Yeni başlayan ağırlık ve minimum tekrar hakkında

Konusu 'Yeni Başlayanlar Bölümü' forumundadır ve ADANALI1980 tarafından 10 Mayıs 2013 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. ADANALI1980
    Offline

    ADANALI1980 Üye

    Katılım:
    21 Haziran 2011
    Mesajlar:
    348
    Beğenileri:
    78
    Ödül Puanları:
    38
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Serbest
    Yer:
    Mersin
    Merhaba arkadaşlar,

    Salondaki antreman programımın ilk haftası bugün doldu :)

    Salondaki hoca şimdilik aletlere göre ağırlık ve tekrar için sorduğum soruya ısrarla ağırlığı kendi göreceli olarak kendi belirleyip tekrar için de "yapabildiğiniz" kadar diyor..

    Ben yapı olarak belli bir hedefe odaklanmadan başarı elde edemeyenlerdenim..

    Bu sebeple, ilk başlayan biri için ağırlık tespiti ve tekrar tercihi konusunda tavsiyelere ihtiyacım var..

    Örneğin, oturarak dikey bench press aletini ilk defa yaptığımızda başlangıç ağırlık tercihi nasıl belirlenir ?

    Mesela en düşük ağırlıkta 8 tekrar yapabilirken bir üst ağırlıkta 3 tekrar yapılıyorsa.. hangisine göre set sayısı belirlenebilir.. ?

    Elbette bu bütün ağırlık hareketleri için geçerli..

    Umarım doğru ifade edebilmişimdir..

    Şüphesiz bu ikilemi yaşayan ve doğru yolu bilenler vardır:)
     
  2. Mert53
    Offline

    Mert53 Üye

    Katılım:
    9 Nisan 2013
    Mesajlar:
    76
    Beğenileri:
    18
    Ödül Puanları:
    18
    4 set 12 tekrarı tamamlamak hedefin olsun. Kiloyu da ona göre kendin ayarla. Ben böyle yapıyorum.
     
    ADANALI1980 bunu beğendi.
  3. rockybalboa7
    Offline

    rockybalboa7 Üye

    Katılım:
    28 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.257
    Beğenileri:
    4.491
    Ödül Puanları:
    0
    örneğin 3 set 8 tekrar yapıyorsunuzdur özellikle son 2 tekrarı zorlanarak seti bitirebileceğiniz bir ağırlık seçmelisiniz
     
    ADANALI1980 bunu beğendi.
  4. ADANALI1980
    Offline

    ADANALI1980 Üye

    Katılım:
    21 Haziran 2011
    Mesajlar:
    348
    Beğenileri:
    78
    Ödül Puanları:
    38
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Serbest
    Yer:
    Mersin
    mesaj için tşk ederim..

    Örneğin, bicep makinasında direklerimizi dayayıp bicep çalışılan makinada 18 kilo 23 kilo vs.. diye devam ediyor..

    Yapılan yorumlardan anladığıma göre X aletinde en düşükten başlayarak 3 set ve son iki tekrarda zorlanana kadar denemek suretiyle doğru ağırlığı bulabileceğim..

    doğru mu anlamışım?

    Bu durumda bench press'te 18 kiloda 8 tekrar 23kiloda 6 tekrar yapabiliyorsam..

    bu durumda, 3 set 8 tekrar 18 kilo mu yoksa 3 set 6 tekrar 23 kilo mu çalışmak amaca hizmet eder ? bilgi için.. 3 set 5 tekrar 26 kilo da yapabiliyorum..

    amacım şekil kazanmak, irileşip kaslanmak değil..
     
  5. rockybalboa7
    Offline

    rockybalboa7 Üye

    Katılım:
    28 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.257
    Beğenileri:
    4.491
    Ödül Puanları:
    0
    evet doğru ağırlığı kendiniz bulacaksınız birde azalan piramit sistemini deneyebilirsiniz örneğin bench press hareketinde 25 kilo ile 10 tekrar yapıyorsanız bir sonraki sette 30 kilo ile 8 tekrar son sette 35 kilo ile 6 tekrar yapmak işe yarar ayrıca fit vücut elde etmek içinde belli bir hacim gereklidir hacimsiz şekillenme olmaz
     
    Son düzenleme: 11 Mayıs 2013
    ADANALI1980 bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş