Vücuda Alınan Yağ Fazlası

Konusu 'Beslenme' forumundadır ve erenerr tarafından 21 Şubat 2014 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. erenerr
    Offline

    erenerr Üye

    Katılım:
    10 Ocak 2014
    Mesajlar:
    3
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Bay
    İyi günler,forumda buna ilişkin bir arama yaptım ancak yeterli bilgi bulamadım.Sorum vücudun beslenme mantığıyla ilgili.Anladığım kadarıyla vücudun yağ depolamasına neden olan şey alınan fazla karbonhidratın insülin hormonu aracılığıyla yağa çevrilmesi,yani doğrudan yediğimiz yağlar göbeğimize gidip depolanmıyor.Oysa bugüne kadar diyetletde hep 0 yağ sloganı vardı.Karatay diyeti kısaca yağdan değil karbonhidratlardan kaçının diyor.Peki aldığımız yağ fazlası ne oluyor?Vücuttan atılıyo mu yoksa depolanıyo mu?Mesela fındığın 100 gramında 15 gr protein var ama %60'ı da yağ.Günlük yağ ihtiyacımızda atıyorum 30 gram.Peki 100 gram fındık yediğimde aradaki bu 30 gramlık yağ fazlası ne oluyor?
     
  2. erenerr
    Offline

    erenerr Üye

    Katılım:
    10 Ocak 2014
    Mesajlar:
    3
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Bay
  3. Bekci
    Offline

    Bekci Üye

    Katılım:
    13 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    3.333
    Beğenileri:
    6.154
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    EU
    Günlük vücudumuzun yag ihtiyaci assa yukari agirligimizla 1 e 1 dir yani 100 kilo bir kisinin günlük yag ihtiyaci 100 gr gibi,vücuduna depolanan yag disardan aldigin yagla alakali degildir,aldigin kalori miktariyla alakalidir.Burda kastettigim kaliteli yaglar yani cerezlerden gelen,zeytin yagi, v.s kaliteli yaglar.Yagda korkulmasi gereken yag olmasi degil nasil yag oldugu ve icerdigi kalori miktarinin yüksekligidir.1 gr kh da 4 kalori varken 1 gr yagda 9 kalori vardir.vücuda depolanan yaglar aldigin kaloriyle alakalidir,ihtiyacindan fazla kalori alirsan yag olarak depolanir iste burada disardan alinan yagin faktörü ortaya cikiyor sen fazla yag tüketirsen,ihtiyacin olan kalori miktari daha cabuk dolucaktir yani yaglanma sansin yüksek olucaktir yoksa kaliteli yag tüketip ihtiyacin olan kalori miktarini gecmedigin sürece tükettigin yag miktarinin cokda bir önemi yoktur.Bunun aksine kaliteli yaglar vücutta yag yakabilmek icin önemlidir.
     

Sayfayı Paylaş