Yağ'ın Faydaları

Konusu 'Beslenme' forumundadır ve Bahadir tarafından 13 Ocak 2006 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen kişi sayısı 1 user .
  1. Bahadir
    Offline

    Bahadir Üye

    Katılım:
    25 Kasım 2005
    Mesajlar:
    107
    Beğenileri:
    19
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Bilgisayar programcısı
    Yer:
    İstanbul
    Yağların bilinçli bir şekilde tüketilmesi damarları, beyni, cildi korur ve yaşam süresini uzatır.
    Araştırmalara göre, yağların içeriğindeki temel yağ asitleri hastalıkları önleyici özelliklere sahip.

    Tekli doymamış yağlar, insülini etkilemez ve karbonhidratın hızla kan dolaşımına katılmasını engelleyerek insülin hormonu üretimini azaltır.

    Yağlar, mideden kolesistokinin hormonunun salgılanmasını sağlayarak beyne yeme faaliyetinin durdurulması emrini verir.

    Kilo verildikten sonra, diyetteki tekli doymamış yağ miktarı artırılabilir.
    Bu durumda ideal vücut kilosunu korumak için gereken ekstra kalori alınır, ancak insülin seviyesinde yükselme olmaz ve kilo alınmaz.
    Eğer, yağ alımını keserseniz, yağ yakımını da durdurur. Yağın insülin üzerinde doğrudan etkisi yoktur.
    Ancak tekli doymamış yağlar, karbonhidratların kan dolaşımına karışmasını yavaşlatarak insülin kontrolünü kolaylaştırır.

    Ayrıca Serkan Yimsel in yazısından kısa bir alıntı. www.prospor.net

    Ogrenilmesi gereken ilk ve en onemli gercek, besinlerin icinde bulunan yaglarin, vucudumuzda depo edilen yaglardan tamamen farkli oldugudur.
    Halbuki bir cok insan, besinler ile alinan yaglarin dogrudan vucut yagina donustugune inanir.
    Vucudumuzun depoladigi yaglar aslinda besin degeri dusuk ve gereginden fazla yenilen yiyeceklerin metabolizmamiz tarafindan enerjiye donusturulmemesi nedeniyle olusturdugu yaglardir. Besin degeri dusuk bu yiyeceklerin cogunlugunu basit sekerler ve rafine edilmis tahillar olusturmaktadir. Eger gunumuzde cok yayginlasan yaglanma ve asiri kilo alma problemlerinin nedeni besinlerle alinan yaglar ve kolesterol olsaydi, insan basina dusen yag ve kolesterol tuketiminin artmis olmasi gerekirdi. Halbuki yapilan arastirmalara gore ozellikle teknolojinin gelismis oldugu ulkelerde yagli yiyeceklerin (ozellikle hayvansal yaglar) tuketilme orani son 80-100 sene icinde %85 lerden %65 ler seviyesine gerilemis, diyet ile alinan kolesterolun orani ise sadece %1 oraninda artis gostermistir.
     
    MUSTAFA ÖREN, Taketoshi ve jimraynor bunu beğendi.
  2. jimraynor
    Offline

    jimraynor Üye

    Katılım:
    30 Kasım 2007
    Mesajlar:
    1.467
    Beğenileri:
    958
    Ödül Puanları:
    123
    Meslek:
    Endüstri Mühendisi
    Yer:
    Antalya
    Teşekkürler güzel yazı. "Rafine edilmis tahillar". Bu besinleri belirtebilir misiniz?
     
  3. deathlifter
    Offline

    deathlifter Üye

    Katılım:
    9 Haziran 2008
    Mesajlar:
    2.416
    Beğenileri:
    2.742
    Ödül Puanları:
    123
    Meslek:
    bilgisayar muhendisi
    Yer:
    istanbul
    Serkan Yimsel ile birebir iletişimim oldu ayrıca yazılarını ve kitaplarını okudum. Kendisi beslenme konusunda bir kitap da yazdı tavsiye ederim adı doğru beslenme ile ilgili yanlış bildiklerimiz. kitap keskin ve radikal fikirler de içeriyor hepsini benimsemek zorunda değilsiniz. serkan aslında genel olarak tahıl tüketimine karşı onun savunduğu taş devri diyeti. bununla ilgili bilgiyi www.beslenmebulteni.com dan bulabilirsiniz. Serkan tahıllara karşı olsa da esmer pirinç ve makarna hakkında olumlu fikirlere sahipti o yüzden size beslenme prog. esmer pirinç önermiştim.
     

Sayfayı Paylaş