Tempolu yürüyüşte ayak bilek ağırlığı takmak

Konusu 'Bayanlar Özel - Fitness ve Antrenman' forumundadır ve na tarafından 20 Mayıs 2011 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. na
    Offline

    na Üye

    Katılım:
    20 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    1
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Merhaba arkadaşlar,
    Bir bayan olarak bacak kaslarımı güçlendirmek, arka bacak kaslarımı ve kalçaları sıkılaştırmak için yürüyüşlerimde kullanmak üzere 1 kglık ayak bilek ağırlıgı aldım ancak ayak bileklerim kalınlaşır mı korkusu taşıyorum. Konu hakkında bilgisi, deneyimi olan arkadaşlar yorumlarını paylaşabilirse sevinirim.
    Teşekkürler..
     
  2. jeune_turc
    Offline

    jeune_turc Üye

    Katılım:
    12 Mart 2011
    Mesajlar:
    202
    Beğenileri:
    79
    Ödül Puanları:
    38
    Meslek:
    Avukat
    Yer:
    İstanbul
    Bilek kalınlaşması dediğiniz hadise, kemik kalınlığıyla doğru orantılı olup, mevcut iskelet yapısı üzerindeki kas yapısının gelişmesi ile ilgisi yoktur. Yani bilekleriniz kalınlaşmaz, ama kaslarınız ölçü kazanır ve sıkılaşır. Arka bacak kaslarınız için romanian deadlift, bacak ve kalça kaslarınız için squad, lunge, calflarınız için de calf raise yapabilirsiniz. Amacınız sıkılaşmak olduğundan ya ağırlık almayın ağırlıksız yapın, ya da hareket zorlamıyorsa çok hafif bir ağırlık alın. Kas yapınızın artmsından korkmayın (bayanların temel endişesi) zira bu o kadar da kolay bir şey değil zaten.
     
    na bunu beğendi.
  3. estetik fenomen
    Offline

    estetik fenomen Üye

    Katılım:
    15 Kasım 2007
    Mesajlar:
    1.122
    Beğenileri:
    614
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    istanbul
    Çok uzun süredir kullanan biri olarak söyleyebilirim ki kalınlaştırır, ancak çok fazla da etkili değildir. Ayrıca konuyu farklı bir noktadan da derinleştirmek gerekirse el bileklerime de takmak suretiyle 4x2,5 kg şeklinde bisiklet üzerinde sürüyorum. Ağırlıkları attığım zaman her şey çok basit ve hafif geliyor. Tabi burada bir noktaya dikkat çekmem gerekir ki bunu bu şekilde herkes benim gibi kullanmasın. Eklemler aşırı derecede zorlayıp sakatlanmak çok yakın bir olasılık olduğundan tempoyu optimum bir seviyede tutmak gerekiyor ve vücudunu dinleme disiplininde sporcunun iyi bir seviyede olması gerekiyor. Hafif bir sızlanma sezildi mi ağırlıksız devam edilmesi gerektiğini ve bu husus da önemli diye altını da çizmiş olayım...
     
    na bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş