Yağ yakımı eklem ve sırt

Konusu 'Geri Dönüşüm Kutusu' forumundadır ve wolveron2 tarafından 2 Eylül 2006 başlatılmıştır.

Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.
  1. wolveron2
    Offline

    wolveron2 Üye

    Katılım:
    28 Kasım 2005
    Mesajlar:
    205
    Beğenileri:
    122
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Bilgisayar ithalat/kurumsal satış
    Yer:
    İSTANBUL/mecidiyeköy
    Köln Spor Yüksekokulu’nun bisiklet ve sağlığa faydaları hakkında yapmış olduğu çalışmaya 3 bültendir devam ediyoruz. Şimdiye kadar bisikletin şişmanlık, stres, metabolizma hastalıkları, sırt ağrıları yüksek tansiyon gibi vücuttaki olumsuzlukları nasıl giderdiğini, daha sağlıklı ve mutlu bir insan yarattığına değindik. Bu seriye devam ediyoruz, bugünkü konular son yazımızdaki mukavemet, strese karşı bisiklet ve kuvvet gelişiminden sonra yağ yakımı, bisiklet kullanmanın eklemlere olan faydası, sırt ağrılarını önlemesi.

    Yağ yakımı

    İnsan vücudunun enerji sağlaması için birkaç tane yol izliyor. Bunlardan birincisi karbonhidratları yakmak, diğer ise en büyük enerji depomuz olan yağlar. Günlük yaşantımızda genelde kısa süreli efor sarfettiğimizden ihtiyacımız olan enerjiyi çabuk yakılan karbonhidratlardan alıyoruz. Bu duruma bugünün dünyasında vücudumuz öylesine alışmış durumdaki, yağ yakmak için özel olarak çalışmak gerekiyor. Öte yandan özellikle yağ yakımı son derece sağlıklı. Bilhassa metabolizmadan kaynaklanan hastalıklarda önemli rol oynayan kolesterol dengesi yağ yakımı ile olumlu etkileniyor. yağ yakımı sayesinde „kötü“ kolesterin olan LDL düşerken, „iyi“ kolesterin olan HDL oranı yükseliyor.

    Yağ yakımı en iyi uzun süreli ve düşük yoğunluklu „aerobik“ sahadaki çalışma ile sağlanıyor. Dolayısıyla vücudu fazla zorlamadan çalışmayı mümkün kılan bisiklet sporu yağ yakımı için ideal. Özellikle spora yeni başlayanlarda asgarî 20-30 dakikalık, daha iyisi 45 dakika-1saatlik antrenmanlar yağ yakımını başlatmak için uygun. Özellikle fazla kiloya sahip insanlarda koşu sporunun eklemlere yaptığı baskı ve zorlayıcılığı göz önünde bulundurulduğunda bisikletin bu sahada ne kadar olumlu bir spor olduğu bir kere daha anlaşılır.

    Eklemleri korumak için bisiklet

    Çeşitli sporlar eklemlere oldukça büyük yük bindirebiliyorlar. Örneğin koşu sporunda pek çok insan dizlerinde ve ayak bileklerinde ağrılardan şikayet ediyor. Dolayısıyla yüksek kilolu grup için eklemleri zorlamayan sporlar önemli. Bu hal eklemlerin dairesel ve ritmik hareket ettikleri ve doğrudan güçle karşılaşmadıkları sporlarda mümkün. Çünkü bu sayede eklemleri koruyan kıkırdak dokusu en iyi şekilde beslenmesini sağlayabiliyor. Bu durum da özellikle vücut ağırlığının %70’inin sele, gidon ve pedallarla taşındığı bisiklette sağlanabiliyor. Buna ek olarak eklemlerin bisiklet sporunda yaptıkları dairesel hareket de kıkırdağa son derece faydalı. Bu sayede enerji ve diğer maddeler zorlanmadan difüzyon aracılığı ile kıkırdağa ulaşabiliyorlar. kıkırdak doğrudan damarlarla beslenmediği için bu şekilde beslenmesinin tek yolu bisiklet sporunda olduğu gibi dairesel hareketler vasıtasıyla. Dolayısıyla bisiklet özellikle belirli bir yaştan sonra eklemlere son derece faydalı.

    sırtımızı korumak için bisiklet

    Herşeyden önce bütün sporlarda olduğu gibi kas gelişimi sayesinde bisiklet de ağrıları azaltıcı bir etkiye sahip. Ayrıca kas sisteminin güçlenmesi sayesinde vücudun dengede tutulması da mümkün. Sırt jimnastiği ile beraber bisiklet sırt ağrılarını azaltıcı etki gösteriyor. Bisiklet üzerindeki durusun „sırt dostu“ bir şekilde ayarlanmasının, bacaklara olan açının büyük, yani selenin nispeten öne ve gidonun yukarı tutulması sayesinde sırta faydalı olduğu biliniyor. Ayrıca selenin ucunu bir miktar aşağı eğme sırta binen yükü azaltıyor.
    Bu esnada kas sistemi hafif gergin tutulması, ki darbeleri emebilsin. Çünkü kas sistemi aslında –bugünün amortisörlü bisikletlerinde de- en önemli süspansiyon öğemiz. Hafif öne eğik bir konumda alt sırt bölgesindeki kasları gererek bunların zaman içinde güçlenmesini ve omurgayı korumalarını sağlamak mümkün. Bunun yanında bacakların sürekli olarak yukarı aşağı çalışmaları sayesinde „segmental dengeleme“ denen olay, yani omurların teker teker dengede durmasını sağlamaya yarıyor. Özellikle bu kas grubu zor çalıştırılan bir grup olduğundan bu tarz pedal çevirirken oluşan yan etkilerle geliştirilmesi mümkün.
     
  2. FleXoR
    Offline

    FleXoR Özel Üye

    Katılım:
    5 Aralık 2005
    Mesajlar:
    7.062
    Beğenileri:
    10.104
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Antrenör - Yazar
    Yer:
    Kırklareli & sivas
Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.

Sayfayı Paylaş