Uzun SÜre Oturmak Ve Yağ Yakımına Etkisi

Konusu 'Türkceye Çevirilen Yazilar' forumundadır ve D.Wolf tarafından 3 Eylül 2009 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. D.Wolf
    Offline

    D.Wolf Üye

    Katılım:
    19 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.306
    Beğenileri:
    2.181
    Ödül Puanları:
    123
    Yer:
    istanbul
    Fiziksel aktivite ve insan saglıgı üzerine yapılan İkinci uluslarlarası bir kongrede sunulan ve Diabetes adlı gazetede yayınlanan yeni bir çalışmaya göre, uzun süre oturmak vücudun yag yakma mekanizmasının baltalanmasına sebep oluyor.
    Araştırmacılar önce farelere ve domuzlara küçük miktarlarda radyoaktif yag enjekte edip, sonra yagların vücutlarında nerelere yayıldıgını takip ettiler. Sabit duran hayvanlar arasında yag kaslardaki kan damarlarından gitmesi gerekirken, böbrekler gibi yerlerde yagların yag dokusunda depolanmış olarak görüldü. Kaslardaki kan damarlarında bulunan yagların aksine, yag dokusundaki yagları yakmak o kadar kolay değil.


    Araştırmacılar, hatta, saatlerce yerinde oturan hayvanların lipaz enzimi aktivitesinin %10 lara kadar düştüğü gözlemlenmiştir. ünlü bir araştırmacı olan Marc Hamliton’a göre bu, tam anlamıyla durması demek.

    Lipaz, yağları yag asitlerine dönüştürüp parçalamada çok önem taşıyan bir enzimdir.

    Araştırmacılar daha sonra insanlar üzerinde yaptıkları bir çalışmayla, sürekli oturan insanların lipaz enziminin aktiflik oranının düştügünü gözlemlediler. Bu da, kötü kolesterolun(HDL) artması, metabolizma hızının düşmesi ve vücutta daha fazla yagın tutulması demektir.

    Araştırmacılara göre, ofisinde oturan insanların oturdugu yerden biraz daha fazla egzersiz yapmalarının bile kilo kaybını yaşatmadıgını ve lipaz enziminin aktifiligini artırmadıgını gözlemlediler. Önemli olan ayaga kalkıp, vücudu hareket ettirmek oldugunu vurguluyorlar.

    En cok bacaklarımızda ve sırtımızda bulunan büyük ve güçlü olan postural kasları düşündüğümüzde, Hamilton her bir bacagın 20 pound(9kg) kas kütlesi barındırdıgını söyledi. (yani byük kas gruplarını hareket ettirdiginizde lipaz enziminin aktiflik oranı artar ve yağ parçalama oranı artar)

    Hamilton, sürekli oturan insanların periyodik olarak hareket etmesi ve yavaş yavaş yürümesini öneriyor

    Araştırmacılara göre yine de, hareket ettikten sonra lipaz enziminin oturmakla olan düşüş etkisinin ne kadar daha devam edecegi bilinmemekte.


    Çeviri: D.Wolf

    Kaynak: http://www.naturalnews.com/023602_si...d_vessels.html
     
    AtlasAkın, army1010, cagrihalacoglu ve diğer 11 kişi bunu beğendi.
  2. Berkthagar
    Offline

    Berkthagar Üye

    Katılım:
    1 Eylül 2007
    Mesajlar:
    438
    Beğenileri:
    280
    Ödül Puanları:
    0
    Selamlar D.wolf.Oldukça faydalı bilgiler vermişsin,hatta oturup k.ç büyütmek deyimi daha bir anlamlı hale geldi.Ama sormak istediğim bir şey var;İnterval kardio veyüksek yoğunluklu güç çalışmaları metabolizma hızımızı artırıyor ve dinlenirken de yağ yakımımız artıyor.Peki uzun süre oturmak interval çalışmalarımızdan aldığımız verimi önemli ölçüde düşürür mü,daha doğrusu nötrleyebilir mi?
    Yani işi gereği uzun süre oturacak insanların interval kardiyo mu yoksa düşük yoğunluk uzun süreli çalışma mı tercih etmesi daha mantıklı?

    (Sanırım biraz ayrıntıya takıldım,ama sormazsam içimde kalırdı)
     
    DeL PotRo bunu beğendi.
  3. H3MaN
    Offline

    H3MaN Üye

    Katılım:
    8 Ekim 2009
    Mesajlar:
    23
    Beğenileri:
    6
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Üniversite Öğrencisi
    Yer:
    İstanbul, İzmir
    Gerçektan yararlı bilgiler içeriyor, özellikle kilo fazlası olan kimselerin daha da dikkat etmesi bir durum, az çok biliyoruz ama yinede oturuyoruz miskin miskin.. Teşekkürler D.Wolf
     
    DeL PotRo bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş