Street Workout Nedir Ve Bize Ne Kazandırır?

Konusu 'Güç Sporları (Powerlifting, Halter, Bilek Güreşi)' forumundadır ve ulusoyworkout tarafından 12 Eylül 2016 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. ulusoyworkout
    Offline

    ulusoyworkout Üye

    Katılım:
    12 Eylül 2016
    Mesajlar:
    2
    Beğenileri:
    5
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Bay
    Street Workout & Calisthenics (Sokak egzersizleri & Vucud ağırlığı ile yapılan egzersizler)
    Temeli vücud ağırlığı ile yapılan hareketlerden oluşup daha sonrasında akrobasi hareketlerine davet çıkartan bir spordur.
    Bu spor jimnastiğe çok benzemektedir.Denge,kuvvet,esneklik gibi özellikleri barıdıran bir spor olması ve her koşulda farklı
    materyaller ile çalışılabilinecek olması bu sporu eğlenceli ve gösterişli bir spor dalı haline getirmektedir.
    Temel hareketleri barfix,şınav mekik ve dips olup bunlarda gelişim sağladıktan sonra daha zor varyasyonlarını deneyerek kuvvet ve denge hareketlerine
    geçilmektedir.
    Kuvvet ve denge hareketlerine örnek verecek olursak; Yerde yapılacak olan paralel duruşlar,barfix demirinin üzerinde denge hareketi daha
    sonrasında tek kol amud duruş gibi harketlerden oluşabilemektendir.
    Bununla birlikte
    barfix çekerken arkadan alkış,amuda kalkıp alkış,iki parmak üzerine denge duruşları içeren hareketler yapılabilir ve her türlü
    hareketin daha zor çalışma şekli uygulanabilmektedir.
    Bu sporda sınırınızı kendiniz koyarsınız.

    Street Workout Bize Neler Kazandırır?
    – Güç/Kuvvet
    – Estetik
    – Kondisyon
    – Dayanıklılık
    – Denge
    Street workout sporunda öncelik olarak dayanıklı kaslara önem verilmesi gerekiyor.Daha önce anlattığım gibi
    temel hareketlerle başlamamız gerekiyor.Temel hareketlere ise iyi seviyelere ulaşmak gerekiyor.
    Temel hareketlerimiz;
    -Barfix
    -Dips
    -Şınav
    Yapılan hatalardan biriside hedefleri yüksek tutup hemen verim alamayıp motivasyon kaybetmektir.Hayalperest değil gerçekçi olmalısınız.
    Çünkü hareketler gerçekten zor ve düzenli çalışma gerektirmektedir.
    3-4 ay gibi sürelerde profesyonel olmayı kesinlikle beklemeyin smile ifade simgesi
    Temel hareketlerde maksimum tekrarı zorlamanız size daha fazla kuvvet kazandıracaktır.
    Street workout(calisthenics) dalında hareketler itme ve çekme şeklinde olduğu için temel hareketlerin size getirisi çok fazla olacaktır..
    En az aşağıdaki rakamlara ulaştığınızda ise, artık biraz daha ilerlemek için hazırsınızdır:
    Şınav = 50-60
    Barfiks = 15-20
    Dips = 30-35
    Daha sonrasında hedeflerinize göre programlar oluşturabilirsiniz.Kuvvet,dayanıklılık,kondisyon veya freestyle çalışmalara yönelebilirsiniz.
    Tüketebileceğiniz besinlere örnek verecek olursak;
    -Kefir,ayran,süt
    -Süt ürünleri
    -Beyaz et
    -Kırmızı et
    -Bıldırcın yumurtası (yoksa normal yumurta)
    -Patates
    -Sebzeler(kesinlikle)
    -Meyveler
    -Kuruyemişler
    -Lor peyniri
    -Zeytin
    -Bal


    -Sercan ULUSOY
     

    Ekli Dosyalar:

    testorhan ve Emrecan Dönmez bunu beğendi.
  2. Tuna Tan
    Offline

    Tuna Tan Üye

    Katılım:
    26 Ekim 2016
    Mesajlar:
    8
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Bay
    Pull Ups x 6
    Chin Ups x 6
    Inclined Pull Ups x 14
    Dips x 10
    Push Ups x 13
    Clap Push Ups x 10
    Squats x 30
    Pistol Squad (Each Leg) x 3
    Walking Lunges x 10
    Calf Raises (Each Leg) x12
    Crunches x 15
    Flutter Crunches 15 saniye
    Toe Touch Crunches x 5
    V Hold 10 saniye
    Hanging Knee Raise x 10


    programım bu şuan sizce nasıl ( yanlış hatırlamıyorsam 4. ayım )
     
  3. testorhan
    Offline

    testorhan Üye

    Katılım:
    30 Eylül 2015
    Mesajlar:
    104
    Beğenileri:
    32
    Ödül Puanları:
    38
    Sercan, plenche video bekliyoruz ;)

    Sent from my Nexus 9 using Tapatalk
     

Sayfayı Paylaş