Start-Up Antrenman Programı

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve nazirheyal tarafından 17 Haziran 2015 başlatılmıştır.

Yararlı oldumu ?

  1. Evet

    66,7%
  2. Hayır

    33,3%
Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. nazirheyal
    Offline

    nazirheyal Üye

    Katılım:
    14 Haziran 2015
    Mesajlar:
    22
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    13
    Cinsiyet:
    Bay
    Merhabalar bir kaç gündür yaptığım gözlemlemelerimin sonucunda ilk bu spora yeni başlıyanların neler yapıcaklarını bilmiyorlar ve forumda start-up gibi antrenman listeleri görmedim . Start-up ' ın amacı vücudu antrenman yapmaya ve aktif yaşamanıza hazırlamak . Tamamen vücut ağırlınız ile yaptığınız bir antrenmandır . Antrenman 2 günden oluşuyor .Diğer programlara geçmeden veya ekipmanla çalışmadan önce vücudun doğal, fonksiyonel hareket modellerini keşfetmesi için önemlidir. Bu program sağlığınızı düzene sokmak için ve vücudunuzun güçlü ve zayıf yanlarını keşfetmeniz için faydalı bir giriş kılavuzudur. Özellikle daha önce hiç spor yapmamış kişilere ilk olarak bu programı uygulamalarını tavsiye ederim. Ortalama 1 ay sonra diğer antrenmanlara geçmenizi tavsiye ederim . Ani bir kararla vücuda daha önce hiç yapmadığı hareketleri yaptırmak, yemediği çeşit ve miktarda besin yedirmek kısa zamanda sinir sistemini de, metabolizmayı da bozguna uğratır. Sonuç olarak vücut bireyi yaptığından ve yediğinden bıkmaya zorlar. Öte yandan eğer sporu, beslenmeyi ve dinlenmeyi zamanla teker teker değiştirirsek, vücut yeniliklere alışmaya ve bunlardan memnun olmaya başlar ve eskiye dönmek bile istemez. Kısaca dikkat etmemiz gereken bir anlık motivasyonla radikal kararlar almak yerine sakin ve akıllıca yaşamımızı etkileyen değişkenleri disiplinli bir şekilde değiştirmektir. Bu programda bunun için temel ve basit ipuçları bulacaksınız.
    Vücut ağırlığınızla yaptığınız bu egzersizler güç, kuvvet ve kas büyüklüğü noktasında sinir sistemine gerekli uyarıları verecektir. Muhtemelen antrenmanların devamında ufak tefek kas ağrıları hissedeceksiniz, bu tamamen normal. Bırakın vücudunuz kas sahibi olduğunu bir hatırlayıversin.

    !
    NOT :
    * İki günde de, egzersizlerin tamamını bitirdiğinizde 1 tekrar yapmış oluyorsunuz. Yapabileceğinizin maksimumunu yaptığınızda antrenmanınız bitmiş oluyor.
    *Egzersizler arasında
    1 dakika, tüm egzersizler bittiğinde paketi tekrarlamak için maksimum 3 dakika dinlenebilirsiniz.
    *Esnetme duruma göre çok önemli olabilir ve esnetmenin üzerinde stratejik olarak durulması gerekir.

    Neyse çok konuştuk buyrun antrenman programı :

    Gün 1
    -Isınma
    -Squat (Ağırlıksız) 10 tekrar x3 set
    -Şınav 10 tekrar x3 set
    -Inverted row 10 tekrar x3 set
    -Plank + side plank + leg raise 1 dakika

    Gün 2
    -Isınma

    -Lunge 3D 2 defa

    -Şınav ya da Dizüstü Şınav 10 tekrar x3 set

    -Pike şınav 8 tekrar x3 set

    -Zıplayarak barfiks 10 tekrar

    -Superman Yapabildiğinizin maksimumu.

    Kaynak : http://www.agirsaglam.com/baslangic/start-up-programi?showall=&start=2
     
  2. KaraFırtına
    Offline

    KaraFırtına Üye

    Katılım:
    9 Ocak 2015
    Mesajlar:
    103
    Beğenileri:
    22
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Bay
    ağırsağlam .com dan olduğu gibi copy paste yapmışsın ve en aşağı ufacık 1 puntoyla link koymuşsun. Yazının geriye kalanında zerre bahsetmiyorsun. En alttaki linkte sözde çalıntı olmayayım diye konulmuş. Öncelikle adam gibi belirt nereden aldıysan. Bu yaptığın suç onu söyleyeyim. (Gerçi link koymuşsunda göstermelik) Konuya gelirsek bu görüşe katılmıyorum. Bence yeni başlayanlar bile boş barla deadlift squat yapmalı. Vücut ağırlığıyla zaman kaybetmek yerine zaten eninde sonunda öğrenmek zorunda kalacağı hareketleri öğrenmeli. Yanlış anlamayın vücut ağırlı zaman kaybıdır demiyorum sadece 1 ay vücut ağırlığıyla aynı yoğunlukta aynı dirençle aynı şeyleri yapmanın zaman kaybı olduğunu düşünüyorum.
     
    antinkuntin ve doxux bunu beğendi.
  3. nazirheyal
    Offline

    nazirheyal Üye

    Katılım:
    14 Haziran 2015
    Mesajlar:
    22
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    13
    Cinsiyet:
    Bay
    Eleştiriniz için sağolun :) Zaten konunun başında benim programım vs demedim sadece böyle bir program göremediğim için yeni başlayanlar için paylaşmak istedim çalıntı olsaydı zaten kaynak koymazdım . Kaynak yazısının karakter büyüklüğü 1 sebebi ise makale karakter büyüklüğü 3 makalenin ilgi çekilmesini istedim . Konun başında biraz benim özetim oldu ordaki tüm yazıları almadım sadece önemli bulduklarımı aldım ve kırmızı yapıp önemli yerleri işaretledim . Start up ı önerme sebebimde spor geçmişi 0 olan bir kişi bir anda vücudunu ağırlıklarla çalıştırırsa belli bir sakatlıklar yola çıkar ve deadlift squat gibi haraketler bilinmeden yapılırsa belli sakatlıklara yol açar boş bar bile olsa vücudu yanlış bir yönde çalıştırıp vücud ona alışıp kaymaya sebep olur bu 1 ay da kendisini hem sonraki haraketlere alıştırır hemde sinir kas hücrelerini alıştırır ve sakatlıklıklarını önlemiş olur ve haraketler hakkında daha fazla araştırıp daha hazırlıklı olur . Yorumunuz için teşekkür ederim :)
     

Sayfayı Paylaş