Tavsiyeleriniz

Konusu 'Yeni Başlayanlar Bölümü' forumundadır ve Burak Can tarafından 9 Şubat 2014 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. Burak Can
    Offline

    Burak Can Üye

    Katılım:
    9 Şubat 2014
    Mesajlar:
    337
    Beğenileri:
    58
    Ödül Puanları:
    28
    Cinsiyet:
    Bay
    Merhaba arkadaşlar.
    sitenize yeni üye oldum.Bir kaç tavsiyenizi rica edeceğim.

    Öncelikle şunu belirteyim, yaşım 33 ve kesinlikle bu konularda amatör biriyim.İş güç sosyal yaşam derken pek umursamadığımız şeyler arasında spor.Bu ara kafama takılmış durumda.Bir kaç araştırma yaparken forumunuzda gayet profesyonel ve bilgili insanlar olduğunu gördüm.Bu nedenle forumunuza üye olma ihtiyacı duydum.

    Öncelikle ben kilolu biriyim.Ama kiloların hantallaştırdığı biri değilim.KAradenizli olmamdan dolayı yazın bağ bahçe işleriyle spor amaçlı kendim ilgilenirim ve bir çok kişinin yapamadığı işleri yaparım.Güç olarak gücüm kuvvetim yerinde tabiri caizse.KAradenizli olan varsa sırta takılan tırpan motorlarını bilir, dik yokuşta sabah8 akşam 6 sadece su içerek onunla çalışabilecek kadar güçlüyüm.Bilmeyenler için söylim, aşırı yorucu bir alettir, bütün vucudu hareket ettirir, benden çok daha güçlü görünen çok kişiyi öğlen sıcağında yıktığını bilirim.

    Kendimle ilgili ufak örneklerle kendimi tarif etmeye çalıştım.Şimdi gelelim asıl konuya.İlçede oturduğum için spor salonu yok olanda ilçe merkezinde bu nedenle saatler uyuşmuyor araç bulamama sorunu var v.s. gidemiyoruz.Bende evime 26 kg dumbel set aldım, şu göğüs yayı bük bük el yayı komple set olanlardan aldım bir de şu revoflex extreme aletinden aldım.Ama tör olduğum için hepsine en alt seviyeden başladım.Çünkü pek çok yerde en alt seviyelerden başlanması zamanla arttırılması gerektiğini okudum.Bunun yanında her akşam 4 km yürüyüşüm var.Bu aralar yediklerimi de yarıya indirdim.Bunun yanında supradyn al day vitamin günlük alıyorum ve yürüyüş ve spor öncesi hardline L-carnitin 500 mg kapsül kullanıyorum.Daha yeni başladığım için onu da tek kapsül alıyorum vucudum alışsın diye.Faydasını görüyormuyum?Kesinlikle aldığım ve almadığım zamanlarda faydasını çok gördüm.Hem forumunuzda hemde bir çok sitede dumble set ile yapabileceğim hareketleri öğrendim.Sitenizde yaylar ile yapabileceklerimi de yazan bir makale okudum.

    Sormak istediklerim:
    1- Sitenizde iki terim okudum.Body building ve vucut geliştirme.Bunlar teknik olarak ayrı işlermidir yoksa aynı şeymidir?
    2-Amatör olarak çalışmamın faydası olurmu mutlaka spor salonu takviyesi tavsiye edermisiniz?
    3- piyasada bir çok ürün var.Varnitin yanında zayıflamama, kas gelişimini sağlamama (çok iri kaslı bir vucut meraklısı değilim vucudumu toplamak birazda kaslarımın sağlıklı gelişmesi için), bunların yanında benim zayıflamama yardımcı olacak doğal içerikli komplex bir ürün mevcut mu?Örneğin hardline ın ürünlerini çok tavsiye ediyorlar özellikle benim gibi amatörler için, doğal içerikli olduğu için.Özellikle göğüs bölgesinden fazla ca şikayetçiyim.
    4-Bisikletim var, günlük olarak bisiklete binmemi bütün bu saydıklarım yanında tavsiye edermisiniz?Çünkü sırf aldığım kilolar yüzünden artık yürümek için arabamı sattım ve maddi sorunum olmadığı halde sırf yürümeyi bırakmamak için araba almıyorum.Çünkü araba alırsam günlük işlerimi yine arabayla yapacağım ve yine kilolar geri dönecek, yine hantallaşacağım.

    Fazla uzun olduysa kusura bakmayın.Olanı tam anlatayım ki sorunumun ne olduğu anlaşılsın istedim.Hepinize saygı ve sevgiler.
     
  2. qrduruqr
    Offline

    qrduruqr Üye

    Katılım:
    28 Ekim 2013
    Mesajlar:
    16
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    1
    merhaba,

    1- body building vücut geliştirmek, inşa etmek anlamına gelir ikisi de aynı şeydir.
    2-her zaman profesyonel yardım almak güvenliğiniz açısından en iyisidir
    3-piyasa dediğiniz gibi sayısız ürün var ve çok bilinen,popüler markaların ikinci-üçüncü kalite üretimleri de var bu konuda da profesyonel yardım almanız şart. ayrıca bir süre spora vücudunuzu alıştırdıktan sonra kullanmanızı öneririm ^^ sağlığınız için daha iyi olur diye düşünüyorum.
    4-bisiklet sürmek, koşmak vb şeyler her zaman sağlık için iyidir. ama ölümüne yapmayın lütfen. zararı olur.

    ayrıca protein tozu kullanacaksanız günde 8-10 bardak su içmenizi öneririm. sebebini tam olarak bilmesem de uzmanlar öneriyor
     
  3. Kursat38
    Offline

    Kursat38 Üye

    Katılım:
    6 Ocak 2013
    Mesajlar:
    210
    Beğenileri:
    40
    Ödül Puanları:
    38
    Cinsiyet:
    Bay
    1-) Body building ve vücut geliştirme aynıdır.Biri ingilizcesi diğeri türkçesidir.
    2-) İmkanınız varsa bir uzmandan yardım almanız sizin sağlığınız açısından en iyisidir.Çünkü hareketleri doğru şekilde yapmak çok önemlidir ama imkanınız yoksa hareketlerin yapılışlarını bol bol izleyip kendinizide video'ya çekerek hareketleri doğru yapıp yapmadığınızı denetlemiş olursunuz.
    3-) Benim tavsiyem supplement işine hiç bulaşmamanız.Supplementlerden mucize birşey beklememelisiniz adı üstünde besin takviyesi olsada olur olmasada olur supplemenlere vereceğiniz parayla mutfak alışverişinizi yapıp doğal yoldan proteinizi alırsanız kas gelişiminiz olur.Yağ yakmak içinde beslenmeye olabildiğince dikkat edip kardiyo yaptığınızda sorunu çözmüş olursunuz
    4-) Aradaki süreleri ayarlarsanız bir sıkıntı olmaz.Örneğin sabah bisiklete binip akşam ağırlık antremanınızı yaparsanız bir sıkıntı olmaz ama aradaki süreyi kısaltırsanız örneğin bisiklete binip 1-2 saat sonra ağırlık antremanı yapmanın size bir yararı olmaz.İşin daha detayına inersek kortizol(stres) hormonumuz var.Spor yaptığımızda bu hormon vücutta salgılanır özelliklede kardiyo antremanlarında yağ hücrelerini parçalayıp glikoza çevirmesi için karaciğere gönderir.Siz kardiyo antremanı sonrasında ağırlık antremanıda yaparsanız bu hormon daha çok salgılanır ve protein yıkımına başlar buda sizin kaslarınızın yıkılması anlamına gelir.Ama eğer antremanlar arası süre uzun olursa bu hormon belli bir süre sonra normal seviyeye inecektir.
     
  4. Burak Can
    Offline

    Burak Can Üye

    Katılım:
    9 Şubat 2014
    Mesajlar:
    337
    Beğenileri:
    58
    Ödül Puanları:
    28
    Cinsiyet:
    Bay
    Öncelikle ilgilenen arkadaşlara çok teşekkür ederim.

    Dediğim gibi tempolu yürüyüş yapıyorum bisikleti de bu tempoma eklemek istiyorum.Bildiğim kadarıyla bisiklet sürmenin kalçaların üst kısmına gelen, yani kemer hizasında olan ve vücudun arka kısmında kabaran yağların yakımında da az da olsa faydası var.Bu nedenle sabah bisiklet akşam yürüyüş, sabah yürüyüş akşam bisiklet şeklinde karışık uygulayabilirim, hava şartlarına göre.Bu tip kardiyo çalışmaları günlük sabah ve akşam uygulanabilir düzeyde diye biliyorum.Kaslara yönelik çalışmalar ise bir gün arayla yapılması öneriliyor.Tabi bunun yanında sitenizi incelediğimde hergün ayrı bir bölgeye yönelik çalışma sistematikleri de sunulmuş profesyoneller tarafından.Bir çok şeyi inceledim.
    Dediğim gibi revoflez de aldım.Kullanım olarak o reklamlardaki ileri geri hareketlerini her gün günde 5 dakika yapmamız söyleniyor.Aklıma takılan konu ise, profesyoneller kas hareketlerini minimum 1 gün arayla yapmamızı söylerken revoflex hareketini hergün 5 dakika yapmamız zararlı olmaz mı?Ben 4 gündür çalışıyorum o aletle ve sanırım birazda yeni başlamamdan olsa gerek sırtımda ve karnımda deri ve etten başka birşeyler (kaslar) olduğunu hissettirmeye başladı.Bu aleti hergün kullanmamım zararı varmı?Mesela ben dakikaya bağlı kalmıyorum belirli bir rutinle fazla zorlamadan o hareketi 100 kere yapıyorum.
    Bu gıda takviyelerini sormamın sebebi şuydu.Özellikle hardline sitesini inceliyorum çünkü carnitinini kullanıyorum ve ters etkisini hiç görmedim.Bunlardan Tek beklentim ise kas yıkımı denen olayın önüne geçmek ve birazda olsa kaslımda farkedilirlik sağlamak.Dediğim gibi çok abartılı bir vucud peşinde değilim.Bu kapsamda hardline VMAX ürünü dikkatimi çekti.Glutamin değeri yüksek soya proteini içerikli bir besin takviyesi.Tabi tek korkum kilo vereyim derken bu ürünlerle kilo almak.Tabi kullanmak yerine önce buradaki profesyonel arkadaşların görüşleri benim için daha önemli, çünkü ben daha 2-3 aydır sadece yürüyüşle spora başlayan, 1 haftaya yakındır kas çalışmasına başlayan bir amatörüm.
    Ama inkar edemem siteyi yapanların ve emek edenlerin eline sağlık, teorik bilgiler vardı ama burada bir çok makale okudukça bilgi artıyor.
     

Sayfayı Paylaş