yeni başlıyorsan oku, bu senin hikayen

Konusu 'Yeni Başlayanlar Bölümü' forumundadır ve eyup.dede tarafından 24 Nisan 2013 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. eyup.dede
    Offline

    eyup.dede Üye

    Katılım:
    27 Şubat 2013
    Mesajlar:
    46
    Beğenileri:
    7
    Ödül Puanları:
    18
    herkeze merhabalar,

    amacım laf kalabalığı yaparak sizi sıkmak değil, sadece kendi hikayemi ve yaptıklarımı anlatarak sizinde biryerde kendinizi bulmanızı istiyorum.

    öncelikle ben hayatı boyunca ara ara spor(basketbol,koşu vs) yapmış günde 12 saat bilgisayar başında çalışan 24 yaşında biriyim. yaklaşık 3 ay önce hayatımda çok büyük bir hayal kırıklığı ile radikal değişimler yaparak spor salonuna yazıldım. hiçbir zaman bir ronie coleman yada arnold gibi vucut hevesim olmadı, yada c.ronaldo gibi fit bir tip. sadece kendim, yaptığım spora biraz katkı sağlaması ve kendime olan saygıyı tekrar kazanmak için çalışmalara başladım.
    ilk hedefim yağ yakıp vucudumu biraz daha spor yapabilir forma sokmaktı.
    sabah kahvaltısı için yulaf ve yoğurt karışımı yemeye başladım. öğlenleri tavuklu yemek ve aşam 5 gibi meyve yiyip akşam 8-10 arası salonda kardiyo yapıyordum.

    sonra bu forumu okuyarak bazı bilgiler edindim. öncelikle karbonghidratlı yemekleri azaltmam gerekiyordu yağ yakımı için. bu yüzden yulafı sadece akşamüsü 5 gibi yemeye başladım. sabah kahvalıtı protein destekli ( 3-4 haşlanmış yumurta + lor peynir) öğlen yemek tavuklu şeyler ve akşam spordan sonra protein destekli şeyler yiyorum.

    forumda nasıl çalışılması gerektiğini, hangi kas grubunu nasıl çalıştırcaz ne yicez, nezaman spor yapcaz bunları araştırdım öğrendim.

    şuan başlangıçtan 3 ay geçti ve 7-8 kilo civarı zayıfladım. kollarım sadece 1 cm inceldi. belim 6-7 cm inceldi. göğüs ölçüm değişmedi ve omuzlar 4 cm genişledi. yani hedeflediğim şekilde fazla kas kaybetmeden yağ yakımına devam ediyorum.

    3 ay sonra programımda ciddi değişimler yaptım. haftanın 5 günü salona gitmeye çabalıyorum ki bu çalışan biri için çok zor. her gittiğim gün 2 bölge çalışması ve kardiyo yapıyorum. 3 ay belki kısa bir süre ama salonda şahit olduğum en güzel olay herkezin pazartesi günü salona gelip diğer günler gelmemesi. bunu gördükçe dahada heveslendim. eğer benim gibi biri bile bu sporu yapıyorsa sende yapabilirsin.

    pek edebi içerikli manalı bir yazı değil belki ama yapman gereken birkaç noktayı belirteyim sana:

    1- öncelikle bu sporu yada herhangi bir sporu yapmadan önce psikolojini buna göre hazırlamalısın. yoksa 1 ay sonra sıkılıp bırakırsın.

    2 kendine hedef koymalısın. ama hedeflerini küçük tut. ulaşılabilecek hedefler koy, bunlara ulaş ve mutlu ol.

    3- hani herkez diyor ya yemek içmek bu işin %70'i diye. haklı adamlar. yemeği ve uykuyu düzenle ve hergün bişiler yapmış olmak için bile salonda vakit geçir yine kazanırsın.(düzenli çalışırsan dahada iyi olur)

    4- hergün program yada hareket değiştirme, bu sporda birtane doğru yok. çok doğru var. belki sana önerilen şey daha etkili olabilir ama unutma, her antreman programı kişiye göre ayarlanmalıdır. vucudunun neye tepki verdiğini gör ona göre hareket et.

    5- ağırlık antreman süresi toplamda 1 saati geçmesin yoksa soğursun. arada bir bikaç gün mola ver. kendine bonus yemek ısmarla yoksa benim gibi gece gözünün önünden tepsi tepsi tatlı geçer

    6- bu işte tek limit sensin. hiçbir zaman pes etme.

    konu ile pek alakası yok ama bir video ekliyorum. bunu kendim için yapıyorum. benim hedeflerimden biride standart basketbol potasına smaç vurmak. eskiden boyu takıntı ederdim ama artık etmiyorum. neden mi ?

    nate robinson, ve spud web. ikisininde boyu 1,68-1,70 civarı. birisi günümüz diğeri 1990 lı yılların basketbolcuları. ve bu adamlar smaç yarışmasında şampiyon olmuş.
    çalışmanın sonu nedir diyoısan bence budur:

    [YOUTUBE]n3WJJYpE988[/YOUTUBE][YOUTUBE]BUu7drj9hPw[/YOUTUBE]
     
  2. murat1997
    Offline

    murat1997 Üye

    Katılım:
    12 Nisan 2013
    Mesajlar:
    80
    Beğenileri:
    13
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Lise Ögrencisi
    Yer:
    İzmir
    Yeni başlayan benim gibi ve diğer arkadaşlar için motive edici bir yazı.Teşekür ediyorum size.Gelecek bol sporlu günler diliyorum :D
     

Sayfayı Paylaş