steroid ilaçları zararlımı

Konusu 'Supplementler' forumundadır ve pilgrim_father tarafından 12 Mart 2010 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 4 üye.
  1. pilgrim_father
    Offline

    pilgrim_father Üye

    Katılım:
    28 Kasım 2009
    Mesajlar:
    45
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    slm arkadaslar ben yaklaşık 6 aydır kasalrımda erime hissediyorum çalışmama rağmen vücudum gelişmiyor önceden cok iyi vücut yapmıştım ama şimdi hepsini kaybettim niye olduğunu bi türlü çözemedim doktora gittim oda bişiyin yok dio bende cözüm olarak yaklaşık 4 6 haftalığına steroid ilacı kullanim diyorum bunu salondan bi arkadas tavsiye etti ama okuduğum kadarıyla çok zararlı bi madde fakat 4 haftalık kullanmada bu yan etkiyi görürmüyüm sizce
     
  2. AxiboY
    Offline

    AxiboY Üye

    Katılım:
    12 Kasım 2007
    Mesajlar:
    1.154
    Beğenileri:
    691
    Ödül Puanları:
    123
    Meslek:
    Hukuk
    Yer:
    Kocaeli
    Steroid lerin zararları
    Doping kullanimi, özellikle uluslararasi düzeyde modern yarisma sporlarinin gittikçe acimasiz hale gelmesi, zafer coskusu ve sportif basarilarin getirdigi sosyal ve ekonomik ödüller her geçen gün sporcularin mümkün olan herhangi bir yolla performanslarini arattirmaya zorlayip özendirmektedir.

    Fakat bunlarin adeta madalyonun ters tarafi olan asagida belirttigimiz zararli yönleri, zafer sarhoslugu ve alinan dereceler neticesinde hiç görülmemekte ve daha sonra aci gerçeklerle karsilasilmaktadir.

    Sagligi tehdit eden en önemli zararlarina genel bakis:

    * Karaciger ve böbrek bozukluklarina yol açar. Çünkü bu ilaçlar vücutta karacigerde elimine olup, böbrekler vasitasiyla atildigindan, bu organlarda büyük tahribatlar yapmaktadir. Sarilik bulgularina veya iflasina hatta ölüme yol açmaktadir.

    * Vücudun normal kapasitesi üzerine çikildigindan, kas ve eklem sakatliklarina neden olur.

    * Cinsel performansta denge bozulmakta, erkekler kisirlasmaya kadinlar ise erkeklesmeye baslamaktadir.

    * Kanser tehlikesi yaratmaktadir. Bu tür ilaçlar hücre bölünmesini hizlandirmak suretiyle protein metabolizmasina etki eder. kanserde bir hücre oldugundan bu hücrelerinde bölünmesi hizlanir ve kanserin ortaya çikmasina veya ilerlemesine etken olur.

    * Prostat büyümesi ve tahribatina neden olur.

    * Çogu zararli etkiler zamanla ortaya çikacagindan ilerde birçok rahatsizliga uygun bir ortam hazirlar. Ayrica bunca zarara karsi, sporculari bekledikleri performans açisindan bir süre etkilese de yarismaya yakin kesilecegi için bu etki müsabaka sirasinda % 10'luk bir avantajdan ileriye gitmez. Son yapilan arastirmalar bunu kanitlamistir.

    * Vücutta su tuttugu için yarismaci için dezavantaj teskil eder.

    * Kan basincini arttirir ve kalp hastaligina neden olur.

    * Bütün bu sayilan yan etki ve zararlari ile birlikte, bunlari ortadan kaldirmak için daha baska ilaçlar kullanilmasini gerektirerek metabolizmanin yorulmasina neden olur.

    Bütün bu olumsuzluklara ragmen, kaçinilmaz sekilde doping tutkusunu yenemeyenler ve en fazla doping yanlisi olanlar bile:

    * En az 4-5 sene çalismadan (bu süre içinde vücut ancak üst seviyelere gelecek ve disaridan ilaç alimina gerek göstermeyecektir.)

    * En az 20 yas sinirini geçmeden

    * Her kürden sonra 2-3 ay ara verip doktorlara karaciger, kan, hormon ve diger saglik testi yaptirmadan asla kullanmamalidirlar.

    Doping ilaçlarinin etki ve zararlari kisiden kisiye degistigi gibi, yasla da ilgili olarak degismemektedir. Birçok besin maddesinde de hormonal katkilar sonucu birikimler olustugundan, yedigimiz besinlerle dahi bunlari alabilecegimiz açisindan da konuya ciddiyetle yaklasmak gerekmektedir.

    STEROIDLERIN YAN ETKILERI:
    Vücutta su ve tuz tutar
    Kadinsi özellikler olusturur
    Derideki degisiklikler
    Psikolojik ve ruhsal degisimler
    Mide ve sindirim sistemi problemleri
    Saç dökülmesi ve kellik
    Kardiovasküler etkilenmeler
    Büyüme problemi
    Prostat büyümesi ve kanseri
    Yüksek tansiyon
    Böbreklere zararli etkisi

    Diger zararli yan etkileri:

    Steroidlerin diger yan etkileri ise özetle; bas agrisi, bulanti, birakinca ani kuvvet kayiplari, vücudun tasiyabilecegi yükten fazlasini kaldirmak suretiyle çesitli adele ve tendon sakatliklari, genetik yapi bozukluklari ve igneler yapilirken olusacak problemler olarak siraliyabiliriz.



    Eğer bunları göz önünde bulundurarak hala steroid kullanmak istiyorsan Doping ve Hormonlar bölümüne yönlendirebiliriz seni..Ayrıca büyüme durduysa programını değiştirmeni tavsiye ederim steroid yerine supplement öneririm kilo almaksa amacın gainer düşünmelisin steroid sadece gelip geçici birşeydir ama ben sağlığımla oynamak ve yaza millete vücudumu sergilemek istiyorum sonrasını düşünmüyorum diyorsan steroid tam sana göre karar senin..
     
    Son düzenleme: 12 Mart 2010
    ercan41 ve demir00 bunu beğendi.
  3. bozokaydin
    Offline

    bozokaydin Üye

    Katılım:
    3 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    519
    Beğenileri:
    3.105
    Ödül Puanları:
    103
    Steroidlerin en masumu bile doğal hormon sistemini bozabilir, bunun tavsiyesi de yanlış olur. Kimse kullanmayan bir insana steroid tavsiye etmemeli. Elinden geldiğince anabolizan ürünlerden durmalısın.
     
    demir00 bunu beğendi.
  4. pilgrim_father
    Offline

    pilgrim_father Üye

    Katılım:
    28 Kasım 2009
    Mesajlar:
    45
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    amacım kilo alma değil zaten 1.84 boyundayım 80kiloyum gayet ideal vücut yapım var programımıda 2 ayda bir değiştiriyorum benim tek derdim vücudumun gelişmesinde gerileme olması eskisi gibi kalsaydı yinede memnun kalırdım niye gelişmiyorum demezdim çünkü vücudum iidi ama bu sporu yapıpda gerilemeyi bi türlü anlayamıyorum
     
  5. demir00
    Offline

    demir00 Özel Üye

    Katılım:
    26 Kasım 2009
    Mesajlar:
    1.467
    Beğenileri:
    1.311
    Ödül Puanları:
    123
    Meslek:
    Avukat
    Yer:
    Istanbul
    Vücutta gerileme olmasının sebebi kötü beslenmeden veya fazla calısmadan olabilir. Eger sorun bu ise, forumdaki kaynakları okuyup, sorununu cözmen lazım. Eger bir hastalık yoksa, gerilemenin sebepleri fazla degil.

    Anabolik sterid'le yapılan vücutlar bile cok iyi bir beslenme, calısma ve dinlenme programı gerektiriyor. Vucut gelisecegi son noktaya gelse ve sen 1 basamak daha atlamak istesen hadi anlayayım ama simdiden bu ne acele.

    Bilincsiz ilac kullanımın sonu felakettir.....duh
     
  6. pilgrim_father
    Offline

    pilgrim_father Üye

    Katılım:
    28 Kasım 2009
    Mesajlar:
    45
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    beslenmem yeterince iyi kahvaltıda 4 tumurta beyazı müsli beyaz peynir yiyorum öğlen pilav et sonra atıştırma olarak ton balık sandivç aksam et(sebze) pilav zaten ben bu öğünü başladımdan beri yapıyorum önceleri sorun yoktu besinden olcanı sanmıyorum cünkü olsa en başta olurdu ağırda çalısmıyorum haftada 4 gün hiç bir mantıklı açıklama bulamıyorum anlamış değilim eğer mayısa kadar devam ederse bırakmayı düşüyorum hiç bırakmak istemiyorum cok faydasını gördüm bu sporun cok seviyorum ama bi faydasını görmedikden sonra vücudmu boşuna yoruyormuş gibi hissediyorum eziyet ediyormuşum gibi geliyor ve yaptıkca sanki dahada kaslarım eriyecek gibi hissediyorum kütlemde bi düşüş var ama güç kaybı cok yok oda enteresan
     
  7. crayz_jump
    Offline

    crayz_jump Üye

    Katılım:
    10 Mart 2010
    Mesajlar:
    6
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    bu sporda en önemli faktör benim kanımca beslenme ve düzenli çalışmanın yanı sıra insanın psikolojisininde yerinde olması. seninki kadar uzun süreli değil ama zaman zaman yaşadım senin yaşadıklarınıda. "eyvah kaslarım eriyormu yoksa" psikolojisi gerçekten insanın içini yiyip bitirin bi duygu. üstelik düzenli çalıştığın halde. çok uzun süredir aralıksız mı çalışıyorsun? biraz ara ver 1 ay kadar dinlen. hem kasların dinlensin hemde sen psikolojini düzelt. ama bu ara sırasında da hergün aynaya bakıp bi gerileme varmı diye kendini kontrol etme. unut bir aylığına sonra tekrar devam et.
     
  8. pilgrim_father
    Offline

    pilgrim_father Üye

    Katılım:
    28 Kasım 2009
    Mesajlar:
    45
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    aslında 1 ay değilde 2 hafta ara verdim bu sefer başlayınca dahada fena oldum direk artık ben bu sporu yapamicam vücudum kaldıramıyor psikolojisine girdim inş düzelir diorum ama cok uzun zaman geçti ya geçse şimdiye kadar cokdan düzelirdi diye düşünüpde moralim bozuluyor açıkcası
     

Sayfayı Paylaş