stresi azaltma yöntemleri

Konusu 'Çeşitli Makaleler' forumundadır ve FREELEO tarafından 29 Ocak 2008 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. FREELEO
    Offline

    FREELEO Üye

    Katılım:
    23 Ocak 2008
    Mesajlar:
    94
    Beğenileri:
    28
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    ozgur
    Yer:
    BALIKESİR/BURHANİYE
    Suzanne Zoglio

    Çok mu fazla çalıştınız? Artık tahammül edemiyor musunuz? Stres oluşmaya mı başladı? Cevabınız evet ise; tatile ihtiyacınız olduğunu düşünebilirsiniz! Fakat birkaç hafta boyunca ya tatil izni alamazsanız? Şuan buna ihtiyacınız var. Gerçekten çok ihtiyacınız var. Beklemeyin. Bir yerde tatil yapmak yerine, size yeniden enerji veren bir mola verin. Evet, kumsalda olduğunuz bir hafta gibi olmayacaktır fakat bitip tükenme noktasına geldiğinizde sizi canlandıracaktır.

    Bizim toplumumuzun problemi sadece hafta sonlarını tatil günü olarak düşünmemizdir. Tatil günlerinde rahatlarız ve dinleniriz. Fakat pazartesi gelince durmadan çalışırız ve rahatlamayı bir kenara bırakırız. Bunu yapmak yerine enerjimiz azaldığında( çoğumuz için yaklaşık olarak 2 saattir) durun ve 10 dakika ara verin ve şarj olun. / enerji yüklenin. Verimliliğiniz artacak, gerginliğiniz azalacak ve hafta boyunca sanki dışarıda arkadaşlarınızla hoş bir vakit geçiriyormuşsunuz gibi hissedebilirsiniz. Bunlar mutlaka size iyi gelecektir.

    Şekerleme Yapın

    Tamda konuşmanın ortasında kendinizi esnerken bulduğunuzda, pes etme zamanı gelmiştir demektir! Kapınızı kilitleyin, telefonun fişini çekin ve saatinizi 10 dakikaya ayarlayın. Ayaklarınızı sandalyenin üzerine çıkarıp bağdaş kurun ve oturun. Gözlerinizi kapayın, derin bir nefes alın, yavaşça alıp verin ve rahatlayın. – bir hamağın içerisinde yazdan kalma bir şekerleme yapıyormuşsunuz gibi-.Hey Edison ve Einsten’da işe yaradıysa sizinde ruhsal dünyanızı canlandırabilir!

    Kendinize Yüz Verin

    Bir anda sahip olamadığınız bir ziyafet düşünün. Bunu düşünmek bile yüzünüzün gülmesine neden olabilir. Bugün, başka bir şeyin yerine geçen veya bir sonraki en iyi şeyleri belirlemeyin. tatil yapın ve tam olarak ne istediğinizi bulun. Bir bardak süte batırdığınız Orea kurabiyeleri gibi çok sevdiğiniz çocukluk yiyeceği olabilir. Çiş yaparsanız ne olur? Gerçekten istediğinizi yapmak için duvarları yıkın, engel tanımayın.

    Su ile Stresi Uzaklaştırın


    Kısa bir ara yerine biraz su bulmak iyi midir? Sakinleştirici, hissi, dinlendirici veya uyarıcı olabilir. İster banyo yapın, ister oynayın, isterse de için, su çok terapatiktir. Kısa bir duş alırsanız bunu anlarsınız. Yağmur yağıyorsa, dışarı çıkın ve yağmur damlalarını hissetmek için yüzünüzü kaldırın. Açık havada olan bir döşeğe oturun veya çalışmak için küçük bir masa getirin. Okyanusa yakınsanız; dinlemek için durun; eğer değilseniz okyanus dalgalarının kaydını dinleyin. Duygularınızı şımartırken, strese neden olan her türlü şeyi su ile uzaklaştırdığınızı düşünün- zehirli insanlar, zehirli düşünceler, zehirli korkular.

    Tatil Oyunu İle Meşgul Olmak

    Ya hep ya hiç düşüncesi ile ilgili problemlerinden biri, her zaman eğlenebildiğimizde, belirli aktivititelerle sadece tatilde ilgilenmemizdir. Doğru, arkabahçenizde dalamazsınız veya ofisinizin penceresinden derin deniz balığı tutamazsınız fakat her yerde yapabileceğiniz birçok tatil çeşiti aktiviteleri vardır. Durun ve kumsal romanınızın birinci bölümünü okuyun veya 10 dakika boyunca çapraz bulmaca çözün. Yerleştirmelerinizi uygulayın veya birkaç gösterge için ofise” destekleyici fikri” sorun. İlgilendiğiniz birisi ile sohbet edin. Birkaç şaka yapın. Çözme kısaca özetlenirse, işe yeniden başladığınızda, zihinsel olarak daha zinde olacaksınız. Banyoda, yarışta veya bahçede otları temizlerken, her noktada çözümler size nasıl gelir? İşte bu küçük bir tatilin gücüdür. Bir günde oyuna 10 dakika harcarsanız, yılsonunda toplam 61 saatlik bir tatile sahip olmuş olacaksınız. Bir tam haftasonundan daha fazla!

    Yüksek Sesle Gülün

    Bitkinlik hissettiğinizde, içten bir kahkahadan daha iyi enerji katan herhangi bir şey var mıdır? Kahkaha sadece ruhunuzu etkilemez aynı zamandada yeni araştırmaların gösterdiğine göre kalorileride yakar. Yardıma ihtiyaç var mı? Şaka yapın veya başkasından size şaka yapmasını isteyin. Günümüzün komedyenlerini okuyun ve Dilbert kartı satın alın veya gerçekten göbeğinizi titreten kahkalar atana kadar Calvin veya Hobbes takviminin yapraklarını çevirin. Bu işe yaramıyor mu? Fermuarınızın açık veya bir şeylerin küçük düşürücü olduğu oldu mu hiç? Aynı zamanda gülmek ve yüklenmiş hissetmek imkansızdır. Enerji yüklemek için tatili beklemeyin. Her neredeyseniz bunu şimdi yapın!


    VİLLAGE TÜRKİYE....
     
    djburakgs ve tLg bunu beğendi.
  2. tLg
    Offline

    tLg Yeni Üye

    Katılım:
    3 Ocak 2008
    Mesajlar:
    202
    Beğenileri:
    66
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    tLg
    dıgerlerıne kulak asınalıgım vardı ama yukses sesle gulmenın stresı azaltıgını bılmıyordum :)
     
  3. Morpheuss
    Offline

    Morpheuss Üye

    Katılım:
    25 Ocak 2008
    Mesajlar:
    86
    Beğenileri:
    5
    Ödül Puanları:
    0
    zaten evde degilsende pekte mumkun olacagini sanmiyorum :D is yerinde millet dalmis calismaya, ve sen basliyorsun...


    muhahahahahahaaahahaha :D :D pek mumkun gorunmuyo :D

    ama 10dk uyuklama meselesi olabilir, ama o da pek ise olmaz herhalde, mudurun uyandirdigini dusunsene :D

    sonuc olarak is stresinden arinmak icin olmasada evde, gunluk hayatta vs, belki ise yarayabilir :)
     

Sayfayı Paylaş