Toparlamam Ne Kadar Sürer?

Konusu 'Yeni Başlayanlar Bölümü' forumundadır ve onurmete tarafından 14 Mayıs 2012 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. onurmete
    Offline

    onurmete Üye

    Katılım:
    3 Kasım 2007
    Mesajlar:
    67
    Beğenileri:
    9
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Student
    Yer:
    İstanbul
    Arkadaşlar merhaba mart ayına kadar düzenli olarak sporunu yapan biriydim ancak ani bir rahatsızlık sonucu ameliyat olmak zorunda kaldım. Bugün spora tekrar başladım, başta sporu bıraktığım gün ki gibi hareketlerimi yapabileceğini düşündüm ama 2 ay beni gerçekten çok geriletmiş o yüzden zorlandım. 25 dakika koşu bandından sonra neredeyse mekik çekecek halim bile kalmamıştı. 10 kiloluk dumbell ı bile kaldırmakta güçlük çektim. Genelde spora ilk başlayanlara 2-3 haftalık çok hafif programlar verirler ama ben o kadar gerilediğimi düşünmüyorum eski formuma kavuşmak için kendimi biraz daha zorlamak mı doğru olur yoksa yavaş yavaş zamana yayarak mı ilerlemeliyim bu konuda kafam çok karışık o yüzden sizlere soruyor ve tavsiyelerinizi bekliyorum..
     
  2. StoLen
    Offline

    StoLen Üye

    Katılım:
    9 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    354
    Beğenileri:
    161
    Ödül Puanları:
    53
    Meslek:
    Öğrenci
    2 ay kısa bir süre değil o derecede zorlanmanı normal karşılaman gerek aslında. Vucudunu zorlamasan iyi edersin yavaş yavaş eski formuna kavuşabilirsin en fazla 1 aya kadar. Daha önceden spor yaptığınıda düşünürsek dahada kısa sürebilir. Dediğim gibi fazla zorlamanı tavsiye etmiyorum. Yeni kendini toparlamışken bir sakatlık daha çıkarmak iyi olmaz :)
     
  3. onurmete
    Offline

    onurmete Üye

    Katılım:
    3 Kasım 2007
    Mesajlar:
    67
    Beğenileri:
    9
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Student
    Yer:
    İstanbul
    Spordan uzun süre uzak kalmak insanı sadece fizyolojik değil psikolojik olarakta çok etkiliyor dün uzun bir süreden sonra salona girdiğimde bütün hastalığımı stresimi unuttum hemen çok sevdiğim koşu bandıma çıkıp HIIT kardiyoma başladım yaklaşık 45 dakika kardiyodan sonra mekiklerimi çektim ama onda da performans düşüklüğü yaşadım. Serbest bench press'e niyetlendim ama baktım olacak gibi değil bende makinada yapabildiğim kadar yaptım birazda butterflyda çalıştım sonrasında zaten kolumu kaldıracak halim kalmadı :). Normalde spora bir gün ara vererek giderdim ama artık hergün gidiceğim bir gün full kardiyo birgün kardiyo+ağırlık yapmayı düşünüyorum. Zaten ağırlık çalışmalarımda çok zorlayıcı olmayacağı için bir sıkıntı çıkmaz diye düşünüyorum. Beslenmeme de dünden beri çok dikkat ediyorum. Zaten ameliyat sonrası doktor bol sebze ve posalı yiyecekler yememi önerdi. Meyve, sebze tarzı şeylerle besleniyorum kabızlığa sebep olacak besinlerden olabildiğince uzak duruyorum. Proteinli besinler tek başlarına tüketildiğinde kabızlığa sebep oluyor o yüzden protein aldıktan sonra posalı yiyecekler yiyorum. Yağ nedir unuttum gibi birşey. Sadece zeytinyağı içeren besinler yiyorum o da çok sınırlı. Hayatımdan şeker çıktı. Belki haftada bir ya da iki kez çikolata yiyorsam oradan şeker alıyorumdur. İnşallah azimli çalışmamın sonucunu kısa sürede alır ve eski kondisyonuma biran önce kavuşurum.
     
  4. Danny Boy
    Offline

    Danny Boy Yeni Üye

    Katılım:
    1 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    3.254
    Beğenileri:
    8.786
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Medical Laboratory Technician-Public Relations Spe
    Yer:
    İstanbul-Скопје-Београ&#1076
    baslangıc tarzı bır alıstırma programını 2-3 hafta uygulaman en mantıklısı hem saglıklı olur hemde tam olarak alısırsın :)
     

Sayfayı Paylaş