Vucut sinyalleri yada Akıl sinyalleri

Konusu 'Beslenme' forumundadır ve atakan_irresistable tarafından 6 Ekim 2008 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen kişi sayısı 1 user .
  1. atakan_irresistable
    Offline

    atakan_irresistable Üye

    Katılım:
    14 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.202
    Beğenileri:
    702
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    istanbul
    Daha doğrusu vucut sinyallerimizi dinlemeliyiz yoksa akıl sinyallerimizimi dinlemeliyiz.

    bildiğiniz üzere açlık yada susuzluk anında vucut tarafında sinyaller gönderilir ve bu ihtiyacımızı gideririz. yada artı durumlarda ihtiyaç olmaksızın su yada yiyecek aldığımız olur.

    örneğin yemek yediğimizde bile doyma sinyalleri bizlere 20 dakika sonra iletilir çünkü kandaki glikoz oranının artması için en az 1 saate ihtiyaç duymaktadır. arasıra tıkabasa yediğimiz olur hatta okadar abartmısızdırki olayı dışarı çıkıp yüremek zorunda kalmısızdır.vs. en azından hurma meyve gibi bal gibi besinler de bu süre daha hızlı olarak 10-12 dakikaya inmektedir. suda ise durum son derece farklıdır.

    öncelikle vucudumuzun belirli bir su deposu yok. bu sebeble su almak zorundayız. vucud susadığını omurilik soğanı ve beyin yardımı ile istediği faydayı sinirler vasıtasıyla insana bir "post it" gibi hatırlatmakta.hatta aşırı susuzlukta halisülasyonlar görmekte ve kendini kaybeymektedir bu nedenle vucudun en çok su isteyen organı beyindir. ve % 90 ı sudan oluşmaktadır. bir nevi uyuşturucu gibi. aynı etkilere sahiptir.

    vucudun su önceliği beyin ve kanda dır. daha sonra ise 4/3 oranında hücreler de bulunuyor. spor ve egzersiz anında kas hücrelerinde bununan su ter vasıtası ile vucuttan atılır bunun nedeni ise çalışan kaslardaki mekanik enerjinin vucut ısını artırması ve bu artma sonucu vucudun enzimlerinin çalışmasını engeleyerek ölüme sebebiyet vermemesi için bir nevi vucudun bu ısıyı düşürmek için kullandığı doğal bir soğutma sistemiydi. ( ulan ne hazıfa var bende hala unutmamışın ) bu sebeble hemen susamaya başlarız burada ki en önemli hipotezimiz. büyük yazmak zorundayım özür. VUCUT ALARM VERDİĞİ ZAMAN BİZLERDE SUSAMA BAŞLAR. çoğu çevrelerde aydınlarda bile bu inanç fazla benimsenmez fakat işte sizlere tez. alarmdan ziyade sarı alarm gibi algılanmalı. yani o an içilmeli. insanlarla hayvanları ayıran en önemli fark insanların vucdunu su ile sogutmaları hayvanların ise kılcal damarlar sayesinde vucudunu soğutması neyse konumuz bu değil.

    sıkı durun en büyük hatamız vucudumuzdaki ağır toksinler fazla suyla attığımızı zannederiz fakat tam tersi asıl aç ve susuz kaldığımızda kandaki yoğunlaşma artacağından idrar ve ter yoluyla ağır materyaller vucuttan dehidrasyona uğrayarak az yoğun ortamdan çok yoğun ortama geçiş olacaktır.

    Siz değerli forum üyeleri için gece yatarken su içmenin faydalarına değinmek isiyorum. özellikle ailede şeker hastası olanlar, potonsiyel şeker hastaları iyi okusunlar.


    yemeklerden sonra insandaki glisemik indexsi yükseltir buna tokluk kan şekeri denmektedir.

    normal insanlar sabah serumu olarak normal değerler kandaki glikoz oranı 80mg -120 mg üstüdür. bu normal standartlardır. yemek halinde bile bu oran 110 mg seviyesini geçmez. insülin hormonu normal sınırlar dahilinde kandaki glikozu dengeler hücre ve beyin e gönderilir. arta kalanı karaciğere iletir ve burada glikojene çevirilir. buraya kadar herşey normal. özellikle biz sprcuların spor anında su içmesi bizleri olağandışı etkileyecektir bu yüzden spor öncesi su alınmalı ve ardından hurma bal gibi biraz yiyecek tüketmeliyiz.

    insülin hormununun anormal çalışması ise bize kandaki oranın doğal düşürülme yöntemlerine itmektedir.

    şahsıma göre en iyi düşürücü yöntemler

    su ve salatalıktır. salatalığı önemle tavsiye etmekteyim. özellikle gece yatağımıza girmeden 30 dakika önce ya 2 bardak su içmeli yada salatalık yiyerek kandaki glikoz seviyemizi düşürmeliyiz. aksi takdir de vucut glikojen depolamaya gidecektir. beyin , 5 duyu organımız ve reflexlerimiz hold pozisyonda olacağı için enerji sarfiyatı minimum seviyede olacaktır. buda hormonal ve fizyoljik sistemimizi çökertecektir. öncelikli tavsiyem yemekten önce su içilmesi yada yatmadan 2 saat önce yemek yenmeli. ve yatmadan 30 dakka içinde 2 bardak su içmeliyiz. glisemik indeximizi düşürmek için.

    buradan çıkaracağımız anatema ve düşüncethums:


    vucut besin aldığında vucut sinyali yanlıştır. :mad:
    vucut su aldığında vucut sinyali doğrudur.:D

    Not: alıntı değildir.
     
    Son düzenleme: 6 Ekim 2008

Sayfayı Paylaş