Yarın ilk defa fitnessa başlıcam yardım!!!

Konusu 'Yeni Başlayanlar Bölümü' forumundadır ve Tylerixx tarafından 6 Şubat 2014 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. Tylerixx
    Offline

    Tylerixx Üye

    Katılım:
    5 Şubat 2014
    Mesajlar:
    4
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Cinsiyet:
    Bay
    Öncelikle merhaba
    Yarın ilk defa bir spor salonuna başlıcam ve yarın ölçüm yapılacak ama ben spor salonunda nasıl davranılır ? İlk neler yapılır ? Hiç biri hakkımda bi bilgim yok lütfen yardım edin
     
  2. bodyci55
    Offline

    bodyci55 Üye

    Katılım:
    12 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    98
    Beğenileri:
    20
    Ödül Puanları:
    18
    Spor salonuna gitmeye başlamadan bilmeniz gerekenler!
    [​IMG]

    Günümüzde, kilo verip kaslı bir vücuda sahip olmak isteyen ve bunu spor salonunda çalışarak başarmayı planlayan birçok insan var. Bununla birlikte, bu insanların büyük kısmı tek başlarına spor salonuna gitmekten çekiniyor çünkü ne yaptıklarını bilmiyormuş gibi görünmekten korkuyor ya da salondaki aletleri nasıl kullanacaklarını bilmiyorlar.

    Genellikle erkekler birilerinden yardım almak istemez. Bu nedenle de spor salonundaki hayalkırıklığı yaratan ilk günün ardından pes ederler.

    Yukarıda bahsettiğimiz durum sizi de ilgilendiriyorsa, spor salonundaki ilk gününüzü olabildiğince kolay geçirmeniz için yapabileceklerinizi öğrenmek ister misiniz?

    Kendinize amacınızın ne olduğunu sorun
    Amacımızın ne olduğunu kesin olarak biliyor olmak, bu amaca ulaşmak açısından çok önemlidir. Daha fazla kas kütlesi kazanmak için çalışacaksanız, kilo verirken yapılması gereken egzersizlerden daha farklı egzersizler yapmanız gerekir. Amacımın çelik gibi karın kaslarıysa, bunu yalnızca mekikle kısa sürede başaramazsınız. Aynı zamanda koşu bandında koşu ya da bisiklet gibi kardiyo egzersizleri de yapmanız gerekir.

    Farklı spor aletlerini tanıyın
    Spor salonunda ne yaptığınızı bilmiyormuş gibi görünmek istemiyorsanız, ilk ziyaretinizin öncesinde internet ve spor dergilerinde araştırmalar yapabilir, aletlerin nasıl kullanıldığını öğrenebilirsiniz. Düzenli olarak spor salonuna giden arkadaşlarınızdan da tavsiye alabilirsiniz. Diğer taraftan, en iyi çözüm spor salonuna ilk ziyaretinizi bir antrenörle birlikte gerçekleştirmek olabilir. Antrenörünüz size aletlerin nasıl kullanıldığını ve kaslarınızın bu çalışmalardan nasıl etkileneceğini anlatabilir.
    Utanmanıza gerek yok! Çünkü kimse spor salonuna yapılı bir vücutla ve bütün aletleri tanıyarak gitmeye başlamaz. Zaman içinde her şey kolaylaşacaktır.

    Mümkünse yanınızda bir arkadaşınızla gidin
    Spor salonuna giderek istediği hedeflere ulaşmış ya da sizinle birlikte egzersize başlamak isteyen bir arkadaşınız varsa, onun da sizinle birlikte gelmesini sağlayabilirsiniz. Yanınızda çalışan arkadaşınız sizin de motive olmanızı sağlar. Ancak spor salonunda zamanınızı olabildiğince yararlı bir şekilde geçirmeniz de önemlidir; bu nedenle arkadaşınızla çene çalmak ve sosyalleşmek için zaman kaybetmememiz gerekir.

    Yemek ve su çok önemli
    Egzersizler esnasında vücudunuzun susuz kalmaması için yeterli düzeyde su içmeniz çok önemlidir. Bir saatlik yoğun bir çalışmada en az 1 litre su içmeniz gerekir. Amacınız kilo vermekse, aşırı kalori içerdiklerinden dolayı enerji içeceklerinden uzak durmalısınız. Ayrıca egzersizin öncesinde hafif bir yemek yemelisiniz.

    Besin takviyelerini abartmayın
    Spor salonlarında, düzenli olarak spor yapmaya bile başlamadan çeşitli protein takviyelerine yığınla para harcayan çok fazla kişi görebilirsiniz. Bu kişilerin büyük kısmı çok geçmeden spor salonuna gitmeyi bırakır. Bu nedenle besin takviyelerine para harcamaya başlamadan, öncelikle spor salonuna gitmeyi düzenli hale getirin ve buna devam edeceğinizden emin olun.
    Kas kütlesi kazanmanıza ve fazla kalorilerinizden kurtulmanıza yardımcı olsalar da, besin takviyeleri tek başlarına yeterli değildir. Aynı zamanda sıkı bir şekilde çalışmalısınız.

    Egzersizlerin yanlış yapılması yarar sağlamayacağı gibi, size zarar da verebilir
    Spor salonlarına gitmeye başlayan insanlar genellikle kendileri için aşırı ağır ağırlıklarla çalışmaya başlar ve egzersizleri yanlış ya da yetersiz düzeyde gerçekleştirir. Daha hafif ağırlıklarla işe başlamaktan utanmanıza gerek yok. Çünkü böylelikle hem vücudunuzu alıştırabilir hem de zaman içinde egzersizleri doğru bir şekilde gerçekleştirmeye başlarsınız. Kendinizi sakatlamanıza neden olabilecek risklerden dolayı, egzersizleri doğru bir şekilde yapmayı öğrenmeniz gerekir.

    Egzersiz programı
    Egzersizlerden önce vücudunuzu ısıtmanız gerekiyor. Isınma haraketlerinin ardından, en azından 10 dakika koşmalısınız. Amacınız yalnızca fazla kalorileri yakmaksa, egzersiz zamanınızın çoğunu koşu bandında geçirebilirsiniz.
    Diğer bir taraftan, kaslarınızı geliştirmek istiyorsanız, hangi kas grubu üzerinde çalışacağınızı belirlemelisiniz. Çünkü aynı anda bütün kaslarınızı birlikte çalıştıramazsınız.
    Spor salonuna gerçekleştirdiğiniz ziyaretlerinizin arasında 1-2 günlük molalar verebilirsiniz. Ihtiyacınız olan dinlenme süresi, ulaşmak istediğiniz amaçlara göre farklılık gösterir. Bununla birlikte, haftada en az 3 kere spor salonuna gitmelisiniz. Egzersizler setler halinde gerçekleştirilmelidir: 12-15 tekrarla, 3-5 set. 3 haftada bir kullandığınız ağırlıkları yükseltebilirsiniz.

    Spor salonuna gitmek eğlenceli olmalı
    Her şeyi olması gerektiği gibi yaptınız sürece, spor salonunda geçirdiğiniz zamanı çok daha eğlenceli hale getirebilir ve kısa sürede gündelik hayatınızın bir parçasına dönüştürebilirsiniz. Düzenli egzersiz yaparak kendinizi çok daha iyi hissedebilirsiniz.



    Spor Salonuna Giderken Çantanızda Bulunması Gerekenler


    Bir önceki yazımızda spor salonunda ter havlusu kullanılması zorunluluğuna değinmiştik. Yeri gelmişken bu yazımızda da spor salonuna giderken çantanızda neler olmalı bunlara göz atalım.

    Her yerin olduğu gibi spor salonunun da kendine göre adab-ı muaşeret kuralları vardır. Bu kurallara uyulması hem diğer insanların sizden rahatsızlık duymamasını hem de sizin rahatınızı sağlar.

    Spor salonuna giderken salonda ihtiyaç duyulacak olan çeşitli malzemeleri içeren bir spor çantanız olmalıdır. Bu çantada şunlara yer verilmelidir.

    1. Spor Ayakkabı: Salona dışarıda giydiğiniz ayakkabı ile ve kundura ile, terlik ile gidilmez. Bunlar giyilerek çalışılmaz. Dışarıda giydiğim ayakkabıya galoş giyer çalışırım. Hayır çalışamazsın. Spor salonuna, spor salonunda giyilecek ve dışarıda giyilmeyecek olan altı temiz ayrı bir spor ayakkabı ile gidilir. Bu spor ayakkabı kullanıldıktan sonra evde mutlaka havalandırılır.

    2. Spor çorabı: Bütün gün dolaştığınız çorabı spor salonunda da giydiniz diyelim. Sonra ne olacak? O terli ayaklarla ıslanmış çorabı çıkarmadan tekrar aynı çorapla salondan çıkıp gidecek misiniz? Ayaklarınız mantar olur, çatlar, kokar. Bu nedenle spor salonuna ayrı, spora özel pamuklu bir çorap ile gidilir. Antrenman bitince bu çorap çıkarılır ve tekrar çantaya konur. Antrenmandan sonra, antrenmanda kullanılarak terden sırıksıklam olmuş çorap ile dolaşılmaz. Bu nedenle çantaya ayrı bir çorap atılır.

    3. Antrenman veya ter havlusu: Spor salonunda çalışırken terlediğinizde terinizi silmekte veya terinizin geçebileceği muhtemel sehpalara sererek çalışmakta kullanılır. Bir el havlusu veya spor için özel üretilmiş antrenman havlusu çantanızda bulunmalıdır.

    4. Antrenman giysisi: Yapacağınız spora özel, rahat, hareketlerinizi engellemeyen, mümkünse pamuklu (naylon ve polyester olmayan) kumaştan yapılma alt-üst giysiniz çantanızda olmalıdır. Bu giysiler kullanıldıktan sonra temizlenmeli havalandırılmalıdır. Tekrar tekrar temizlenmeden ve havalandırılmadan giyilerek etrafa rahatsız edici kokular saçılmamalıdır.

    5. Eldiven ve bileklik: Bodybuilding veya fitness gibi ağırlıkla çalışılan antrenmanlarda barı kavrayan ellerin zamanla nasırlaşmasını veya çatlamasını önlemek için ve ayrıca çalışırken terleyen ellerden barın kaymasını önlemek için ağırlık eldivenleri kullanılır. Bir çift eldivenin spor çantanızda bulunması gerekir. Bunun yanında bileklik veya ağırlık kemeri gibi koruyuculara da isterseniz ve gerek duyuyorsanız çantanızda yer verebilirsiniz.

    6. Duş Havlusu: Antrenmandan sonra mutlaka duş alınız. Sizden sonrakilerin de hakkını düşünerek, duşta gereğinden fazla kalmayınız. Spor salonunda duşta şampuan kullanılmaz. Duşa işenmez. Duş sonrasında duş havlusu kullanarak kurulannır ve duşu terkederken de belinize sararak avret yerlerinizi örter ve sonra kuru vücudunuza giyinirsiniz.

    7. Duş Terliği: Duşa yalın ayakla girilip çıkılmaz. Duşa girerken kendi çantanızda getirdiğiniz sudan etkilenmeyen bir terlik ile duşa girersiniz ve o terlikle çıkarsınız. Böylece hem duş yerinde kalmış olabilecek başkalarının mantar bakterilerinden korunursunuz hem de duş yerinde öncesinde kalmış olan kıl, tüy vb şeyler ayaklarınıza bulaşmamış olur.

    8. Shaker ve tabletlik: Antrenman öncesi ile antrenmandan sonraki ilk 30 dakika sporcu beslenmesinde kritik öneme sahiptir. Hemen hemen tüm sporcu gıdalarının antrenmandan hemen önce ve sonra (pre workout - post workout) kullanıldığı dikkatinizi çekmiştir. Gerek creatine gibi performans artırıcılar olsun gerekse L-carnitine gibi yağ yakıcılar veya amino asitler hepsi bu zamanlarda alınır.

    Antrenmandan önce yeterli karbonhidrat ve su aldığınızdan, kas glikojen depolarınızın dolu olduğundan emin olun. Ancak bu durumda sıkı bir antrenman çıkartabilirsiniz. Antrenman öncesinde çeşitli amino asitler alarak kas yıkımını minimize etmek, antrenmandan hemen sonra da protein tozu ve amino asit takviyesi ile kas onarımını biran önce başlatmak ve yenilenmeyi hızlandırmak tüm sporcular için kritik öneme sahiptir. Öyleyse antrenman öncesi ve sonrası çeşitli takviyelere ihtiyaç duyarız. Bunları kolayca taşımak ve karıştırmak için de shaker ve tablet kutusu kullanırız. Öyleyse her sporcunun birer tablet kutusu ile birer shaker edinmesinde ve çantasında bunlara yer açmasında fayda olacaktır.

    Özenle hazırlanmış spor çantanız size antrenman sırasında ve sonrasında ihtiyaç duyacağınız herşeyi sunacaktır.

    Zevkli antrenmanlar dileriz.

    ALINTI..
     

Sayfayı Paylaş