Yere Sağlam Basın

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve rockybalboa7 tarafından 11 Aralık 2012 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. rockybalboa7
    Offline

    rockybalboa7 Üye

    Katılım:
    28 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.257
    Beğenileri:
    4.491
    Ödül Puanları:
    0
    Hamstring ve kalflarınızı oyalayıp durmayın. Güç ve hacim kazanmaları için onları bu iki günlük programla çalıştırın...

    Bacaklarınızın gelişmesini sağlamak için çalıştığınız ağırlıkları sürekli arttırmanız ve hep daha çok ağırlık kaldırmanız gereklidir. Yapılacak en akıllıca şey hamstring ve kalfları haftada iki kez çalıştırmaktır, -biri nispeten az tekrarlı güç günü ve diğeri ise daha fazla miktarda ve orta tekrarlı hipertrofi (kas büyümesi) günü.

    Güç günlerinde setler arasında iki dakika dinlenin; eğer bu kadar ara vermeye ihtiyaç duymuyorsanız gerektiği kadar ağır çalışmıyorsunuz demektir. Büyüme günlerinde dinlenme süreleri 75-90 saniye olsun. “Acı yoksa kazanç da yok,” sözü herhangi bir bacak günü için geçerlidir. Eğer yanma hissetmiyor ve bırakmak istiyorsanız, bu, ağırlığı ya da hareketin mesafesini arttırmanız gerektiği anlamına gelir, ya da her ikisini de.
    Hamstring ve kalfları çalıştırmak pek keyifli olmadığından genelde göz ardı edilirler ve bacaklarınızdaki bu eksikliğin bedelini tüm vücudunuzla ödersiniz. Tek diyeceğimiz, buna katlanmaktan başka şansınız yok. Geride kalmalarına izin vermeyin. Belirli aralıklarla onlara öncelik vermek için hamstring ve kalfları bacak gününün başında çalıştırın – evet, doğru duydunuz, quadriceps’lerden önce. Bacaklarınızın arkasını arkada bırakmamaya dikkat edin.

    [​IMG]
    kaynak muscle and fitness
     
  2. sthammer
    Online

    sthammer Guest

    bacaklar vücudun 5/2'sini oluşturuyor ve vücudumuzun en önemli bölgeleri, genelde görünürde olan vücudun üst kısmına daha çok ağırlık verilir ancak bu bölge çok önemli ve bacak kaslarının yüklendikçe güçlenme özelliğini(yüksek ağırlık) de göz ardı edemeyiz. Benim genelde çalıştırmayı sevdiğim bölgeler, tek canımı sıkan squat hareketi; nedeni ise nefes nefese kalış, çöküşlerde ciğerlerin kalbi sıkıştırması hasebiyle harcanan delicesine efor :), kalf ve hamstringlerde sıkıntı yok, no pain no gain thums:
     
    rockybalboa7 bunu beğendi.
  3. wrestler
    Offline

    wrestler Super Moderator Yönetici Super Moderator

    Katılım:
    4 Şubat 2007
    Mesajlar:
    3.192
    Beğenileri:
    3.244
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    TOKAT
    tam tersine bu söylediğin bende squatı sevmeme vesile oluyor.

    zaten kaldırıp kaldırıp indiriyoruz, benim gibi belki bir çok kişi hiç kardio yapmıyor. hiç değilse squatta bir miktar kalbi zorluyoruz, bunun yanında göğüs kafesini çevreleyen kasları da çalıştırıp, göğüse hacim verilmesinde yardımcı oluyor.
     
    rockybalboa7 ve sthammer bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş