gold bilgisayarın küçüklüğü

arkadaşlar geçen hafta cumartesi günü gold bilgisayarın bahçelievlerdeki mağazasından 17 inc samsung monitör aldım akşam evde deneme fırsatım oldu ancak benim eski kullanmı olduğum monitör 19 inc olduğu için bu 17 inc bana pek cazip gelmedi.
Bende pazar sabahı daha afyonlar patlamadan,kalktım gittim golda ürünü değiştirmek istediğimi söyledim, fakat değişim yapmadıklarını ,ve benim böyle bir hakkım olmadığını söyledier,iade etmek istediğimi söyledim iade yapılamayacağını söylediler,
iade yok , değişim yok , mecbur aldım paşa paşa döndüm evime .

Bu arada tüketici hakları diye birşey varya orasıda fasa fiso geliyor bana,geçen sene teknossadan telsiz telefon almıştım 5 kere servise tamire gitti geldi 1 kere bile alo diyemedim tüketici haklarına şikayet ettim 11 ay sonra sağolsunlar cevaap yazdılar .Getirin telefonu test edelim diye cevap ama.
Bende dedimki onlara telefonu evde kaybettim biraz daha bekleseydiniz emekliliğimde cevap verseydiniz kardeşim.
 
goldbilgisayarın fiyatlarıda uçuk aslında. Ben vatanbilgisayar ya da eğer internetten alacaksanız birbilgisayaral.com u öneririm. Vatanbilgisayarın card finans a peşin fiyatının %92 isine 12 ay taksit olayı bende card finans olmadığı için beni gıcık ediyor :]. Bu indirimlerine rağmen onlardan daha ucuz olan firmalar var.
 
öncelikle adı geçen şirketin böyle bir koşulsuz geri alma politikası yada vaadi var mı bunu öğrenmeniz lazım..yoksa alıcı sorumludur..Eğer varsa böyle olumsuz durumlarda bayilerin kişisel hataların olabileceğini gözönünde bulundurup şirketlerin genel merkezlerini yada call centerlarını bilgilendirmeniz ve şikayetlerinizi aktarmanız daha etkili olur..

Genel merkezler genelde sorunu çözerler..çözülmezse şikayetvar.com tarzı sitelere yazabilirsiniz..
 
ne olursa olsun elektrik elektronik urunlerde belli bir sure icersinde kosulsuz geri verme hakkin var, arayi cok acmadiysan illa ki alacaklar bezdirmeye calisiyorlar. pesini birakma
 
ne olursa olsun elektrik elektronik urunlerde belli bir sure icersinde kosulsuz geri verme hakkin var, arayi cok acmadiysan illa ki alacaklar bezdirmeye calisiyorlar. pesini birakma

Sevgili Dodgetman, Cannabis arkadasimiz net sekilde ozetlemis. Eger hala sorun yasiyorsaniz, gunu gune atmadan tuketici derneklerine basvurun. Tuketici olarak hakkinizi kullanin, Cannabis'in dedigi gibi "pesini birakma"yin.

Eger tuketici derneklerine ulasmaniz mumkun olmayacak bir yerde yasiyorsaniz :

www.sikayetvar.com 'a sikayetinizi yazin.

Basite almayin, bu site gercekten problem cozuyor.

Lutfen gelismelerden bizi haberdar edin.
 
Tüketici derneklerini bilmem ama sikayetvar.com gerçekten işe yarıyor. Hatta sikayetvar.com a yazmadan önce alışveriş yaptığınız firmaya "Bu problemi çözmesseniz sikayetvar.com a yazarım" tarzında tehditvari bir mesaj yollarsanız dahi bazen çözüme ulaşabilirsiniz.
 
ordakilerin ters tarafına geldin heralde , bende gold dan geçen sene monitör almıştım , beğenmedim ertesi gün götürdüm iade ettim , parayı geri vermediler ama gold dan alacaklı oluyorsun tutar kadar zaten 2-3 gün sonra başka bişeyler alıp hesabı kapatmıştım.
biraz bastır ve tehdit et bence. en üst katta iade alıyorlardı hatırladığın kadari ile.
 
gold dakiler benim elimde ürünü görünce zaten başladılar somurtmaya.
Ben ürünü iade almak zorunda olduklarını , almadıkları taktirde gerekli yerlere şikayet ediceğimi belirtmeme rağmen , bana verdiği cevap kanunun şu şu sayılı kanunu gereği değişim veya iade yapılmıyor monitörlerde( ve % 90 diğer ürünlerinde ) istediğim yere şikayet edebileceğim söylendi.

Bundan bir süre öncede arkadaşım lisanslı bir ürün almıştı golddan ancak ürünün yasal olmadığı anlaşıldı gold bu tür şeyleride yapıyor ve bizede bu tip firmalarla uğraşmak kalıyor .
 
Evet arkadaşım benzer sorunu geçen yıl ben de yaşamıştım. Kurulumda sorun yaşadığım ve bilgisayarımda çalıştıramadığım bir (sağlam olan) ürünü 2-3 gün sonra başka bir ürünle değişim yapabileceğimi sandım. Hayır katiyen olamaz dediler. Vee bunun söyleyen de kasa memuru falan değil mağazanın müdürü gibi 35 yaşlarında yetkili birisiydi...

Benim bildiğim iki hafta süresince değişim değil iade bile yapılıyor olmasıdır...

Vatan bilgisayar ise bu konuda çok duyarlı... Değişim konusunda ürünün çalışıp çalışmaığı kontrol edilip size 1 sene boyunca geçerli olacak olan satın alma fişi veriliyor... Ancak aynı uygulama gold da katiyen yok!!! Bir daha da yakınından geçmem...!!!

(
 
kanunlar kusurlu malın iadesini sağlayabilir..ancak kusursuz malın iadesi için bir mevzuat düzenlemesi olduğunu sanmıyorum..bu ancak şirketlerin müşteri memnuniyeti rekabetlerinden ortaya çıkan bir kavram..
bunu araştırmadan kanunları dayanak olarak kullanmayın bence...
ilk mesajımda dediğim gibi şirketin koşulsuz geri iade vaadi olup olmadığını iyice öğrenin..vaat etmemişse almama hakkı var..

kesinlikle sizin tarafınızdayım ama elinizde sağlam bir dayanak olmalı ki kuzu kuzu yola gelsinler..
 
arkadaslar kapidan satislarla vatandaslarin kaziklandiklari donemi hatirlayanlar vardir. iste o donemden beridir kosulsuz iade hakkiniz var en az bir hafta olmasi lazim. avukatla geleceginizi soyleyin veya cidden bir avukat kanali ile iletisime gecin :)
 
şirketlerin değişim politikaları var..mesela teknosa kullanılmış ürünü 1 günden sonra geri götürürseniz %15 keserek geri alıyor..

Üründe herhangi bir ayıp bulunmaması durumunda uyguladığımız değişim ve iade politikamızı sizinle paylaşmak isteriz.

Ürünün alındığı aynı gün içerisinde ürün kullanılsa dahi ambalaj ve aksesuarları ile birlikte eksiksiz geri getirilmesi durumunda farklı bir ürün ile değişim ya da tüm Teknosa mağazalarımızda süresiz olarak kullanabileceğiniz iade çeki yada bedel iadesi işlemleri yapılabilir.
Fatura tarihi itibari ile 01 -15 gün içinde ürünün kullanılmadan, ambalaj ve aksesuarları ile birlikte eksiksiz geri getirilmesi durumunda farklı bir ürün ile değiştirilebilir ya da Tüm Teknosa mağazalarımızda süresiz olarak kullanabileceğiniz iade çeki alınabilir. Ürünün kullanılması durumunda da üründen vazgeçilmek istenirse fatura tutarı üzerinden % 15 kullanım hizmet bedeli kesintisi yapılarak yeni bir ürün ya da tüm Teknosa mağazalarında süresiz olarak kullanılabilecek iade çeki ile değişim hizmetimizden yararlanılabilir.
Fatura tarihi itibari ile 16. gün ve sonrası için değişim işlemi 4822 sayılı yasa ile değişik 4077 sayılı Tüketici Koruma kanunun maddeleri kapsamında uygulanmaktadır. İlgili yasada ürün, ayıplıysa fatura tarihi itibari ile ilk 30 gün içinde veya 1 yıl içinde aynı arızadan ikiden fazla, farklı arızadan dörtten fazla ve garanti süresince altıdan fazla farklı arıza oluşursa değişim hakkı oluşabilmektedir.

Tüm Teknosa ekibi olarak satış öncesi ve sonrası müşterilerimizin her türlü taleplerinde elimizden gelen tüm yardımı yapmaya hazır olduğumuzu paylaşmak ister, iade ve değişim koşullarının oluşması durumunda müşterimizin talebinin yeniden değerlendirileceği bilgisi müşterimiz ile paylaşılarak şikayeti kapatılmıştır.

http://www.sikayetvar.com/svf-sikayet-full--936--0-2-253722-.html
 
Öncelikle "15 gün içerisinde kosulsuz ürün iadesi ve 30 gün içerisinde de farkli bir ürünle degisim" 4822 sayili yasa ile degisik 4077 sayili Türketicinin Korunmasi Hakkindaki Yasa ile tüketiciye taninmis bir hak degildir. Peki Teknosa, Metro, Real, Migros, Bim ve benzeri büyük magazalarda bunun aksi bir uygulama yillardir sürüyor yani 15 gün içerisinde kosulsuz ve sorgusuz aldiginiz ürünü iade edebiliyor ve/ya degistirebiliyorsunuz. Bu, ilgili magazalarin kosulsuz müsteri memnuniyeti ilkesi çerçevesinde tüketiciye sunmus oldugu bir lütuftur, yoksa yasal olarak bu tür bir zorunluluklari bulunmamaktadir.. Söz konusu yasa kapsamında "koşulsuz iade" yalnızca kapıdan satışlar ile kapıdan şatış hükmündeki satışlar için geçerlidir.

Büyük marketlerin bu uygulamalari çogu kez tüketiciyi yaniltmakta, tüketici, marketlerin bu uygulamalarinin yasadan kaynaklanan bir zorunluluk oldugu düsüncesine kapilmakta, aldigi ürün ayipsiz da olsa iade edebilecegi yanilgisina düsmektedir. Oysa ayipsiz ürünler için iade alma konusu tamamen saticinin insiyatifindedir.

Bununla birlikte, yukarida belirtilen yasanin 4.maddesi kapsaminda ürün ANCAK "ayipli mal" olarak nitelendirilebildigi takdirde tüketici su seçimlik haklara sahip olabilmektedir; ürün bedelinin iadesi, ürünün ayipsiz misliyle degistirilmesi, ayip oraninda bedel indirimi ve ücretsiz onarim.
http://www.hukuki.net/forum/showthread.php?t=29667
 
Back
Yukarı