YENİ GELİŞMELERDEN KISA NOTLAR...

Konusu 'Çeşitli Makaleler' forumundadır ve Neo tarafından 7 Ağustos 2006 başlatılmıştır.

  1. Neo
    Online

    Neo Üye

    Katılım:
    8 Şubat 2006
    Mesajlar:
    240
    Beğenileri:
    125
    Ödül Puanları:
    53
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Sporcu danismanligi
    Yer:
    izmir
    Saygıdeğer hocam Orhan TEZİŞÇİ'den



    YENİ GELİŞMELERDEN KISA NOTLAR...

    Çeviri ve Derleme : Orhan Tezişçi

    * Düşük karbonhidrat-Yüksek protein dietlerinin yağ yakımına olan etkisi bir kez daha kanıtlandı:
    Birleşik Devletler, Gainnessville 'de bulunan Florida Üniversitesi'nin geçen ay sonlandırdığı araştırmada 87 gönüllü denek kullanıldı. Bu 87 kilolu ve aşırı kilolu bireye kilo düşmeleri için 3 ay boyunca değişik diet türleri uygulandı.

    Bu grubun içerisinde kilo başına 1.05 gr ile 2.00 gr arası protein alıp karbonhidrat oranı düşük seviyelerde verilen grup, en yüksek yağ yakımı yüzdesini elde ederek adele kütlelerini de diğer gruplara nazaran çok daha yüksek oranda korudular.

    Bu son araştırmanında gösterdiği üzere yüksek protein-düşük karbonhidrat ve düşük yağ temelli dietler şimdilik hala kilo vermek için en kesin ve güvenli yol olarak görülmekteler. (American Journal Clinical Nutrition, 82:260-274,2006)

    * Kortisol blokörleri kısıtlandı :
    Amerika'da bazı yağ yakıcı supplement maddelerinde son dönemlerde kullanılan kortisol blokörlerinin sinir sistemi üzerindeki olumsuz etkilerinden dolayı kullanımı kısıtlandı. (WebMD.Feb.3.2006)

    * Kırmızı etin kolon kanseriyle olan bağlantısı İngiltere'de yeniden kanıtlandı:
    Britanya 'lı araştırmacılar kırmızı etin kolon DNA yapısını kansere yatkın hale getirdiğine dair açıklama yaparak, 6-7 günde bir 200-300 gr kırmızı etin bir zararı olmadığını fakat bunun üzerindeki oranların kolon kanseri riskini önemli ölçüde arttırdığını belirterek kırmızı et yenilmek istendiği taktirde ise mutlaka yağsız olmasına ve yanında yüksek oranda sebze ve meyve tüketilmesine özen gösterilmesi gerektiğine dikkat çektiler. ( Canadian Res. 66:1859-1865-2006)

    * Branced chain amino acids ( BCAA ) 'lar bağışıklık sistemini güçlendiriyor:
    Leucine, isoleucine ve valine bilindiği üzere BCAA olarak tabir edilen iç amino asittirler. İsveç 'te yapılan araştırmalar da bu üç amino asitin glutamine ile birlikte hareket ederek enfeksiyon esnasında(soğuk algınlığı,grip vb) bağışıklık sistemine gerekli olan yeni hücre yapımı ve yıpranan hücrelerin onarımına büyük ölçüde katkıda bulundukları ortaya çıkarıldı.
    Yeni protein yapımı için gerekli olan bu hücrelere Lymphocytes ismi veriliyor ve RNA DNA ikilisinde protein yapımında baş sorumluları gibi gözüküyorlar. Bazı otoriteler özellikle kış aylarında ağır idman yapan sporcuların bağışıklık sistemini desteklemek için Glutamine ve BCAA' yı birlikte kullanmaları gerektiğini, hatta mümkünse bununla birlikte 700-1000 mg C vitamini almalarının mevcut etkiyi arttırmak bakımından iyi olacağını vurgulamaktalar.( J. Nutr,136:2885-2935.2006)

    * Beta alanine, Carnosine oranlarını yükseltiyor:
    Serbest radikaller olarak tabir edilen kimysalların metabolizma üzerindeki tahribat etkisi yadsınamaz. Hücre tahribatından damar sertliğine kadar bir çok negatif etkileri bulunmakta. Florida Üniversitesi'inden Prf Dr.Jeffery Staut, Beta Alanine takviyesi alımının
    Carnosine seviyesini yükselterek metabolizmanın serbest radikallere karşı olan savunma mekanizmasını desteklediğine dair bazı bulgular belirlediklerini açıklayarak daha güvenilir ve kesin sonuçlar için zamana ihtiyaç duyduklarını belirtti.(Str and Con J:27:90-91,2006)

    * EAA ve protein sentezi, yeni bir kanıt:
    Essantial amino asitler olarak tabir edilen amino asitlerin diğer amino kombinasyonlarına oranla protein sentezini tetikleme de daha etkin rol oynadıkları yeniden kanıtlandı.
    Colorado State Üniversitesi 'nde yapılan denemede; Aynı süre ve oranda ağırlık çalışması yaptırılan 18 deneğe egzersiz sonrası farklı likit solüsyonlar verildi. Verilen solüsyonlar değişik günlerde olmak suretiyle şu şekildeydi ; Sadece 20 gr Whey protein-2000 mg'lık 8 adet amino asit tableti-20 grama 20 gram oranında protein ve karbonhidrat tozu karışımı ve son olarak 6 gr EAA tableti. Deney 6 hafta sürdü.
    Egzersiz sonrası yapılan tetkiklerde metabolizmanın egzersiz sonrası öncelikle EAA 'ları absorbe ederek protein sentezine başladığı ve EAA 'ların kan konsantrasyon oranlarının diğer solüsyonlara göre dha yüksek olduğu gözlemlendi.

    Egzersiz sonrası toparlanma sürecinde essantial amino asitlerin ( EAA ) önemi her geçen gün artmakta. Amerika'da bazı supplement firmaları saf EAA tozu ve tableti içeren ürünlerin satışına başlamış durumdalar. ( Muscle&Fitness May.2006 )

    * Ve yine CLA :
    CLA 'nın sadece yağ yakım ve defination presesinde değil, aynı zamanda ölçü dönemi tabir edilen OFF sezonda da kullanılan ağır kimyasalların meydana getireceği yağ ve su tutumu gibi etkilere de karşı kullanılabileceğini savunan bazı profesyoneller, CLA alımına sadece müsabaka hazırlık değil çalışma sezonunun tüm dönemlerinde devam ediyorlar. Fakat bu dönemde kullanılan dozajın günlük 1000 mg olmasının yeterli olacağı belirtiliyor. Dolayısıyla 3-4 tabletlik kullanım yerine tek tablet bu amaç için yeterli gözükmekte. ( Medicine Science sports exercise, 38:339-348,2006 )


    Çeviri ve Derleme : Orhan Tezişçi
     

Sayfayı Paylaş