Yağ Kütlesi Hakkında

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve Gökbörü tarafından 2 Eylül 2013 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. Gökbörü
    Offline

    Gökbörü Üye

    Katılım:
    5 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    7
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    11
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    öğrenci
    Yer:
    istanbul
    Aklıma takılan bir soru var. Bir insan kardiyo yapmadan sadece ağırlık çalışarak yağ kütlesini azaltabilir mi? Tamam kas kütlesi kazanır ama diyelim ki spora başlamadan önce mesela ben 1.77 84 kiloyum.Çok yağlı durmuyorum sadece göbek çevresinde var diğer yerlerde normal sayılır.Ağırlık çalılşarak kilo vermesem bile yağ kütlemi azaltabilir miyim? Mesela yağ kütlem kaç bilmiyrum ama %15 ten zamanla %10a falan düşer mi? Ağırlık çalışmak kardiyo kadar etkili midir ?
     
  2. Sporcu35
    Offline

    Sporcu35 Üye

    Katılım:
    27 Nisan 2013
    Mesajlar:
    256
    Beğenileri:
    120
    Ödül Puanları:
    53
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    İzmir/Konak
    Ağır çalışmakta etkilidir fakat kardiyo daha etki ediyor.Ağırlık çalışarak uzun zaman alabilir yağ yakman ama kardiyo yaparak sağlam 3 ay gibi bi zaman zarfında yağlarınız gidecektir.
     
  3. doxux
    Offline

    doxux Üye

    Katılım:
    14 Mart 2011
    Mesajlar:
    2.723
    Beğenileri:
    2.788
    Ödül Puanları:
    123
    Evet.

    Nasıl yani? Yağ kütlesini azalırsa vücut ağırlığı düşer zaten. 20 kg yağ kütlesi olan birisi 10 kg yağ yakarsa 10 kg kilo vermiş olur.

    Evet, biraz tartışmalı olmakla birlikte büyük ihtimalle daha da etkili. Daha önce ağırlık çalışmayan insanlar yeni başladıklarında yağ yakarken bir yandan kas kütlelerini de arttırabilirler. Kas kütlesi beslenmek için daha fazla kaloriye ihtiyaç duyar, bu yağ yakımını kolaylaştırır. Diğer mekanizma ise ağırlık çalışmak epoc'u kardiyodan daha fazla arttırır. Kardiyo yapıldığı süre içinde daha çok yağ yaktırsa da günün devamında ağırlık çalışması daha çok yağ yakıtırır. epoc ne dersen, şu: http://www.bodyforumtr.com/vbforum/...cise-oxygen-consumption-more-muscle-6570.html

    Yalnız %12 gibi bir yağ oranına ulaştıktan sonra oradan aşağıya düşmek için kardiyo şart olabilir, bu da kişiden kişiye değişir. O noktaya gelene kadar olmazsa olmaz değil. Günlük kalori ihtiyacının altında beslenmek yağ yaktırır, ağırlık çalışması ve yeterli protein de kas kütlesini korur.
     

Sayfayı Paylaş