Zayiflamak için nasil kardiyo yapmali?

Konusu 'Geri Dönüşüm Kutusu' forumundadır ve Selim Kurt tarafından 6 Ağustos 2012 başlatılmıştır.

Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.
Watchers:
Başlığı izleyen kişi sayısı 1 user .
  1. Selim Kurt
    Offline

    Selim Kurt Üye

    Katılım:
    30 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    27
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    13
    ZAYIFLAMAK İÇİN NASIL KARDİYO YAPMALI?
    Koşmak kilo vermek için iyidir. Elbette nasıl koşacağınızı biliyorsanız!
    Tamam, kardiyo egzersizleri kilo vermenin ideal yolu olabilir. Ancak zaten diyet yapıyorsanız, ki zayıflamak için mutlaka yapmalısınız, uzun koşular yapmanın size pek bir faydası olmaz. Bunun sebebi aerobik tipi egzersizlerin, metabolizmanızı hareketlendirmekte ve zayıflamada çok katkısının olmamasıdır. Neden? Hemen açıklayalım;
    Ne kadar kardiyo egzersizi yaparsanız vücudunuz o kadar verimli çalışmayı öğrenir. Yani egzersiz sırasında daha az kalori yakarsınız. Zayıflamak, sizin için daha zor hale gelir. Kaliforniya Üniversitesi’nin yaptığı bir araştırmaya göre; düzenli koşan insanların yaşa bağlı kilo alımını engellemeleri için haftalık koşu mesafelerini her yıl 2,7 kilometre artırmaları gerekiyor. Yani kilo vermek için egzersiz sırasında harcadığınız kalori hesabından fazlasını yapmanız gerekiyor. Yapılacak en doğru hamle, yarım saat içinde harcadığınız kaloriyi değil, 23 saat 30 dakika içinde ofiste otururken, yemek yerken ve hatta televizyon başında uzanırken harcadığınız kaloriyi hesaplamak olacaktır. Bunun yolu da aralıklı kardiyodan geçiyor.
    Bildiğiniz gibi aralıklı kardiyo 30 saniyelik yüksek tempolu koşu ve onu takip eden daha uzun süreli, orta tempoda koşudan oluşur. Peki aralıklı kardiyonun oranı nedir? Yani yüksek tempolu koşu ile düşük tempolu koşu sürelerini nasıl ayarlamalıyız? Bu işin ideali 1:1 oranında koşmaktır. Yani eğer 1 dakika yüksek tempoda koşuyorsanız, 1 dakika orta tempoda koşmalısınız. Ancak aralıklı kardiyo antrenmanlarına yeni başlayanlar ilk haftalarda orta tempoda koştukları süreyi uzatıp 1:2 oranında koşabilir.

    Arkadaslar bu yazıyı okuyana kadar 25dk koşu 200 220 kalori ve eliptical machine 60dk 900 kalori yani günlük 1000 kalori yakıp salonu terkediyordum sizce bu bilgi ne kadar dogru ben bu şekilde 36kg verdim 1seneden az bi zamanda daha iyi bir program önerecek olan varmı tşkler:confused:
     
  2. diez
    Offline

    diez ADMIN Yönetici Admin

    Katılım:
    18 Ocak 2006
    Mesajlar:
    12.497
    Beğenileri:
    14.494
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Değerli üyemiz;
    Konu başlığınız kilitlenmiştir.
    Kilitlenme sebebi ;

    * Günlükler bölümüne açtığınız başlık günlük niteliğinde değil soru niteliğindedir.10.07.2011 tarihinde yapılan duyuru gereği günlükler bölümüne açılan soru başlıkları artık doğru bölüme taşınmamakta ve içeriğine bakılmaksızın kilitlenmektedir. (ayrıca bkz : Forum Kuralları Madde-25)

    Lütfen başlık açarken en doğru bölüme açmaya özen gösteriniz ve 1 dakikanızı ayırarak forum kurallarını okuyunuz. Forum kurallarını okumak için buraya tıklayınız

    Anlayışınız için teşekkür ederiz.

    Saygılarımızla
    BodyForumTR Ekibi
     
Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.

Sayfayı Paylaş