Su?

Konusu 'Konu Dışı' forumundadır ve gkhngs tarafından 8 Temmuz 2005 başlatılmıştır.

  1. gkhngs
    Offline

    gkhngs Üye

    Katılım:
    7 Haziran 2005
    Mesajlar:
    147
    Beğenileri:
    8
    Ödül Puanları:
    0
    Arkadaşlar günde 2 litreye yakın su içmeye çalışıyorum ama aslına bakarsanız bağırsakları çalıştırması dışında pek bir faydasını bilmiyorum??

    Ha birde çok icince göbek yapıyo onu biliyorum :D

    Su'yun faydalarını açıklayabilcek olan varmı?
     
  2. Despo
    Offline

    Despo ADMIN Yönetici Admin

    Katılım:
    30 Mart 2004
    Mesajlar:
    7.962
    Beğenileri:
    6.062
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Serbest
    Yer:
    Danimarka
    HAYAT KAYNAĞI SUYUN FAYDALARI SAYMAKLA BİTMİYOR... İŞTE DAHA FAZLA SU İÇMEK İÇİN BİR NEDENLER LİSTESİ...
    Gündelik hayatta ihmal ettiklerimizin başında su içmek gelir. Sağlığın korunması ve canlılığın sürdürülebilmesi için gerekli bir numaralı madde sudur. Vücudumuzun % 55-75’lik kısmını su oluşturur. Su; metabolizmanın düzenlenmesinde ve vücudumuzdaki tüm reaksiyonlarda görevlidir. Gün boyu içeceğimiz 2 lt su, enerji oluşumunu artırır ve zayıflamaya yardımcı olur, besin maddeleri, oksijeni... taşıyarak organ ve dokuları korur. Aç karnına içtiğimiz su; organizmayı zararlı toksin maddelerden arındırır. İmmün sisteminin, görevini yapabilmesi için su gereklidir. Bu özelliği ile zinde ve dinç kalmamızda yardımcıdır.
    Cildimizin; nem ve elastikiyetinin düzenlenmesinde su rol oynar. Günümüzde bayanların korkulu rüyası haline gelen selülit oluşumunun önlenmesinde de su yine ilk sırayı alır.
    Emzikli kadınlarda; süt üretimini artıran en önemli sıvı sudur. Özellikle kalori oranları yüksek hazır meyve suları, gaz yapan asitli içecekler yerine su tercih edilmelidir.
    Hamilelikte; suyun önemi daha da artar. Bebeğin içinde bulunduğu amnion sıvısı her üç saatte bir kendini yeniler. Yetersiz sıvı alımı ile amnion miktarı azalacağından, suya gereksinim artar.Sıcak havalarda; vücut sıcaklığını düzenleyici olarak çalışır. Dikkat edeceğimiz nokta, yazın içtiğimiz su miktarını artırma gerekliliğidir. Bedenimiz ısındıkça terler ve su kaybeder. Bunun için su seviyesini yeterli düzeye getirmemiz gerekir. Vücut, suyu aktif olarak kullanır, depolayamaz. Bu sebeple susuzluğa dayanamayız.
     
  3. hsd
    Offline

    hsd Üye

    Katılım:
    28 Şubat 2005
    Mesajlar:
    2.582
    Beğenileri:
    300
    Ödül Puanları:
    93
    su hayattır işte faydası :)
     
  4. Guest
    Online

    Guest Guest

    Vücudun %60 i su. Kan da dahi su orani %70lerddir. Proteinlerin ve karbonhidratlarin tasinmasida kan yoluyla su yoluyla oluyor. Yeterli su orani saglanmadigi sürece vücut halsizlesir ve vitamin kaybi hizlanir. Protein ve karbonhidrat kayiplarida gerceklesir. Inan yemek yemeden uzun süre yasayipda su icmeden ancak 3 gün yasayabilme durumunu da bu sebebe baglayabiliriz.
     

Sayfayı Paylaş