Yağ yakarken kiloyu koruma

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve Psychosocial tarafından 5 Şubat 2013 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 4 üye.
  1. Psychosocial
    Offline

    Psychosocial Üye

    Katılım:
    16 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    71
    Beğenileri:
    27
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Konya
    Merhabalar.
    Arkadaşlar şu an 80 kilodayım sorum şu belki biraz saçma.
    Yağlı bi vücudum var günlük harcadığım kalori 2300 civarında.
    1 gün ağırlık 1 gün cardio yapmayı düşünüyorum yağ yakarken diyelim ki 500 kalori harcadım 1800 kaloriye düştü günlüğüm ve bu 500 kaloriyi gainerla kapattım. Yağlarımdan kurtulabilir miyim yoksa boşuna mı cardio yapmış olurum?
     
  2. soncirit
    Offline

    soncirit Üye

    Katılım:
    25 Ekim 2012
    Mesajlar:
    139
    Beğenileri:
    60
    Ödül Puanları:
    38
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    izmir
    Ne kadar calori harcıyorsan o kadarını tekrar alırsan kilonu korumuş kardiyo sırasındada yağlarını yakmış olursun ;) ektra şeylerle boşuna kendi kafanı karıştırma...
     
  3. Extravaganza
    Offline

    Extravaganza Üye

    Katılım:
    16 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    1.513
    Beğenileri:
    2.554
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Kalori açığı vermezsen yağ yakman çok zor. Kardio esnasında yaktığın kaloriyi yiyecek ile geri koyarsan vücut aldığını gerekli yerlere depo eder. Kardio yağ yakıcı bir aktivite değil aslında. Sadece kalori açığını büyütmeye yarar.

    Vücut gün toplamında aldığı ve harcadığı kalori dengesine bakıyor. Bunun için bir gün fazla, bir gün eksik beslenmen gerekli. Yani çalışma günleri biraz yüksek, çalışmadığın günler biraz düşük beslenmen gerekiyor. Ama uzun vadede sürdürmek zor olacaktır. Sonuçlar da yavaş geleceğinden genelde bu tarz recomp yöntemleri tercih edilmez onun yerine temiz bluk ve cut yapılır. Recomp tarzı beslenme ve çalışmalar bence ileri seviyede ve belli bir noktaya ulaşmış bireyler için anlamlı olacak türden.

    Yani ne yapmak istediğine tam karar verip ona göre devam etmende fayda var. Ama ille kas kazanırken yağ da yakmak istiyorum diyorsan, dediğim gibi; diyetini değişken bir şekilde ayarlaman gerekiyor. Sadece kardio yapmak ile olacak birşey değil.
     
    technical1967, Psychosocial ve SiR_Arawn bunu beğendi.
  4. SiR_Arawn
    Offline

    SiR_Arawn Üye

    Katılım:
    25 Eylül 2010
    Mesajlar:
    2.328
    Beğenileri:
    843
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    İzmir/Buca
    Extravaganza çok doğru yazmış bende bilmiyordum ama mantığa yatıyor.Ben sadece cardio ağırlık olarak düşünürdüm , ama normaldede genelde antremansız günlerde karbo alımımı normalden az tutmaya çalışırdım.Şimdide alçalıp , yükselen tipte bir beslenme yapabilirim ama ben 6 gün antreman :D 1 gün off yaptığımdan fazla etkilemez gibi.
     
  5. Kocyumurtası
    Offline

    Kocyumurtası Üye

    Katılım:
    5 Haziran 2012
    Mesajlar:
    186
    Beğenileri:
    45
    Ödül Puanları:
    38
    Meslek:
    öğrenci
    Yer:
    balıkesir
    extravaganzanın dedigi uygulamayı sahsen yaptım. Eger sabırlı bırıysen bu sana kesın sonuc verıcektır. Ama uzun surede etkısını gosterır. Her gun aynaya bakıyorsan bıde degiştiginin farkına bıle varmazsın. 105 kılodan 90 a düştüm. Ama gorunumun %100 degişti. Yağlar azaldı. Dediğim gibi kafan rahatsa ben sabrederım dıyosan bu profesyonel ıse gır. Ha yapamam dıyosan once zayıfla yagları tamamen bıtır sonrada temuz bluk and cut yap
    Not: 8 ayda anca farkedilcek değişiklikler oldu
     
    Son düzenleme: 5 Şubat 2013
    Psychosocial bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş