Vücut tipine göre basal metabolic rate(BMR) hesabı

Konusu 'Beslenme' forumundadır ve Fatih Hekimoğlu tarafından 28 Mart 2016 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 4 üye.
  1. Fatih Hekimoğlu
    Offline

    Fatih Hekimoğlu Üye

    Katılım:
    28 Mart 2016
    Mesajlar:
    1
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Bay
    Merhabalar. Araştırdığım kadarıyla literatürde 3 vücut tipinden bahsediliyor ve insanlar bu vücut tiplerine belli oranlarda sokularak kategorize ediliyor. Ben bu vücut tiplerinden daha çok endomorph a uygun olduğumu düşünüyorum. Boyum 1.92, kendimi bildim bileli fazla kilolarım vardır ve şuanda 125 kiloyum. Yaptığım BIA ölçümüne göre vücudumda %35 oranında yağ var. Şimdi BMR'ı hesaplamak için internette dolaşan bir kaç kayda değer formül var. Ben bunlardan lean body mass'i hesaba katan formülü kullanıyorum. çünkü bana göre günlük kalori ihtiyacı vücuttaki kas oranını hesaba katmadan doğru şekilde hesaplanamaz. Benim sorum bu noktada başlıyor. Farklı vücut tiplerindeki insanların yağ yakım hızları da farklı oluyor. Örneğin aynı diyeti yapan ve aynı egzersiz programını izleyen iki insanda yağ yakım hızı anlamında büyük faklılıklar olabiliyor. Kimine hakikaten su içse yarıyor, kimi semeriyle birlikte yeyip hiç kilo problemi yaşamıyor. Ancak, hesap tek tip. Dolayısıyla, bizim bu BMR hesabını yaparken vücut tipimize göre bir düzenleme yapmamız gerekmez mi?. Ben internette bununla ilgili bir kaynak bulamadım. Yani örneğin vücut tipimiz endomorpha daha yakın olduğunu hissediyorsak, internetteki Lean body mass kullanan formülden belli bir kaloriyi çıkarmamız gerekmez mi? Bu formül tam olarak hangi vücut tipine göre ayarlanmıştır? Yoksa bu formül vücut tipinden bağımsız değeri veriyor ve yağ yakımı için almamız gereken besin maddeleri oranları mı vücut tipine göre değişiyor? Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
     
  2. zeo64
    Offline

    zeo64 Co-Moderator Yönetici Co-Moderator

    Katılım:
    18 Eylül 2011
    Mesajlar:
    1.470
    Beğenileri:
    1.424
    Ödül Puanları:
    123
    Meslek:
    Kocaeli Üni.Bilg.Müh.Öğrencisi
    Yer:
    Kocaeli / Uşak
    zaten saydığınız sebeplerden ve daha başka sebeplerden ötürü o hesaplayıcılar ancak bir fikir verebilir.şuan nasıl ilerliyorsanız beslenme düzeninizi değiştirmeden ne kadar kalori aldıgınızı sayın,bir ortalama tutturmaya çalışın ve bunu 1 hafta kadar devam ettirin.her sabah tuvalete girdikten sonra çıplak vücutla herhangi bir şey yiyip içmeden tartılın.kilo alışınıza verişinize göre kaloriyi azaltıp artırırsınız.her değişiklik yaptıgınızda da aynı yöntemle tekrar sayar yeni duruma bakarsınız.en geçerli yöntem budur.metabolizma hızı kişiden kişiye farklılık gösterir ve aynı kişi için bile farklı şartlarda farklı süreçler sonunda metabolizma hızı artırılıp azaltılabilir.vücut kompozisyonu,günlük yaşantı,uzun süreçte izlenebilecek yöntemlerle metabolizma hızı değiştirebilir.bir kişi bi dönem 2000 kaloriyle diyet yaparken uzun vadede aradaki değişikliklerden sonraki dönem 3000 kaloriyle diyet yapabilir vs.bu yüzden hesaplar ancak kısmen yakın bir fikir verebilir.
     
  3. betreal
    Offline

    betreal Üye

    Katılım:
    22 Şubat 2016
    Mesajlar:
    115
    Beğenileri:
    15
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Bay
    Savaş cebecinin bu vücut tipleri hakkinda düsüncelsrini dinlemeni tavsiye ederim youtube a yaz çikar.
     
  4. pacquiao
    Offline

    pacquiao Üye

    Katılım:
    27 Nisan 2015
    Mesajlar:
    19
    Beğenileri:
    4
    Ödül Puanları:
    13
    Cinsiyet:
    Bay
    öncelik ile vücut tipleri diye bir şey yoktur. sorunuza gelince tahmini yağ oranından kas kütleni bulup ona göre günlük alman gereken protein, karbonhidrat, yağ bilgilerini hesaplayarak amaça görede alman gereken kaloriyi de hesaplayabilirsin.
     

Sayfayı Paylaş