Yumurta tavada mı haslanmıs mı?

Konusu 'Beslenme' forumundadır ve kaufman03 tarafından 17 Ocak 2007 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. kaufman03
    Offline

    kaufman03 Üye

    Katılım:
    3 Ocak 2007
    Mesajlar:
    37
    Beğenileri:
    4
    Ödül Puanları:
    0
    Bu spora yeni basladım hocam bana gunde 3 yumurta akı yememi soyledi
    Benim sorum ise su
    ben bu yumurtayı illa haslanmıs mı yemem lazım tavada yapsam protein değeri duser mi
     
  2. kliwaj
    Offline

    kliwaj Üye

    Katılım:
    1 Aralık 2006
    Mesajlar:
    271
    Beğenileri:
    42
    Ödül Puanları:
    38
    valal ben dün haşlanmış yedim bugün tavada omlet yedim değişceğini sanmiyorum
     
  3. Tamer
    Offline

    Tamer Üye

    Katılım:
    26 Aralık 2006
    Mesajlar:
    66
    Beğenileri:
    23
    Ödül Puanları:
    0
    bence en az 5-6 yumurtanın beyazını ye . Bi tanesinin sarısını atabilirsin . Az yağda tavada ( teflon) yaptıktan sonra çok fazla bişeyin değişecegini sanmıyorum
     
  4. akçakaya
    Offline

    akçakaya Üye

    Katılım:
    28 Eylül 2006
    Mesajlar:
    484
    Beğenileri:
    26
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    İstanbul
    protein değeri düşmez.Neden haşlanmış yiyiyoruz biliyonmu,çünkü tavada yapınca yağ dakattığımız için yağda almış oluyoruz ama haşlayınca ekstra yağ almadan yiyoruz ;)
    Yani yağlanmadan büyüme :)
     
  5. ibrahimmmm
    Offline

    ibrahimmmm Üye

    Katılım:
    18 Aralık 2006
    Mesajlar:
    122
    Beğenileri:
    32
    Ödül Puanları:
    38
    Vucuda fazla yağ alınmasını önlemek amacıyla haşlama daha uygundur. En az 5 dakika en fazla 10 dakika kaynatılmalıdır. Pişirmeden önce yumurtayı yıkayıp suyunun içine bir miktar tuz atarsanız daha kolay soyulur. Yumurtayı ilk başta soğuk suya atarak kaynatmayın, suyu ılık olursa çatlamaz.
    Yumurtanın sarısını atmak kısmına katılmıyorum. Türkiyede onu bulamayan insanların olduğunu da düşünmek lazım. Hiçbir şekilde değerlendiremiyorsanız sokaktaki kediye verebilirsiniz afiyetle yiyecektir. ;)
     
    kont314 bunu beğendi.
  6. Corrado
    Offline

    Corrado Üye

    Katılım:
    12 Ocak 2007
    Mesajlar:
    15
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    Bu tamamen kişinin damak tadına bağlı. Yumurtayı tavada yaparken de hiç yağ almamayı başarabilirsiniz. Bunun için bir adet kaliteli tavaya ve çeşme suyuna sahip olmanız yeterli. Ayrıca yağdan elde ettiğiniz lezzeti, yapım aşamasında ilave edeceğiniz çeşitli garnitür ve baharatlarla da sağlayabilirsiniz. Tavada yaptığım zamanlar hep bu yöntemi izliyorum şahsen.
     
    Anthropologistt bunu beğendi.
  7. PacoRabanne
    Offline

    PacoRabanne Yeni Üye

    Katılım:
    2 Mart 2006
    Mesajlar:
    91
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    arkadaşlar bende tam bu soruyu sorucaktım yemin ederim artık geceleri uyuyamıyorum çok ciddiyim acaba haşlasammı yoksa tavadamı yapsam ben yıllardır tavada yiyorum ama geçen gün hocam çok kızdı yok niye tavada yiyosun mutlaka haşlaman lazım falan diye, şimdi bu yumurtayı haşlamalarındaki sebep tavada yapınca yağlı oluyo haşlayınca yağsız oluyo yani yağdan kurtulmak istemelerinden mi? yoksa başka nedenleride var mı? yani eğer öyleyse zaten benim kilo sorunum var :) boy 1.85 kilo 72, kilo almam lazım zaten :)) yani kısacası yumurtayı tavada yaparsak vitaminleri gider mi? yani eksikliği veya farkları nelerdir???

    LÜTFEN BU İŞİ BİLEN BİRİSİ BU KONUYA AÇIKLIK GETİRSİN YOKSA BEN YİNE GECELERİ UYUYAMİCAM DÜŞÜNMEKTEN :((((
     
  8. Veyron
    Offline

    Veyron Özel Üye

    Katılım:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.884
    Beğenileri:
    435
    Ödül Puanları:
    93
    Yer:
    Republic Of Fenerbahce
    En iştahlı insan olsa (ben) yinede her gün kaynamış yumurta bıktırıyor yutulamıyor.Ben 1.5-2 ay tavada lorlu patatesli gibi çeşitlerini yiyiorum ondan sıkılınca haşlamaya dönüyorum ama suyla yutabiliyorum anca
     
  9. bonatschi
    Offline

    bonatschi Özel Üye

    Katılım:
    10 Ocak 2006
    Mesajlar:
    3.855
    Beğenileri:
    4.910
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    Londra
    bu kadar basit bir konuyu bu kadar kafana takmamalısın yoksa bu spordan soğursun..

    tavada veya haşlama arasında protein degeri açısından büyük fark yok..
    ben allahın hergünü 8-10 yumurta akı ve bir miktar loru yagsız tavada az sütle pişirip yerim.. (1 senedir haşlama kullanmıyorum) gelişme açısından hiçbir yavaşlama söz konusu olmadı.. o açıdan için rahat olsun..

    yaglanma konusuna gelince.. bu tamamen senin elinde.. tavaya istersen az miktar terayagı sürersin ya da hiç yag kullanmadan kaliteli tavada yumurtanı pişirirsin.. bu senin yag ve kilo durumuna bağlı.. o ayarı kendin yapacaksın..

    kuş gribi virüsü yaygınken uzmanlar yumurtaları mümkün mertebe haşlamamızı öneriyorlardı.. cunku haslama esnasında oluşan yüksek sıcaklıkta eger varsa kuş gribi virüsü etkisini kaybediyormuş.. tavada ise haşlamadaki kadar yüksek sıcaklıka ulaşılamadagından (özellikle yumurtayı omlet gibi ters düz etmiyorsan) belli bir risk söz konusuymuş.. yine de ben yumurtamı omletvari şekilde karıştırarak pişirdiğimden haşlama kullanmadım..

    uzun sözün kısası yumurtanı tavada veya haşlama pişirmişsin.. yag miktarına dikkat ettikten sonra farketmez.. önemli olan alman gereken protein miktarını tuttur.. ve bu bu sporu yaparken bu kadar ayrıntıları dert ederek spordan kendini sogutmamaya calış..

    kolay gelsin
     
  10. ONR
    Offline

    ONR Üye

    Katılım:
    28 Ekim 2006
    Mesajlar:
    121
    Beğenileri:
    21
    Ödül Puanları:
    0
    Valla ben su kaynadıktan sonra yumurtayı çıkartıp yiyorum.En sağlıklısı bu olsa gerek.Ama ben kendim de cıvık seviyorum zaten küçüklüğümden beri. :D Çay kaşığını daldırıp daldırıp yiyorum. :) Hem böyle tuz da istemiyor (olursa daha iyi oluyor tabii ki) ve sıvı olduğu için yumurtayı yutarken zorlanma sorunu da ortadan kalkıyor.
     
  11. PacoRabanne
    Offline

    PacoRabanne Yeni Üye

    Katılım:
    2 Mart 2006
    Mesajlar:
    91
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    Sevgili bonatschi teşekkür ve saygılarımı en derin içtenliğimle sunarım... bu arad koca formdan sesimi bi sen duymuşsun :( :( :(
     
  12. bonatschi
    Offline

    bonatschi Özel Üye

    Katılım:
    10 Ocak 2006
    Mesajlar:
    3.855
    Beğenileri:
    4.910
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    Londra
    rica ederim..
    zaten bu forumun amacı da bu değil mi..
    bildiklerimizi tabiki paylaşacaz..
    saygılar
     
    sagopat6167 bunu beğendi.
  13. CENTAUR
    Online

    CENTAUR Guest

    Bu konu kapanmış gibi görünüyor, olsun söyleyecek bir çift sözüm var benimde bu konu da.

    Yumurtayı omlet olarak yağ ile yaptığımız zaman eğer sıvı yağ kullanırsak ve kahvaltıda yediğimizi düşünürsek 3 tanesini sarısıyla 4 tanesini beyazını pişirip 7 yumurtalı bir omlet sabah kahvaltısında bomba gibi olur. Bu durumda bunun yanında karbonhidratı sınırlandırmak yerinde olacaktır, ekmeği kısmak en iyisi bu şekilde olunca diyette bile olsak bence bir sakıncası yoktur.

    Omlete lezzet katacak en güzel baharatlar kimyon ve nane kombinasyonu dur. Bir deneyin, hak vereceksiniz ;) .
     
  14. berknouma
    Offline

    berknouma Üye

    Katılım:
    7 Şubat 2007
    Mesajlar:
    8
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    Arkadaşlar ben şu anda ankara üni tıp ta 3. senem
    valla öğrendiğime göre günde 5 yumurta fln yiyin bişi olmaz sarı beyaz birlikte yiyin sabah kahvaltınızı kuvvetli yapın tabakta yemek bırakmayın
     
  15. CENTAUR
    Online

    CENTAUR Guest

    Yumurta sarısının insana dokunmadığını zaten artık çoğumuz biliyor ;) .

    Bir tıp öğrencisi olarak biraz daha teknik ayrıntıya girmeni beklerdim :roll: .

    Selametle.
     
  16. sahmat
    Offline

    sahmat Üye

    Katılım:
    28 Kasım 2006
    Mesajlar:
    159
    Beğenileri:
    6
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    ...
    ne yani ;

    kolestrolu yukseltmiyor mu ?

    karacigeri yormuyor mu ?
     
  17. citronium
    Offline

    citronium Üye

    Katılım:
    16 Eylül 2006
    Mesajlar:
    22
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    11
    Yer:
    R6 mın Götürdüğü Yer
    sanırım 6 sene daha okursun sen okulda...
     
  18. Despo
    Offline

    Despo ADMIN Yönetici Admin

    Katılım:
    30 Mart 2004
    Mesajlar:
    7.962
    Beğenileri:
    6.063
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Serbest
    Yer:
    Danimarka
    Bu gerizekali (berknouma) forumdan atildi - mesajlarinin tamamini okuyup bakarsaniz, sorunlu biri oldugunu hemen anlarsaniz.
     
  19. CENTAUR
    Online

    CENTAUR Guest

    Bir mesajı, ilk ve tek başarılı bulduğu vücut :
    vücüdun başarılı ama orası neresi kuzen soyunma odasında 3 lü kanepenin ne işi var??

    Adam 1.5 ayda evde valiz-çanta kaldırarak vücut yapmış, bu çok dobra arkadaşın verdiği cevap:
    göğüs başarısız

    28 yaşında bir arkadaş spora başlamaya karar vermiş, vaz geçirme çabasında:
    28 yaşındasın bence artık bu sporu bırakıp evinin erkeği olmalısın

    Burada da kendini ifade etme çabasında:
    o gözlük ne kardeşim ambale ettiniz beş spora gölge düşürdünüz şimdi çıkıp x kişisi şnorkelle resim koysa buraya ne cevap verceksin merak ediyorum.

    Aslında iyi niyetli bi arkadaş bakınız nasılda üzülüyor, iyi dilekte bulunuyor:
    Önce o saçı kes body sporuna gölge düşürme
    kol kasların fena diil ama göğüs başarısız
    lifin kopmasına da exstra üzüldüm
    sana önündeki günlerde başarılar dilerim

    Sporu bırakıp evinin erkeği olmayı önerdiği arkadaşa ikinci tavsiyesi:
    O kol kaslarının nerden geldiği belli yorum yapmıycam:)
    2. tavsiyem az yede uşak tut ...

    Bir diğer yorum:
    Göğüs başarısız...

    3.5 aylık ev çalışması yapan guven2004 arkadaşımıza verdiği cevap aşağıda resmi:

    [​IMG]

    Başarısız

    En sonunda yapıcı negatif olmayan bir yorum geliyor
    Arkadaşlar ben şu anda ankara üni tıp ta 3. senem
    valla öğrendiğime göre günde 5 yumurta fln yiyin bişi olmaz sarı beyaz birlikte yiyin sabah kahvaltınızı kuvvetli yapın tabakta yemek bırakmayın

    Fakat ne yazıkki aramızdan ayrılıyor.

    İşte bodyforumtr. den enstantaneler.
     
  20. Barkın Taşcan
    Offline

    Barkın Taşcan Üye

    Katılım:
    1 Eylül 2016
    Mesajlar:
    13
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Bay
    Haşlanmış daha iyi 9 yıl sonra cevap vereyim
     

Sayfayı Paylaş