Tüm Vücut Vs Bölgesel

Konusu 'Yeni Başlayanlar Bölümü' forumundadır ve ahmetgms98 tarafından 23 Temmuz 2016 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 4 üye.
  1. ahmetgms98
    Offline

    ahmetgms98 Üye

    Katılım:
    7 Mart 2015
    Mesajlar:
    87
    Beğenileri:
    15
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Bay
    Arkadaşlar 1 ayım dolmak üzere suan tüm vucut calısıyorum bölgesele geçmeyi düşünüyüorum ama kararsızım , salonda antrenor olan arkadaşıma sordum bölgesele geçersen her grubu haftada 1 çalıştırırsın fakat suan hepsini haftada 3 defa calıstıyıorsun dedi ama bu seferde arka kolda 1 hareket var 1 hareket o kasın büyümesi için yeterli mi? Benim kafam buna takıldı teşekkürler.
     
  2. Pink Zeppelin
    Offline

    Pink Zeppelin Üye

    Katılım:
    21 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.693
    Beğenileri:
    1.888
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    eskişehir
    farklı görüşler var ve forumda çok tartışıldı. kişisel fikrim fullbody yönünde. split çalışırken dediğin gibi kası çalıştırma frekansı az olduğu için eksiği kapatma adına bir ton gereksiz yük ekleniyor ki bu da çoğunlukla izolasyon ile sağlanıyor. örnek olarak bicep gibi ufacık bir kas için 9-12 set girmek çok gereksiz bence. hem zaman kaybı hem de gelişim potansiyelini kısıtlar , bunun yerine compound ağırlıklı ve ağırlık takibi yapılan - bu kısım çok önemli , eğer progressive overload yoksa yani ağırlık takibi yoksa bana göre program boştur. 3x10-3x12 falan diye program olmaz - bir programla çalışman daha mantıklı.
     
    ahmetgms98 ve oviedo bunu beğendi.
  3. Barbell Training
    Offline

    Barbell Training Üye

    Katılım:
    25 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    943
    Beğenileri:
    391
    Ödül Puanları:
    63
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Muhendis
    Yer:
    Izmir
    Bolgesel ve tum vucut arasinda taraflar hangisinin daha iyi oldugunu belki gunlerce calisabilir ama Pink'in bahsettigi konu bence tartismaya acik degil.

    Bolgesel programlar hareketlerin coklugu ve yogunlugu geregi karmasik. Bu da calisilan yuku sistematik olarak takibini ve artirmayi zorlastiriyor.

    Bence VG ye yeni baslayan birisi bir sure tum vucut calismali. Vucudunu ve bu sporu tanidikca bolgesele yonelmeli. Eger gorsellik istiyorsa.

    SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  4. oviedo
    Offline

    oviedo Üye

    Katılım:
    14 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    369
    Beğenileri:
    186
    Ödül Puanları:
    53
    Cinsiyet:
    Bay
    Sadece yeni başlayanlar değil bütün doğal sporcular için zaman-verim eğrisinde fullbody en uygunudur. Sebeplerini @Pink Zeppelin söylemiş zaten.
    Şunu da, özellikle ilk sayfaları okumanızı tavsiye ederim. http://www.bodyforumtr.com/threads/...emi-program-İskeleti-full-body-workout.87298/
    Ayrıca; yurtdışı kaynakları da takip ediyorum. Forumlarda naturel sporcular arasında, bırak göğüs günü için hangi hareketlerinin girilmesi gerektiğinin tartışması full vs split bile yok artık. En verimli ya da seviyeye en uygun fullbody/upper lower/ppl antrenmanı hangisidir tartışmaları var.
     
    imagine40, ahmetgms98 ve Pink Zeppelin bunu beğendi.
  5. ahmetgms98
    Offline

    ahmetgms98 Üye

    Katılım:
    7 Mart 2015
    Mesajlar:
    87
    Beğenileri:
    15
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Bay
    Anladim arkdaslar hepinizr tesekkurler fullbody devam ederim o zaman . Bencede fullbody daha mantikli geliyor.
     

Sayfayı Paylaş