Yardım..

Konusu 'Geri Dönüşüm Kutusu' forumundadır ve Diferansiyel tarafından 8 Şubat 2013 başlatılmıştır.

Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.
Watchers:
Başlığı izleyen kişi sayısı 1 user .
  1. Diferansiyel
    Offline

    Diferansiyel Üye

    Katılım:
    4 Şubat 2013
    Mesajlar:
    2
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Selamlar. Foruma 3 gün kadar önce üye oldum. Birçok konuyu okudum. Bu linkteki gibi çok imrendiğim ve etkilendiğim başlıklara rastgeldiğim için yardımızını almak istedim. Konu açmak için geçmesi gereken gün sayısına ulaşınca da direkt konuyu gireyim dedim.

    Öncelikle kendi spor geçmişimden bahsetmek istiyorum. Ben 22 yaşındayım. Çok küçük yaşlardan itibaren aktif şekilde spor ile uğraştım. Burada spordan kasıt basketbol futbol ve voleybol gibi sporlardır. Futbolu 6 sene kadar altyapılarda oynadım. Basketbol ve voleybolu çok kısa sürelerde okul takımlarında oynadım. Hala daha vakit buldukça halısaha maçlarına filan gidiyorum.

    Üniversiteye geçmeden kısa süre (4 ay kadar ) VG yapmaya çalıştım. Tam anlamı ile bilinçsizlikler dolu bir süreçti. Sadece formda kalmayı amaçlıyordum ama sanırım biraz da yanlış idmanlarla seriliğimi kaybettim. Böylece futboldan yavaş yavaş uzaklaştım. Kilo aldım... 2012'nin Ocak ayında 85 kg yu görüp eğilmekte bile sıkıntı yaşadığımı hissedince daha sert , sıkı ve azimli şekilde VG yapmaya başladım. 6 ay kadar kendime göre çok sıkı ve sert çalıştım. Tabi bunda da yanlışlar doludur, nitekim bu işin ne okulunu okuduk ne de buradaki çoğu kişi gibi derin bir geçmişimiz var. Kısaca özetlemek gerekirse ilk 2 ay günde ortalama 1000 kadar karın hareketi yaptım. Sabah 4/5 yumurta akı idman sonrası ise haşlanmış tavuk ve süte karışıtırılmış yumurta gibi alışkanlıklar edindim. Yine idmandan önce yediğim lapalar filan oldu epeyce... Yağ hususunda filan çok dikkat etmedim, idmanlarım çok uzun süreler de alabildiğinden yemekten çok kısmadım kendimi. 5 ay sonunda 74 kg ya u laştım. Tüm bu saydıklarımın yanında haftada 1-2 defa 1er saat yaptığım koşular oldu. Yine sanırım belirtmek lazım ki karın çalışmasını cardio- ve idman sonrasında yaptım. Fikir vermesi açısından ilk ve son halimi paylaşıyorum.

    15 günlük ; http://a1302.hizliresim.com/16/8/jxmvw.jpg
    http://a1302.hizliresim.com/16/8/jxmwm.jpg


    Tahminimce 4/5 aylıkken...
    http://a1302.hizliresim.com/16/8/jxmxq.jpg
    http://a1302.hizliresim.com/16/8/jxmyb.jpg
    http://a1302.hizliresim.com/16/8/jxmyz.jpg
    http://a1302.hizliresim.com/16/8/jxmzm.jpg

    Mesajınız otomatık olarak birleştirilmiştir---------- mesajın eklendiği saat 23:10 ---------- ilk mesajın gönderildiği saat 22:57 ----------

    Çok ciddi ve büyük bir değişim yakalamadığımın farkındayım. Nitekim hoca da çalıştığının %20sini ya alıyorsun ya almıyorsun diyordu. Herhangi bir toz kullanmadım bu süreçte. Yine kullanmak ile kullanmamak arasındayım. Bunun gibi düşündüren birkaç husus var ki tam bu sebeple bu konuyu açtım.

    Soruları sıralamak gerekirse;

    1- Genel anlamda yavaş yavaş kilo vermemi mi tavsiye edersiniz yoksa direkt diyet ile başlayıp yağları yaktıktan sonra mı şekil almamı ?
    2- Protein tozu sağlıklı bir gelişim için yüzdesel bazda ne kadarlık bir orana karşılık gelir? Olmazsa olmaz mıdır?
    3- Kimi zamanlar ipin ucunu kaçırdığım ve salonda 3 saat hatta daha fazla bile kaldığım oldu. Bu sağlıklı mıdır? İdeal antreman süresi nedir?
    4-Karın çalışması standart bacak kaldırma,mekik ve sıkıştırma şeklinde yeterli midir yoksa farklı kombinasyonlar her zaman daha mı iyidir ? İdeal karın çalışma sıklığı ve günlük karın hareketi sayısı nedir?
    5- Karın çalışmasını kardio ve ağırlık idmanından sonra bırakmanın fayda ve zararları nedir?
    6- 1,75 boy ve 85 kg olan birisi için ilk etapta yağ yakmak mı önceliktir yoksa yavaş yavaş oturmasını beklemek mi?
    7- Haftada 1 kere yüzme imkanım ve en az 1 kere açık alanda koşma imkanım olmasından sebep bunları programa dahil etmek sağlıklı mıdır yoksa program dışı faaliyetler sadece kas kaybına mı neden olur?
    8-Bu kiloya ulaşmış birisine genel önerileriniz nedir? Boyum 1,76 kilom 85...

    Not: Her türlü besin ve antreman programına açığım. Yine karın programınızı ve karın kaslarının genel gelişimine dair gözlemlerinizi paylaşmanız beni mutlu edecektir.( tekrar sayısı, gün aralığı vb. ) Önerilerilerde bulunurken yüzme, bisiklet ve koşu idmanı yapabileceğimi göz önünde bulundurarak çeşitlendirilmiş bir program tavsiye etmenizi rica edeceğim.
     
  2. brhmcr
    Offline

    brhmcr Guest

    -ÖNCELİK HAKKI İHLALİ-

    Değerli üyemiz Başlığınız acil,yardım gibi terimleri kullandığınız için kilitlenmiştir. forumda her üye eşit hakka sahiptir ve kimsenin öncelik hakkı yoktur.

    Lütfen 1 dakikanızı ayırarak forum kurallarını okumak için buraya tıklayınız
     
  3. brhmcr
    Offline

    brhmcr Guest

    -ÖNCELİK HAKKI İHLALİ-

    Değerli üyemiz Başlığınız acil,yardım gibi terimleri kullandığınız için kilitlenmiştir. forumda her üye eşit hakka sahiptir ve kimsenin öncelik hakkı yoktur.

    Lütfen 1 dakikanızı ayırarak forum kurallarını okumak için buraya tıklayınız
     
Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.

Sayfayı Paylaş