UYKUNUN ÖNEMİ..

Konusu 'Sağlık & Sakatlanma' forumundadır ve -alkalidenge- tarafından 4 Mart 2014 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen kişi sayısı 1 user .
  1. -alkalidenge-
    Offline

    -alkalidenge- Üye

    Katılım:
    4 Mart 2014
    Mesajlar:
    7
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    3
    Meslek:
    Sporda Wellness Danışmanı
    Yer:
    istanbul
    Uzmanlar uyku kalitemizin en az beslenme dengemiz kadar sağlığımız üzerinde etkili olduğunu,ama uykunun sağlık için hep geri planda bırakıldığını söylüyor.
    Önemli olan uykunun niteliği(kalitesi) ve ram evresinin 4-6 saat görülmesidir.Şöyle ki İnsan vücudunun yenilendiği,serotonin(mutluluk) hormonunun salgılandığı ve bir sonraki güne iç organların ve beynin enerji topladığı evre 'ram' evresidir.saat 23-03 arası bu evreyi görmek yukardaki fiziksel yenilenme için çok önemlidir.Bir insan 1 gün uykusuz kalırsa bağışıklık sistemi %60 zayıflar.10 günden sonra beyin ölümü gerçekleşir.Kronik yorgunlukların ve birçok ciddi hastalıkların gerçek nedeni yıllarca kalitesiz uykudan kaynaklanmaktadır.
    Sabahları yataktan isteksiz ve enerjisiz uyanıyorsanız,gece sık sık uykunuz bölünüyorsa,sabahları agresif oluyorsanız uyku kaliteniz bozuk demektir.Uyku kalitemizi bozan nedir derseniz birkaç sebebi vardır.bunlar:
    1-Soluduğumuz havanın niteliksiz olması(Şehirlerde yaşayanlar için.Oksijen ve negatif iyon oranı düşük olduğu için hücreler tam beslenemez)
    2-Yaylı yatakların hayatımıza girmesi(helezyon yayları vücutta elektrik birikimine neden olur.metal yaylar ortamdaki elektromanyetik dalga ve akımları adeta bir anten gibi çekip vücuda aktarır.)
    3-Toprak ile temasımızın kesilmesi ve toprağın manyetik enerjilerinden uzak bir yaşam tarzı.Beton ve asfalt toprak enerjisini keser.
    4-Stres yüklenmesi
    5-Geç vakitlerde uyumak.
    Kırsal bölgelere veya köylerine dönem dönem gidenler iyi bilir.Orda 5 saat bile uyusak sabah dinç ve dinlenik uyanırız ve enerjimiz farklıdır.Çünkü yukarda saydığım olumsuz etkenler orda yoktur.
    Geçtiğimiz hafta sonuçları yayınlanan çalışmaya göre gece vardiyasında çalışanların kalp hastalıklarına yakalanma riski üç misli artıyor. Trafik kazalarında uykusuzluk, alkollü araba kullanmak kadar önemli. Yalnızca İngiltere’de her yıl 45.000 kişi uykusuz sürücülerin yol açtığı araba kazalarında yaşamını yitiriyor ve ağır yaralanıyor.

    Raporda, yeterince uyumama alışkanlığının soğuk algınlığı, depresyon, şeker hastalığı, obezite, felç, kalp hastalığı ve kansere yol açtığı ileri sürülüyor. Glaskow Üniversitesi, Fizyoloji Bölümü Şefi Profesör Colin Espie , uykusuzluk alışkanlığı konusunda şöyle konuşuyor:”Kamu sağlığını tehdit eden sorunların başında uyku geliyor. Sağlıklı bir yaşamın vazgeçilmez öğelerinden biri de kaliteli ve yeterli uykudur. Beslenme kadar önemli olmasına karşın, bugüne dek bu sorun sürekli gözardı edildi. Cambridge yakınlarındaki Papworth Hastanesi Uyku Laboratuvarı sorumlularından Dr. John Shneerson , insanların giderek daha az uyuduğuna dikkat çekiyor.
     

Sayfayı Paylaş