Zıplama,Sıçrama Geliştirmek Için...

Konusu 'Yeni Başlayanlar Bölümü' forumundadır ve rApbOy tarafından 4 Haziran 2007 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. rApbOy
    Offline

    rApbOy Üye

    Katılım:
    4 Haziran 2007
    Mesajlar:
    45
    Beğenileri:
    10
    Ödül Puanları:
    0
    Merhaba arkadaşlar forumunuza yeni katıldım baktım güzel bilgiler içeriyor
    16 yaşında 1.70 boy ve 77 kiloyum.Basketbol oynuyorum.Boy biraz kısa oldugundan klüpte sorun yaratıyor potaya asılmak falan..
    Bende Body Salonuna Yazıldım Bacak Kası Calısıyorum Ama 16 Yasında Ve Gelişme Cagında oldugum icin boy kısalıgı yaratacak vs. deniliyor.ayrıca zayıflama amacıyla 14 15 yaşlarındada 5 6 ay gitmiştim.

    Suanki Antrenörümün body salonunda bana verdigi program calf kasları icin benim sıcramamı 2 3 aya degiştirecegini söliyor programımı yazayım size.

    leg curl , leg ext, leg press , leg press (parmak ucu) , calf raises (bunların hepsi 3 x 20 ), 15 dk parmak ucu kosu , stepper makinası 10dk parmak ucu
    bunlar sadece bacak ve calf icin chest press lat pull down falanda yapıyorum ama konuyla pek ilgisi olmadıgı icin yazmaya gerek yok.
    Buradaki bilgisi olan kişilere sorum bu bacak icin yaptıgım calısmalar boy uzamasına engel olurmu kullanmam gereken agırlıklar neler? bu programı haftada 3 kez yapıyorum ortalama 1 2 saat bodydeyim. ayrıca ek spor olarak yüzme ve basketbol oynuyorum hafta sonları biraz kilo fazlam var ama 2 3 ay bunu uygularsam zıplamamda gözle görülür fark olurmu? boy 1 70 kolu kaldırınca 2.20 falan oluyor suan 50 cm zıplıyorum 70 cm - 80 falan zıplama mlazım. yaş 16.5 yorumlarınızı bekliyorum.
     
  2. rApbOy
    Offline

    rApbOy Üye

    Katılım:
    4 Haziran 2007
    Mesajlar:
    45
    Beğenileri:
    10
    Ödül Puanları:
    0
    Daha önce acılmıs bi baslık vardı baktım ama aradıgım cvp ı bulamadım bu verilenler geliştirirmi tam olarak zıplamayı 3 4 ay daha uygulayacam 1 ay oldu suan pek bi degişim yok sizce neler yapmalıyım?
    :confused:
     
  3. sarc4stic
    Offline

    sarc4stic Özel Üye

    Katılım:
    19 Nisan 2005
    Mesajlar:
    3.239
    Beğenileri:
    2.239
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Satış Temsilcisi
    Yer:
    Istanbul
    Zıplama için plyometric çalışmalar yapman lazım. Basitçe kısa sürede çok büyük güç yaratmaya dayalı, patlayıcı hareketler. Bütün zıplama programları bu mantıktan türemiştir(Air Alert vs...)

    Bu çalışmalarda teknik büyük önem taşır ve ağırlık kullanılması önerilmez. Aralarda yeterince dinlenmek önemlidir. Isınmaya da dikkat edilmeli. Burada bazı örnekler mevcut:

    http://www.netfit.co.uk/plyometrics-web.htm
     
  4. rApbOy
    Offline

    rApbOy Üye

    Katılım:
    4 Haziran 2007
    Mesajlar:
    45
    Beğenileri:
    10
    Ödül Puanları:
    0
    leg press / leg press parmak ucu / calf raises fln yapıyorum yeni kas oluşturmak icin leg presste 255 lbs takıp uygulayabiliyorum cok rahat 15 16 kere bacaklar güclü ama iyi zıplıyamııyorum patlayıcı hareketleri daha detaylı verebilirmisin bide bacaklarım kalın iki ayak zıpla falan filan diyorlar şu işi bu yaz sonuda bitirmem lazım yazdıkların için sağol.
     

Sayfayı Paylaş