VİTAMİN TAKVİYESİ

Konusu 'Supplementler' forumundadır ve ARWENPOWER tarafından 5 Ağustos 2006 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen kişi sayısı 1 user .
  1. ARWENPOWER
    Offline

    ARWENPOWER Üye

    Katılım:
    18 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    138
    Beğenileri:
    20
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Fitness ve Aerobic antrenör
    Yer:
    avrupa
    VİTAMİN TAKVİYESİ

    Vitamin sektörü, ABD'de milyar dolarlık bir hacme sahip, sıkı takipçileri hatta müritleri olan bir pazar. Besin takviyesi piyasası Türkiye'de de büyüyor. Geçen yıl yapılan bir araştırmaya göre Türkiye'de nüfusun beşte biri besin takviyesi kullanıyor. Kullananlarınsa sadece %36'sı erkek, %65'i vitamini vücut direncini artırmak ve hastalıklardan korunmak için alıyor. %9'u 'enerjik olmak' için.
    Doktor tavsiyesiyle vitamine başlayanların oranıysa %78. Vitamin sektörü tamamen ticaret unsuru halini aldığı için satıcıların reklamlarıda inanılmaz boyutta artıyor. Bazı besin takviyesi tabletinin üzerinde etiket bile bulunmamaktadır. Prof.Dr.M.F. Roizen ile Prof.Dr.Mehmet Öz'ün ortaklaşa çıkardıkları 'Siz Akıllı Hasta' kitabında konuyla ilgili Şunları söylemektedirler: “Eczanelerde ve büyük ilaç mağazalarında raflar boyunca sıralanan milyonlarca tablet hakkında en moral bozucu şey, işe yaramamaları değil, gerçekten işe yaradıkları konusunda tatmin edici bir kanıtımızın olmaması. Besin vitaminlerinin büyük bölümü üzerinde ya çok az sayıda büyük, rasgele kontrollü bilimsel araştırmalar yapıldı Ya da hiç yapılmadı; dolayısıyla etkilerinin ve hatta güvenliklerinin kısmen inanç ve kısmen varsayım olduğunu söyleyebiliriz.”

    Besin takviyeleri, gıda ürünleri sınıfına girdiği için kontrol mekanizması ilaç satışını düzenleyen sert kurallara bağlı değil. Bu nedenle ciddi bir kanıt olmadığı sürece Amerikan Besin ve İlaç İdaresi(FDA) üretime karışamıyor. Mesela; aynı takviyeleri üreten firmalar, ürünlerini farklı içeriklerle sunabilir. Bir ilaç reçeteli olarak piyasaya sunulmak için önce bir takım klinik araştırmalardan geçiyor ardından FDA'ya gönderiliyor. Eğer herşey yolunda gider ve ilacın üretimine geçilirse bu kez devreye kalite kontrol zinciride giriyor. Türk Farmakoloji Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr.Mehmet Melli'de vitaminlerin hap şeklinde değil de doğal yollardan alınması ve klinik testleri yapılmayan ilaçların kullanılmaması gerektiğini söylüyor.

    Spor camiasında vitaminler ve minerallerin yeri çok büyüktür. %70'den fazlası takviye edilen vitaminlerden fayda görmüşler, %15'i ise ne fayda nede zarar görmüşler ve son %15'i ise vitaminlerden az çok zarar görmüşler. Vitaminlerin dengesiz kullanımı sonucunda şu yan etkilerin çıkması muhtemeldir; “ Akne, Mide rahatsızlığı, Gözlerde ağrılar, İshal, Kusma, Baş dönmesi, Baş ağrısı, Dudaklarda kuruma, Acıkma hissi, Karaciğerde azda olsa toksit etki(zehirlenme). Yüksek dozlarda alınmamalı ve uzun süreli kullanılmamalıdır.

    Uzmanlar, spor yapmayan insanların günlük vitamin alımlarını sadece doğal gıdalardan temin etmeleri gerektiğini bildirmektedirler. Sporcular ise vitamin ihtiyaçlarının %70-802ini doğal gıdalardan ve ancak %20-30 miktarınıda dışarıdan takviye olarak almaları uygun bulunmuştur. Bu alımlar her sporcuya göre değişebilir. Doğru olan her sporcunun daha çok doğal gıdalardan Vitamin, mineral ve element ihtiyacını karşılamasıdır.
    Dr. Michael Colgan ve Dr.Andreas Müller, sporcuların vitamin alımı konusunda şu faydalı bilgileri bizlerle paylaşmaktadırlar: “ Sporcular doğal olaraktan gereğinden fazla vitamin almak zorundadırlar. Vücudumuz ise vitaminleri uzun süre depo edemez ve sürekli vitamin takviye edilmelidir.”
    Günlük 2-3 porsiyon yeşilliklerle salata ve Meyve mutlaka tüketilmelidir. Çünkü bunlarda ihtiyacımız olan vitaminler ve mineraller bol bol yer almaktadır. Bu yeterli değildir. Günlük gıda tüketimimizde etlerden Balık ve Tavuk ve Süt ile süt ürünlerini mutlaka öğünlere almalıdır. Bu şekilde 70-80kg arasındaki bir sporcunun %90 vitamin-mineral ihtiyacı karşılanmış olacaktır. Çok ağır idman sergilenmiyorsa %100 ihtiyacımızı karşılayabilmektedir. 100Kg vücud ağırlığına sahip bir ağır sporcunun ancak %70 gibi bir oranda vitamin ihtiyacı karşılanabilir. Bu oranlar normal gıda beslenmesine göre hesaplanmıştır. Siz günde 2 porsiyon yerine 4 porsiyon alırsanız bu %'lik oranı da düşer. Bu etapta sporcular yanlış anlamamalıdır.

    Türkiyenin sağlıklı düşünen ve beslenme-diyet uzmanı Dr. Yasemin Bradley şunları söylemektedir; “ Aslında bitkisel takviyelerin reçeteli satılması ve devlet tarafından denetlenmesi gerekiyor. Örneğin gençleştirici, cildi güzelleştirici olduğu iddia edilen bir hap var. Reklamları bütün eczanelerin vitrinlerini süslüyor. Ancak içeriğiyle bir kişinin cildini güzelleştirmek mümkün değil. C vitamini alınması daha yararlı. Pazar çok büyüdü. “Ben Dr. X diye cildi güzelleştirecek, yaşlanmayı önleyecek üç vitaminle bir hap yarattım” diye çıksanız çok rahat satabiliyorsunuz. İlla bir destek kullanmak zorunda değilsiniz. Ben 1000mg. C vitamini alıyorum her gün. Bunun dışında ihtiyaç duyduğum zaman B ve vitamin kompleksi kullanıyorum. Balığı yeterince yemediğimi düşündüğüm zaman balık yağı alıyorum. Vitaminin en doğrusunu besinden alıyorsunuz. Portakaldan bitkiselbesinleride alıyorsunuz ve C vitaminin bu besinlerle bir bileşimi var. Ben hastalarıma bir liste çıkarıyorum. Ve gerek yoksa vitamin almayın, diyorum. Nasıl ilaçların içeriği kontrol ediliyor vitaminlerin de kontrol edilmeden tezgaha çıkmaması gerekiyor. Dünyada da kontrol edilmiyor. 500 mg. C vitaminin içinde acaba gerçekten o kadar mı var? İçeriği söylenen gibi mi? Bilmiyoruz".

    Ağır idman yapan sporcuların ve spor yapmayanların alması gereken vitamin miktarı Dünyanın ünlü spor araştırmacıları tarafından açıklanmıştır.

    Spor yapmayan Şahısların günlük vitamin ve mineral alımı:
    A Vitamini(retinol) = Erkekler 5000I.E / Bayanlar 3000I.E
    B1 Vitamin(Thiamin) = Erkekler 2mg / Bayanlar 2mg
    B2 Vitamin(Riboflavin)= Erkekler 2mg / Bayanlar 2mg
    B3 Vitamin(Niacin) = Erkekler 18mg / Bayanlar 15mg
    B5 Vitamin(Pantothenacid)Erkekler 6mg / Bayanlar 6mg
    B6 Vitamin(Pyridoxin) = Erkekler 4mg / Bayanlar 2mg
    B9 Vitamin(Folacid) = Erkekler 160mcg / Bayanlar 140mcg
    B12Vitamin(Cyancobalamin) Erkekler 2mcg / Bayanlar 1mcg
    C Vitamin(Ascorbinacid)=Erkekler 200mcg / Bayanlar 150mcg
    D Vitamin(Colecalciferol)=Erkekler 15mcg / Bayanlar 8mcg
    E Vitamin(Tocopherol) = Erkekler 150mcg / Bayanlar 100mcg
    H Vitamin(Biotin) = Erkekler 50mg / Bayanlar 30mg
    K Vitamin(Nenadion) = Erkekler 60mcg / Bayanlar 60mcg
    Mineral ve elementler
    Kalsiyum Erkekler 1000mg / Bayanlar 800mg
    Krom Erkekler 100mcg/ Bayanlar 60mcg
    Demir Erkekler 18mg / Bayanlar 10mg
    Bakır Erkekler 2mg / Bayanlar 1mg
    Magnezyum Erkekler 300mg/ Bayanlar 200mg
    Çinko Erkekler 30mg / Bayanlar 5mg


    Ağır idman yapan Sporcuların günlük vitamin ve mineral alımı:
    A Vitamini(retinol) = Erkekler 8000I.E / Bayanlar 5000I.E
    B1 Vitamin(Thiamin) = Erkekler 10mg / Bayanlar 8mg
    B2 Vitamin(Riboflavin)= Erkekler 10mg / Bayanlar 8mg
    B3 Vitamin(Niacin) = Erkekler 30mg / Bayanlar 30mg
    B5 Vitamin(Pantothenacid)Erkekler 30mg / Bayanlar 20mg
    B6 Vitamin(Pyridoxin) = Erkekler 50mg / Bayanlar 20mg
    B9 Vitamin(Folacid) = Erkekler 600mcg / Bayanlar 400mcg
    B12Vitamin(Cyancobalamin) Erkekler 4mcg / Bayanlar 2mcg
    C Vitamin(Ascorbinacid)=Erkekler 1500mcg / Bayanlar 700mcg
    D Vitamin(Colecalciferol)=Erkekler 300mcg / Bayanlar 100mcg
    E Vitamin(Tocopherol) = Erkekler 600mcg / Bayanlar 400mcg
    H Vitamin(Biotin) = Erkekler 150mg / Bayanlar 80mg
    K Vitamin(Nenadion) = Erkekler 100mcg / Bayanlar 80mcg
    Mineral ve elementler
    Kalsiyum Erkekler 1500mg / Bayanlar 1200mg
    Krom Erkekler 200mcg/ Bayanlar 100mcg
    Demir Erkekler 30mg / Bayanlar 15mg
    Bakır Erkekler 2mg / Bayanlar 1mg
    Magnezyum Erkekler 600mg/ Bayanlar 400mg
    Çinko Erkekler 50mg / Bayanlar 10-15mg


    yazan:
    Dr.Murat K.

    derleyen:
    arwenpower

    Kaynaklar:
    * Prof.Dr.Mehmet Öz ve Prof.Dr.Michael F. Roizen “Siz Akıllı Hasta” Noting---------2006
    * Dr. Yasemin Bradley =Beslenme ve Diyet Uzmanı (medya-S) 2006
    * Dr. Michael Colgan = information = www.colganinstitute.com
    * =information= www.realage.com
    * Dr.Andreas Müller = Ernaehrung für Sportler 2005=
     
    ifsygn, Alper19891 ve Akay bunu beğendi.
  2. gorgeouskykhan
    Offline

    gorgeouskykhan Üye

    Katılım:
    8 Şubat 2006
    Mesajlar:
    660
    Beğenileri:
    71
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    for about more info, please look my website on you
    Yer:
    the gorgeouskykhan home center
    güzel bir derleme...

    teşekkürler Arwenpower;
    bende ekleme yapayım;
    bodyciler ve kürcüler açısından; daha fazla C,B vitamini-kompleks ve Çinko öneririm;
    günde; C vit; 2000-3000mg , Bvit. örnek; B6 50 mg yani günde 2-4 Bevitin-C veya günde bir Apikobal + Redoxon 2 tane
    Çinko için; 100 hatta 150 mg; daha fazlası değil ama; ayrıca günde 200-400 IU E vitamini
    böylece hem anabolik etki desteklenir, korunur, hem steroidlerin açtığı fazla talepi karşılar hem de Karaciğeri temizler, destekler vb...
     
    Akay bunu beğendi.
  3. ARWENPOWER
    Offline

    ARWENPOWER Üye

    Katılım:
    18 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    138
    Beğenileri:
    20
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Fitness ve Aerobic antrenör
    Yer:
    avrupa
    cinko cok uzun bir zamanda kullanilmamali. 150mg cinkoyu kilosu fazla olanlar alirsa dengeli olacak yoksa vitamin A gibi zarar verir. Kür yapanlar dogal olsun yada olmasin fark etmez onlar 150mg alabilir. Sadece 3-4 ayi gecmemesi sart. Yoksa kan hücresine zarari oluyor. Vitamin C de belli dönem 2-3 gram alinsin. Normalde 1000mg yeterli.

    Yukarda yazilan dozlar dönem dönem degil aksine bütün bir sene alinmasi sart olan ayar.
     

Sayfayı Paylaş