Uygulamam Gereken Beslenme

Konusu 'Bayanlara Özel - Beslenme & Diyet' forumundadır ve epyou tarafından 7 Eylül 2015 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. epyou
    Offline

    epyou Üye

    Katılım:
    7 Eylül 2015
    Mesajlar:
    2
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Bayan
    Herkese merhaba arkadaşlar,
    Tam olarak 1 ay önce 63 kilo ile vücudumu şekillendirmeye karar verdim.
    Yaşım 31,boyum 1.70,son yıllarda kilom 58'in üzerine çıkmazdı fakat 11 ay önce sigarayı bırakarak 63 kiloyu gördüm ki hiç pişman değilim,iyiki de bıraktım.
    Kendimi bildim bileli güçsüz,sarkık,bölgesel yağlı,kas namına bişeyi bünyesinde barındırmayan,basen-kalça-bacak kısmı özellikle yağlı bir insan oldum.
    Vücudumun sorunlu şeklini 'hatta sorunlu şekilsizliğini :)' daha iyi anlayabilmeniz için ; üst bedenim o kadar ince ki small beden tişört alabiliyorken alt bedenim o kadar özerk bi bölge ki 40-42 beden pantolon alabiliyorum :/
    1 aydır koşu bandımla hızlı tempolu yürüyüşler yapıyorum.Süresi max. 40-50 dakika oluyor.Yediğim içtiğim konusunda ciddi sıkıntılarım var.Vejeteryan değilim fakat et ve et ürünlerini tüketmeyi sevmiyorum,yemekten hoşlanmıyorum.Ekmeyi hiç yemeden,meyve ve yoğurtla çok çeşitli meyve salataları yiyerek,haşlanmış sebzeler ve kuru meyvelerle kendi kafama göre takıldım.
    Bu çerçevede ; 1 aylık sağlık adına saçma diyetim ve yürüyüşlerimle şu an 59 kiloyum (halen yağlı bi 59).
    Konuyu bağlıyorum; kiloya sayısal olarak takılmaksızın,nasıl bir beslenme ve spor ile yağlı vücudumu toplayıp adam edebilirim? :)
    Dibine not: 1 ay önce lanet olası işimden ayrıldım,gün içinde o kadar boşum ki 10 saat ilgili sporu yap deseniz zaman sorun olmaksızın yardırırım :))
     
  2. derin_aker
    Offline

    derin_aker Bölüm MOD Yönetici Bölüm MOD

    Katılım:
    17 Eylül 2014
    Mesajlar:
    205
    Beğenileri:
    287
    Ödül Puanları:
    73
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    istanbul
    Merhabalar,
    Öncelikle sigarayı bıraktığınız için tebrik ederim.İradeniz hazır kuvvetlenmişken sabrınız sigara bırakma sebebiyle gelişmişken kilo vermeyi başarabilirsiniz diye düşünüyorum.Tartıyı pek fazla kullanmayın.Önemli olan kilo değil yağ kas oranı.Kardiyoyu fazla abartmayın.İmkanınız varsa bir salona yazılıp veya evde ufak ekipmanlar alıp (dumbell gibi ) temel hareketlere başlayabilirsiniz.Squat lunge gibi.Önce ağırlıksız başlayıp daha sonra kademeli olarak ağırlık ekleyebilirsiniz.Temel hareketlerle ilgili forumda internette çok sayıda başlık ve konu var.Tek bir bölgeye odaklanmadan (kadınlar sadece bacak kalçaya odaklanabiliyor) çalışmalısınız.İmkanınız varsa pilates ,mümkünse eğitmen eşliğinde, tavsiye ederim.Metabolizmanızı hızlandıracaktır ve çabuk sonuç alma şansınız yüksek pilateste.Beslenme konusuna gelince, et yumurta tavuk mercimek (yani protein) mutlaka yemelisiniz özellikle spor sonrasında.Salata ve meyve ile verdiğiniz kilo pek kalıcı olmayacaktır.Vücudun yapı taşı ana maddesi proteindir.Yani yemeniz gerekiyor :) Aşırı kalori kısıtlaması yapmayın meyveyi kısıtlı tüketin çünkü o da şeker yani karbonhidrattır.Hazır vaktiniz varken bu konuda okuyun bilgilenin araştırın..Ben ne tavsiye edersem edeyim sınırlı kalacaktır.Araştırdıkça motivasyonunuz artar.
     
    stefan35 bunu beğendi.
  3. epyou
    Offline

    epyou Üye

    Katılım:
    7 Eylül 2015
    Mesajlar:
    2
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Bayan
    Tekrar merhaba,
    Öncelikle açıklayıcı ve detaylı mesajınız için teşekkür ediyorum.Ciddi bir araştırma sonrasında evdeki spor aletlerime yenilerini ekledim. (dumbell,pilates seti) Şu an beslenmemi de sadece meyve ve sebzeden kurtarıp,bahsettiğiniz şekilde proteinle de çeşitlendirmeler yaptım.Bugün forumdaki araştırmam 'spor sonrası kas ağrılarım ve kas acılarıma' dairdi :) Neyse ki doğru yolda olduğumu,bunların normal tepkiler olduğunu anladım.
    Sporu hayatıma çok daha önceden bu şekilde entegre edemediğim için büyük pişmanlıklar içerisinde spor yapmaya devam ediyorum :)
    Normal şartlarda ruhum çok kırılgan ve hassastır.Spor yapmak bende öyle bir hal aldı ki kaslarımı besleyip geliştirdikçe sanki o kırılgan kişiliğim ve ruhum da beslenip büyüyor,sanki bundan sonra hayatımda ne olursa olsun çok daha sağlam ve güçlü durabilirmişim gibi ... :)
    Demem o ki ; eminim vücudunu şekillendirmek isteyen,kilo vermek isteyen bi dolu arkadaşım spora başlamadan evvel benim de yaptığım gibi,öncesinde forumda yazılanları okuyup istek ve inanç konusunda beslenmeye çalışıyordur.
    Tezcanlı,sabırsız,hemen herşey şimdi olsun kafasında,stres ve öfke kontrolü konusunda sıkıntılı ve depresyona çok meyilli bi birey olarak söylüyorum ki hayata hiç bakmadığım kadar pozitif bakabiliyorum,spor hayatıma girdiğinden beri.

    Altı üstü okuduğumuz bir yazı gibi görünse de burada kıymetli cümlelerini esirgemeyen,bilgilerini ve deneyimlerini paylaşan bütün arkadaşlara teşekkür ediyorum.Henüz çok yeniyim spor konusunda fakat yıllardır isteyip bi türlü adım atamadığım istek ve inancı ben bu forumda yazdıklarınızı okuyarak edindim.İyi ki varsınız.
     
    derin_aker bunu beğendi.
  4. beyzaaa
    Offline

    beyzaaa Üye

    Katılım:
    18 Aralık 2015
    Mesajlar:
    8
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Bayan
    siz 1.70 boyundasınız 59 kilosunuz ben 1.66 boyundayım 59n kiloyum senin tam tersi bir durum yasıyorum benimde göğüs 95 bel 7o li bişey kalça 94 benimde üst bölgem altıma göre daha kalın bende biraz göbek var ama ben göbeklten çok bacaklarımı ve kalçamı büyütmek istiyorum:):) herkezde ayrı dert:):):)
     
    stefan35 bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş