Tecrübeli arkadaşlar: yanlış yolda mıyım?

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve caga tarafından 27 Kasım 2015 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. caga
    Offline

    caga Üye

    Katılım:
    1 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    308
    Beğenileri:
    138
    Ödül Puanları:
    53
    Yer:
    Capua
    Arkadaşlar merhaba.
    Bodybuilding ve fitness i yaklaşık 3 yıldır takip ediyorum ve son bir yıl için de bodybuilding hevesiyle düzenli olarak çalışıyorum.
    Bu yıl spora 55 kg ile başladım. Şu anda 68 kg geliyorum. Yurt ortamında okul yemekleriyle vücudumu beslemeye, antrenmanlarımı aksatmamaya gayret ederek son bir yılımı tamamladım. Daha önceleri (bu bir yıllık periyodun başlangıcından 8 ay önce) 5 aylık bir tecrübem daha oldu. Üniversite sınavı hazırlığı vs çok özenli antrenmanlar yapamadım. O donemde 53 kg den 61 kg lere gelmiştim 8 aylık boş dönemde 55 lere tekrar geriledim doğal olarak.
    Seviyemi belli edebilmek için verdiğim kısa bilgilerden sonra sormak istediğim soru şu. Vücudum son 4-5 aydır kilo almıyor. Vücudumda detaylanmalar seziyorum ama tatmin edici değil malesef. Evet kilo almak için kaloriyi arttırmam gerekiyor ama elimden şu anlık gelen ortada ve onu aşmam pek mümkün olmuyor.
    Antrenman sistemim haftada 4 günden oluşan Göğüs/arka kol (toplam 7-8 set), Sırt/biceps (toplam 7-8 set), bacak ve omuz şeklinde. Hafta hafta tekrar sayılarıyla oynuyorum, ağrlıklarla oynuyorum. Temel hareketlerimde varyasyonlara gidiyorum. Ama vücudumda tepki alamıyorum. Bu sebeplerden şu günlerde internette araştırıyorum ve güvenebileceğim yazarların natural bodybuilding için verdikleri programlar alt vücut-üst vücut antrenmanı, yada tüm vücut antrenmanı şeklinde. Acaba bu benim uyguludığım tarz programlarla boşa mı kürek çekiyoruz?
    Nedir sizin fikriniz?
     
  2. elite35
    Offline

    elite35 Üye

    Katılım:
    11 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    949
    Beğenileri:
    512
    Ödül Puanları:
    103
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    İzmir
    Sorunu programlarda aradığın için olabilir mi ? Tabii ki farklı varyasyonlar denemen gerekiyor, ki zaten vücut bunlara yanıt veriyordur eminim. Fakat beslenmende de bazı şeylerin artık eskisi gibi olmaması lazım. Dönem dönem değişikliklere gitmen gerekebilir. Yediklerine çeşitlilik katmak, beslenme saatleriyle oynamak da sana kalmış ki bu da bir yöntem.
    Nasıl antrenmanda tekrar sayılarınla oynuyorsan beslenmende de bu tarz ufak değişiklikler vücudu alışık olduğu düzenin dışına çıkaracaktır.
    Ama en önemli husus şudur: Ağırlık arttırmak. Antrenmanda ne kadar tekrar sayılarıyla oynarsan oyna ne kadar farklı hareket yaparsan yap bir süre sonra kasların daha fazla ağırlığa maruz kalmadan büyümeyecektir. Bunu da beslenmeye şöyle uyarlayabiliriz: Kalori artışı. Vücuda verdiğin hasarı yediklerin karşılamıyorsa büyüyemezsin.
     
    caga bunu beğendi.
  3. oviedo
    Offline

    oviedo Üye

    Katılım:
    14 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    367
    Beğenileri:
    184
    Ödül Puanları:
    53
    Cinsiyet:
    Bay
    Sorunun beslenme, çok uzaklara gitmene gerek yok. Kaloriyi arttırmak için yurt ortamında da uygulayabileceğin bir çok pratik yöntem var bunları araştırmalısın. Çalışma rutini konusunda da full body ya da upper/lower, push/pull/legs daha faydalı olacaktır.
     
    caga bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş