Yeni başlayanların atladığı 3 önemli konu

Konusu 'Yeni Başlayanlar Bölümü' forumundadır ve Stelselimm tarafından 1 Haziran 2015 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. Stelselimm
    Offline

    Stelselimm Üye

    Katılım:
    31 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    32
    Beğenileri:
    5
    Ödül Puanları:
    0
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci (Çok Meraklı Bir Öğrenci)
    Arkadaşlar dikkat ettim de forumda yeni başlayanların bu 3 konuda yeteri kadar özen göstermediklerini fark ettim bende hatırlatma gereği duydum.
    1. Uyku
    2. Mikro Gıdalar
    3. Stres

    1. Uyku :
    Uyku sporcular için spor yapan insanlar için çok fazla önem taşır. Aslında vücut uykuda kendini yeniler, antrenman esnasında kaslara verdiğiniz o yıpranmaları uykuda onarır ve kasların büyümesine sebep olur. Uykuda ayrıca hormonların salgılanma seviyeleri artar örneğin kas geliştirmek isteyen kişiler için önemli olan Growth (büyüme) hormonu uyurken salgılanır. Bununla beraber Growth hormonu belirli saatlerde uykuda salgılanma miktarı diğer saatlere göre daha fazla olur. Bu yüzden sporcular için ideal yatma saati 22.00 - 23.00 olduğu söylenir.

    2. Mikro Gıdalar :
    Vücudumuzda çok önemli fonksiyonlara sebep olan bu gıdalar ; mineraller, vitaminler, lifler gibi maddelerdir. Bu gıdaların alınması sağlıklı bir insan için elzemdir. Vücudumuzda enzimlerin yapısına katılmaktan tutun bağışıklık sistemimizi güçlendirmeye kadar bu maddeler vücudumuza gereklidir. Beslenme planlarının çoğunda bunlar unutuluyor ve eksik kalıyor. Bu yüzden sebze meyva tüketimine çok dikkat edilmeli. Spor yapan kişiler için bunlar daha da büyük önem taşımakta.

    3. Stres :
    Düşündüğünüz zaman ilk başta pek fazla alakalı gelmeyebilir ancak vücutta çok büyük etkisi vardır. Stres olduğu takdirde vücudumuzda Katabolik ( yani Yıkıcı) hormonlar salgılanabilir. Buda bizim istediğimiz bir şey değildir bizim hedefimiz kas gelişimi sağlamak yani Anabolik olayları gerçekleştirebilmektir. Stresli olduğunuzda kaldırdığınız ağırlıkların az olduğunu hatta kaslarınızı yeterince yoramadığınızı bile hissedebilirsiniz. Motivasyonunuz, vücudunuz için düşük stres seviyesine dikkat etmelisiniz.

    Bu konular sağlıklı bir birey olsun, sporcu olsun büyük önem arz etmekte. Bunlara da dikkat etmelisiniz. Umarım faydalı olmuşumdur herkese iyi forumlar. :)
     
    oviedo bunu beğendi.
  2. oviedo
    Offline

    oviedo Üye

    Katılım:
    14 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    370
    Beğenileri:
    187
    Ödül Puanları:
    53
    Cinsiyet:
    Bay
    Her ne kadar yavaş yavaş önemi farkına varılmaya başlansa da yeterli miktarda su alımını da bu listeye ekleyebiliriz. İç organların korunmasından yağ yakımını yardımcı bir çok özelliği vücut geliştirmeciler hatta spor yapmayan insanlar için önemli olan su tüketimine gerekli önemi vermeliyiz.
     
    Stelselimm bunu beğendi.
  3. Stelselimm
    Offline

    Stelselimm Üye

    Katılım:
    31 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    32
    Beğenileri:
    5
    Ödül Puanları:
    0
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci (Çok Meraklı Bir Öğrenci)
    Listeyi kesinlikle uzatabiliriz buda çok önemli bir konu ve mutlaka dikkat edilmeli teşekkürler :)
     
  4. emreozgun479
    Offline

    emreozgun479 Üye

    Katılım:
    13 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    221
    Beğenileri:
    95
    Ödül Puanları:
    38
    Cinsiyet:
    Bay
    Sebze tüketiyorum ama meyve şekersen dolayı kaçıyorum multivitamin kullanıcam artık paylaşım güzel sagol
     

Sayfayı Paylaş