Vücut geliştirmede yeniyim bi bakar mısınız?

Konusu 'Yeni Başlayanlar Bölümü' forumundadır ve numangunden tarafından 30 Haziran 2011 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. numangunden
    Offline

    numangunden Üye

    Katılım:
    29 Haziran 2011
    Mesajlar:
    10
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    13
    Öncelikle Merhaba..

    Ben 16 yaşındayım. Kilom 62, boy 1.75-1.80 arasında tam olarak bilemiyorum. Yaklaşık 1.5, 2 aydır body building yapıyorum en azından ev ortamında yapmaya çalışıyorum. Elimde şuan koşu bandı, kondisyon bisikleti, 2 adet 5er kilogramlık dumbell, bilek güçlendirmek için 2 adet el yayı var. Dumbell elime geçmeden evvel gün aşırı belli aralıklarla 100 şınav, 100 mekik çekiyordum ve hergün kondisyon bisikletinde 15-20 dakika. Yani dumbell ile çalışmak için vücudumu yeterince hazırladım. Dumbelları ilk aldığım hafta 30x4 set dumbell curls yapıyordum ve kollarımda öyle fazla bi zorlanma olmadı. Sadece yarınki gün biraz yanma hissettim ki ilk hafta gayet normal olduğunu söyledi çoğu kişi. Bunun yanında 15x3 dumbell flyes, 15x3 dumbell bench press, 12x3 mekik, 12x3 alt karın kaslarını geliştirme hareketi çalışıyordum. Ancak daha sonra çok kolay gelmeye başladı ve oranları yavaş yavaş yükseltmeye başladım. Şuanda 40x5 dumbell curls, 25x3 dumbell flyes, 25x3 dumbell bench press, 15x5 mekik hareketi, 15x5 alt karın kası geliştirme hareketini yapıyorum. Gözle görülür bir gelişim var ancak bu oranların fazla tutulması vücuduma herhangi bir zarar verir mi bundan şüpheliyim. Karın kaslarım ve göğüs kaslarım kendilerini gösterdiler bunun yanı sıra kollarım bayağı genişledi. Ama dediğim gibi vücudum açısından bir zararı olur mu? Diğer bir sorum ise; ben bu hareketleri gün aşırı yapıyorum bazı arkadaşlar haftada 4-5 gün yapılması gerektiğini söylemişler önerileriniz nelerdir? Çalışmaya başlamadan önce vücudumu kondisyon bisikleti ile yeterince ısıtıyorum 15-20 dakika hergün. Süt, yoğurt, peynir gibi gıdaları çok tüketiyorum. Bana önerileriniz nelerdir? Doğrularım, yanlışlarım neler söylerseniz sevinirim. Bana zaman ayırdığınız için çok teşekkürler. İyi forumlar.
     
  2. Teddie*
    Offline

    Teddie* Üye

    Katılım:
    2 Nisan 2010
    Mesajlar:
    332
    Beğenileri:
    87
    Ödül Puanları:
    38
    Meslek:
    Öğrenci.
    Yer:
    Istanbul.
    Yumurtayı es geçme derim.
    İlerleyen günlerde sana daha ağır kilolar gerekicek çünkü vücudun senin de söylediğin gibi kilolara alışıyor. Ayrıca 15-20 dakika kadar ısınmana gerek yok 5 dakika yeterli olur zaten zayıfsın cardio yaparak kilo ve enerji kaybı yaşama. Gün aşırı yapman yeterli 4-5 gün farklı çalışma stillerinde ve diyetlerde oluyor genelde.
     
    numangunden bunu beğendi.
  3. numangunden
    Offline

    numangunden Üye

    Katılım:
    29 Haziran 2011
    Mesajlar:
    10
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    13
    Teşekkür ederim önerileriniz için.
     

Sayfayı Paylaş