
     
  4. Extravaganza
    Offline

    Extravaganza Üye

    Katılım:
    16 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    1.513
    Beğenileri:
    2.572
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    tero,
    Bu dediklerini ispatlayacak bir bilimsel makale gösterebilir misin? Ben olmadığını gösteren bir makale ekledim. Ayrıca işler senin dediğin gibi yürümüyor. Aminoasit havuzu ve pozitif nitrogen dengesini etkileyen ana etken diyetindeki protein miktarı. O yeterince yüksekse günün sonunda +'da olacaksın. Pozitif nitrojen balansını bunun için ölçüyorlar.

    moothy,
    Ben de zamanında araştırdım. Yurtdışında (özellikle ABD'de) itibar görmeyen bir ürün. Fitness&Model'da zamanında kullandı ama kendisi ile birebir sohbetlerimizde, etkili olup olmadığını tekrar gözlemesi gerektiğini belirtmişti. Kendisi şu an zaten pek supplement kullanmıyor ona rağmen yüksek kütlesini koruyor ve geliştiriyor. (ki şu an ihtiyaçları eskiye göre daha yüksektir)

    Daha fazla ikna olmak istersen şu yazıyı okumanı tavsiye ederim:
    http://www.elitefitness.com/forum/bodybuilding-supplements/finally-truth-about-ecdysterone-689.html
     
    technical1967 ve CarpeNoctum bunu beğendi.
  5. moothy
    Offline

    moothy Üye

    Katılım:
    18 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.726
    Beğenileri:
    1.309
    Ödül Puanları:
    123
    şu türk mantıgından bi sıyrılmak lazım öncelikle :) ıspanak yemek nasıl çok daha yararlı,ıspanak yiyerek body yapan birini gördün mü hayatında sen :) yada 1 tabak ıspanakta kaç gram beta ecdysterone oldugunu biliyormusun mesela ? ürün yüksek dozda kullanıldıgında etkisini gösteriyor günde 4-5 tabak ıspanak mı yiyelim o zaman
     
  6. Extravaganza
    Offline

    Extravaganza Üye

    Katılım:
    16 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    1.513
    Beğenileri:
    2.572
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Göstermiyor işte. Böceklerdeki reseptörler bizde yok :)

    Ispanak hala daha mantıklı bir tercih :)
     
  7. moothy
    Offline

    moothy Üye

    Katılım:
    18 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.726
    Beğenileri:
    1.309
    Ödül Puanları:
    123
    ilgi görmediği dogrudur ama gariptir kullananlarında hep olumlu yorum yaptıgıda oluyor mesela forumda arama yapınca bile burada 4-5 kişinin çok faydasını gördüm dediklerini okumuştum
     
  8. CarpeNoctum
    Offline

    CarpeNoctum Üye

    Katılım:
    3 Şubat 2009
    Mesajlar:
    702
    Beğenileri:
    1.298
    Ödül Puanları:
    103
    Yer:
    Zimbabwe

    Bir diğer Türk mantığıda , abi her üründe mucize arıyoruz . Bunuda aşmamız gerek ..
    biri çıkıp hayellerimizi suya düşüren açıklamayı yapıncada değişik duygulara kapılıyoruz :) :)
     
  9. moothy
    Offline

    moothy Üye

    Katılım:
    18 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.726
    Beğenileri:
    1.309
    Ödül Puanları:
    123
    valla denemeden nasıl emin olabiliyoruz ki,1-2 makaleye karşılık hatta daha fazlaca olumlu yorum varken hemde
    yapılan araştırmaların kimler üzerinde nasıl ne şekilde denendiği yada o deneğin protein alımını arttırıp arttırmadıgı bile çogu zaman belli değilken hemde
     
  10. Antony
    Offline

    Antony Üye

    Katılım:
    11 Ocak 2012
    Mesajlar:
    485
    Beğenileri:
    556
    Ödül Puanları:
    103
    Yer:
    Ordan-Burdan
    Evet moothy şu türk mantıgından kurtulmak gerek;

    Et yemek yerine wheylerden medet ummak,
    Yulaf, bulgur, veya kalori hesabı yapmak yerine yerıne gaıner lara para sacmak,
    Yemesı gerekeni yiyince kanı amino asit kaynamasına ragmen hala bi kutu bcaa ya 100 tl vermek,
    1 gögüs annrenmanıyla glikojen depolarının boşaldıgına inanmak,
    Vs. vs.vs...

    ve hala supplementlere bel baglayarak kerameti kimyasallarda aramak....

    Dogru diyosun bu mantıktan kurtulmak gerek :))
     
  11. moothy
    Offline

    moothy Üye

    Katılım:
    18 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.726
    Beğenileri:
    1.309
    Ödül Puanları:
    123
    doğal bir ürünün protein sentezini arttırdıgını düşünmek mi mucize aramak :)
    neyse ben bu tartışmalara girmek istemiyorum açıkcası,dkkat ederseniz her ürün için olumsuz bir makale araştırma bulabilirsiniz,domates için bile :) o yüzden siz mucize arayanlara tepeden bakmak yerine bence her okudugunuz makaleye yada araştırmaya inanmayın derim

    Mesajınız otomatık olarak birleştirilmiştir---------- mesajın eklendiği saat 16:00 ---------- ilk mesajın gönderildiği saat 15:55 ----------

    Bahsettiğin Türk mantıgı değil bütün sporcuların mantıgı ;) benim bahsettiğim ise creatine gerek yok kırmızı et yiyin demek,kaç gram kırmızı etde kaç gram creatin oldugunu bilmeden hemde
    anlatabildim mi,yani olay ıspanak yemenin sağlıklı olup olmaması değil,ıspanağın senin dediği gibi kullanaılmasının saçma olması,türk mantıgı bu oluyor yani

    Ben forumda en düzgün ve disiplinli beslenenlerden biriyim,supplementlerden mucizede beklemiyorum bunu netleştirelim öncelikle.maddi gücüm yettiği kadar alıyorum kullanıyorum makalelere değil kendi üstümdeki etkilerine göre karar veriyorum işe yarayıp yaramadıklarına
     
    CarpeNoctum bunu beğendi.
  12. tero
    Offline

    tero Yeni Üye

    Katılım:
    18 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    146
    Beğenileri:
    56
    Ödül Puanları:
    0
    carpenotum hiç low carb diyeti yaptınmı keto demiyorum ona göre . low carb döneminde glikojenin dibini görürsün antreman sonunda deyil bench atmayı kolunu kaldıracak dermanın kalmaz . gün içinde tıkabasa yiyip 50 dakkalık antremanla glikojen depom boşalmaz demek kolay :)Senin mantıkla bende şöyle düşiniyim , valla bana sadece o dediğin bütün amino kırımlarından , günde 10g protein sentezlense yeter kaslara. Ayda 300gram Yılda 4kilo gram saf kas demek aynı şeyi bana danny de demişti çok mantıksız bi düşünce. herşeyin ömrü olduğu gibi hücrelerinde belli ömrü vardır. yeni hücre oluşturmak içinde protein lazım. 10 gram protein senteziyle bırak kasının üstüne koymayı ölen hücrelerin yerine yenisini koymaya bile yetmez. hiçbir ağır aktivite yapmayan normal bi insan bile günde 50 gram kaliteli protein sentezlemesi lazım ağır spor yapan birinin hücre kaybı çok çok daha fazla olacağından bu adamların protein ihtiyacı kat kat daha fazla olur.şimdi konuyu sonuca bağlıyım kimse suplement BCAA almazsam gelişemem düşüncesine kapılmasın. tabikide geliişirsin ama özellikle definisyon dönemlerinde suplement bcaa ve eaa ların etkisinide yalanlıyamaz.
     
  13. CarpeNoctum
    Offline

    CarpeNoctum Üye

    Katılım:
    3 Şubat 2009
    Mesajlar:
    702
    Beğenileri:
    1.298
    Ödül Puanları:
    103
    Yer:
    Zimbabwe
    Tepeden niye bakayım , tepeden bakanlar hergün forumu ziyaret edip okuyup bilgi paylaşımı yapmayanlardır :)

    Sadece espiri baabında bi öz eleştiri yapıyım dedim , yanlıs anlasılmasın lütfen.
    Atıyorum siz burda bunu sormasaydınız bu tarz belki bilgi birikmleri ortaya cıkmayacaktı , yani bazı şeyleri konusmakta fayda var. Tartışmanın amacı ben haklı cıktım sen haksızsın konumuna gelmek değil , pek cok farklı fikirden yeni bi düşünce yaratmak.

    Ben supplementlere karsı değilim sadece abartıldıgı kadar etkilerinin olmadıgını ifade etmeye calısıyorum.
    Yani beta-ec .. protein sentezi konusundaki düşünce ile alınmasından önce çok çok dikkat edilmesi gerekn durumlar var (protein sentezi adına)

    Mesajınız otomatık olarak birleştirilmiştir---------- mesajın eklendiği saat 16:10 ---------- ilk mesajın gönderildiği saat 16:02 ----------


    Evet free günlerde keto durumu var şuan zaten , ama keto olmak cok zor çünkü sebze cok tüketiyorum (sebzelerde bi karb kaynagı )

    Şöyle söyliyim suan uyguladıgım diyetin sonucları güzel cıkarsa zaten forumda çok detaylı anlatmayı dusunuyorum 2-2.5 ay sonra.
    IF (aralıklı oruc uyguluyorum) 8 saat içinde 3 öğün , 16 saat açlık. Çok çeşitli varyasyonları var ancak 1 haftadır hiç bir performans kaybı yaşamadım.
    Bilmediğimiz çok şey var , tecrübe etmeye devam edıyoruz. Yani bu diyetle bile bcaa(Supplement form) ihtiyacımın oldgunu sanmıyorum.

    Tam detaylı anlatmak ıstemıoyrum , cunku sonucunu denemedıgım bıseyı baskalrının uygulamasını ıstemem benim referansmla.

    Aslında başka konudada yazdım söz uçar yazı unutulur , tecrübe kalır :)
    Deneyip görmesi gerekir herkezin ,
     
    Extravaganza ve moothy bunu beğendi.
  14. Extravaganza
    Offline

    Extravaganza Üye

    Katılım:
    16 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    1.513
    Beğenileri:
    2.572
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Moothy, arkasindaki tek destegi supplement sirketlerinin reklamlari ve 3-5 kisinin yorumu olan, bilimin desteklemedigi bir urunu neden denemek istiyorsun?

    Ayrica bilimsel makalelere bakacagima tecrubeme bakarim demek ozur dilerim ama cok basit bir dusunce. Yercekimini tecrube etmek icin damdan atlamaya gerek var mi?
     
    technical1967 bunu beğendi.
  15. moothy
    Offline

    moothy Üye

    Katılım:
    18 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.726
    Beğenileri:
    1.309
    Ödül Puanları:
    123

    protein tozları zararlı diyen doktorların yazdıgı makalelerden bahsediyoruz değil mi :) evet evet onlardan bahsediyoruz,sürekli bu spordan kullanılan herşeyi zararlı ve gereksiz oldugunu söyleyen bir kesimden bahsediyoruz yani,çogu araştırmanın detayı bile yok,sporcu mu sıradan insan mı,kaç yıldır spor yapıyor,beslenmesi nasıl çoğu araştırmada bu detaylar yok,çogu detayın kaynagı bile yalan


    Ayrıca çok basit dediğin düşünceyi 5 dakika önce sen başka forumda yazdın dostum :) yani benle aynı şeyi düşünüyorsun ama burda farklı düşünüyormuş gibi niye tersini yazıyorsun ki

     
    Extravaganza bunu beğendi.
  16. tero
    Offline

    tero Yeni Üye

    Katılım:
    18 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    146
    Beğenileri:
    56
    Ödül Puanları:
    0
    yahu ben ketodan bahsemiyomki :) üstelik altınıda çizdim keto deyil diye. aylarca süren low carb diyetinden bahsediyom. sen off günde keto yapıp çalıştığın günde yüksek karbo alarak glikojen depolarını yine tıka basa dolduruyosun. low carb diyetinde böle bi şansın yok :) . aylarca düşük karboyla çalışıyosun . butür definisyon dönemlerde glikojen deposunun boşalmasını bırak hareket edecek dermanın kalmaz. şimdi ben burda ne anlatsam boş çünki amatör body yapıyosunuz. antreman seviyenizi ve beslenmenizi az çok tahmin edebiliyom. insallah zamanla bizim seviyelere çıkarsınızda o zaman bu konuları bi daha konuşuruz.
     
  17. CarpeNoctum
    Offline

    CarpeNoctum Üye

    Katılım:
    3 Şubat 2009
    Mesajlar:
    702
    Beğenileri:
    1.298
    Ödül Puanları:
    103
    Yer:
    Zimbabwe
    Araştırmalar ürünler üzerine değil , mesela antrenman sonrası anabolic pencerenin 24 saat oldugu üzerine araştırma yapılmıs.

    Burdan çıkan sonuc ne oluyor ? Whey zararlı durumu yok zaten. Ama koşa koşa gidip shakei içmek anlamsız.
    Veya düzgün diyeti olan birinin Bcaa ihtiyacının oldugunu düşünmek..
    Yani ürünler neden zararlı olsun ? Ama faydası nedir mesele orada onu tartısalım.

    Mesajınız otomatık olarak birleştirilmiştir---------- mesajın eklendiği saat 16:36 ---------- ilk mesajın gönderildiği saat 16:28 ----------


    ewet 4 yıldır calısıyorum halen amatörüm , 1. yılımda ılac kullanıp yarısmalara girmem gerek prof olmam ıcın :)
    BU söyleminizi latife olarak alıyorum , tartısma cıkmasın sımdı :)

    Aslında burda gereksiz bi durumu tartısıyoruz . Yani bcaa kullanımını gerektiren belkide cok cok ufak durum var. Çoğu kişi bu duruma gelemez istesede ...

    mesela 16 saat açlıktan sora 1 elma yiyip yaptıgım antrenmanı söyliyim.(normalde 1 öğün yiyip yapıyorum antrenmanı o gün aksi bi durum olustu, ama ewet o durumda bcaa kullanılması fayda sağlar)
    150 kilo deadlift 10 tekrar. 6 7 set 100 le baslayıp yükselttim.
    ardından 4 hareket Dev set. 4 set

    Yanlıs anlasılmasın 188/95 kilo bel 88 cm kütlede biriyim suan bu beslenme sekli ile kütle kaybetmıyorum :)
    Detayları patlamassam 2 ay sonra acıklıcam zaten , o zaman sevıyemı net kavrarsın :)
     
    Extravaganza, khephnes ve moothy bunu beğendi.
  18. Turquase
    Offline

    Turquase Üye

    Katılım:
    21 Nisan 2009
    Mesajlar:
    97
    Beğenileri:
    49
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    İstanbul
    Tepeden bakan olmamak için 2 kelam da ben edeyim dedim :)

    Fayda, zarar ve fiyat oranlamalarına eklemeyi unuttuğunuz bir kriter daha var.

    Zaman..

    Buradaki birçok sportmen arkadaş gibi ben de zaman konusunda muzdaribim.
    Bu, doğal yemeklerin pişirilmesi , servisi, saklanması ve bunların hesaba
    katılmayan stok-telef maliyetleri demek.
    kendi evimin küçük odasına 1 çalışma istasyonu ve bir bench sehpası aldım. İdmanlarımı burada yapıyorum.
    Çok fazla bir alım gücüm olmamasına rağmen bende supplement desteğini tercih ediyorum. En büyük etken ise zaman kazandırması. Normal beslenmeme ek olarak sadece glutamin, m.tech hardcore creatin ve N-large 2 kullanıyorum.
    Maddi yetersizlikten idareli olarak sadece idman sonrası yarım ölcek creatin ve yarım saat
    sonra çeyrek porsiyon nlarge2 kullanıyorum. Glutamini ise 1 çay kaşığı idmanaşırı kullanıyorum.
    Dediğim gibi suplement tercih etmemin en önemli sebebi zaman. Ben suplement kullanım kriterlerine zamanı da eklememiz gerektiğini düşünüyorum.

    Selamlar.
     
  19. Extravaganza
    Offline

    Extravaganza Üye

    Katılım:
    16 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    1.513
    Beğenileri:
    2.572
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Moothy,

    Sanırım yanlış anlaşılan bir nokta var. Bunu açıklığa kavuşturursak ikimizde aynı çizgide olacağız.

    Bilimsel makale, bir deneyin sonucu olarak yazılır. Yıllarca onay bekler. Çok zor süreçlerden geçerek sunulur.

    Oysa herhangi bir doktor herhangi bir dergide, sitede bir "makale" yazıp istediği şeyi kötüleyebilir veya övebilir.

    Birisi makale, ama köşe yazısından farksız. Diğeri ise bilimsel makale. Yani birisi bir kişinin görüşleri, öbürü ise deneylerle, verilerle ispatlanmış bir bilginin aktarımı. (veya bir yargının çürütülmesi)

    İkinci olarak, benim yaptığım şey doğru değildi. Ben bilgisizliğimden dolayı bir çok "gereksiz supplement" denedim. O yüzden forumda elimden geldiğince bilimsel veriler ile dayandırarak bunları sizlere veya yeni başlayan arkadaşlara aktarıp onların aynı hataları yapmamasını sağlamaya çalışıyorum. O kadar şey aldım, çoğu tuvalete gitti. Ödenen o kadar paraya yazık değil mi?

    Mesajınız otomatık olarak birleştirilmiştir---------- mesajın eklendiği saat 16:48 ---------- ilk mesajın gönderildiği saat 16:39 ----------


    Bu arada şunu cevaplamak gerektiğini düşünüyorum. Özet geçeceğim fazla off-topic olmasını istemiyorum.

    Glikojen depolarını boşaltmak için bilimsel araştırmalar yapılmış durumda. Mevcut bilgilerimiz ve deneylerin sonuçları bizi bu konuda belli kriterlere yönlendiriyor.

    1.Karb alımı çok düşük tutulmalı (günlük 40-80gr)
    2.Düşük karb alımı en az 4 gün sürmeli
    3.Bölge başına 12set TUT (time under tension) 45sn üzerinde tutularak idman yapılmalı.
    4.Son gün gerilimi maksimize ederek bölge başına 4-6set ağır çalışılmalı.

    Bu durumda glikojen depolarını boşaltmak mümkün. Şahsen denedim. Günlüğümde mevcut. Arkasından da çok büyük yüklemeler yaptım.

    Ama bunun konumuz ile ilgisi nedir? Bu durumda iken bile vücut protein alımı yüksek tutulduğunda BCAA eksikliği çekmiyor ki?
     
    year2004, moothy, khephnes ve diğer 1 kişi bunu beğendiniz.
  20. tero
    Offline

    tero Yeni Üye

    Katılım:
    18 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    146
    Beğenileri:
    56
    Ödül Puanları:
    0
    şimdi ortaokul öğrencisine göre hocası en bilgili kişidir. ama bi profesorun yanında ilkokul hocası daha öğrencidir yani öğreneceği çok şey vardır . antreman seviyen başkasına göre iyi olabilir ama bana göre amatör seviyesinde. 16 saat açlık ile aylarca süren açlık araasındaki farkı sağlam bi definisyon yapınca daha iyi anlarsın. neyse herkez bu yazılardan alaccanı almıştır daha fazla uzatmayayım.
     

Sayfayı Paylaş