Squat baldır ve basen büyütür mü

Konusu 'Bayanlar Özel - Fitness ve Antrenman' forumundadır ve Gzmmkplnn tarafından 11 Haziran 2015 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 4 üye.
  1. Gzmmkplnn
    Offline

    Gzmmkplnn Üye

    Katılım:
    2 Aralık 2014
    Mesajlar:
    11
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Cinsiyet:
    Bayan
    Merhabalar. Ben 3 aya yakin bir sure icerisinde 15 kilo vermistim fakat beslenme konusunda ve spor konusunda bilincsizdim. Hergun 2 saat kardiyo yapiyordum ve yeteri beslenmiyor (muşm ki bunu sonradan farkettm). Zayif bir goruntum ollmustu ve bundan memnun kalmadm. Vucudu sopa gibi olmustu. Bu yuzden 3 aydir kuvvet antrrmanlari yapiyorm. Ve kardiyoyu da haftada 3 kez HIIT seklinde programama dahill ettm. Beslenmemi de arttirarak gayett kivrimli bir vucuda ulastm. Hatta squat deadlift lunge tarzi hareketler sayesinde kalcam gozle gorulebilir sekilde buyudu. Ama farkettm ki ayni sekilde basen ve baldir kisimlarimda kalinlasti. Agirlik olarak 2 kiloluk dambilllarlla calisiyordum hep ama bu kadar kalinlasmalarina anlalm veremedm. Acikcasi gozum korktu ve bacak hareketlerini birakmayi dusunuyorm artik. Pilatese filan yonelmeyi dusundum ama o da bana sıkıcı geliyor. Ne yapmaliyim? ( bu arada kilomda da buyuk artis oldu, kas kazandigim icin olabillir mi?)
     
  2. caga
    Offline

    caga Üye

    Katılım:
    1 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    307
    Beğenileri:
    138
    Ödül Puanları:
    53
    Yer:
    Capua
    Instagram ve Facebook gibi sosyal ağlarda takip ettiklerim arasında yıl geçtikçe kalçası şekillenenler de var uylukları büyüyenler de var. Biraz genetik işi nerenin nasıl büyüyeceği. Mesela benim de omuz başlarım küçük kollarım aldı başını gidiyor. Omuz çalışıyorum, kollarıma yarıyor. Kalçayı bacaklardan arındırıp tamamen izole olarak çalışmak malesef zor.
    Kilo artışı ise kas kazancından da olur fakat bayanların natural yollarla kas kazanarak kilo arttırması kolay değildir. Zira bir erkek ''testosteronuyla'' kas inşa etmekte hayli zorlanırken bayanların kolayca kas kazanması mümkün değildir. Bu kilo artışı genelde spora başlanınca 2-3 ay içerisinde hızlı bir şekilde gerçekleşiyor. Korkulacak bir durum değildir kısacası, normaldir.
    Bol Şans.
     
    derin_aker bunu beğendi.
  3. Gzmmkplnn
    Offline

    Gzmmkplnn Üye

    Katılım:
    2 Aralık 2014
    Mesajlar:
    11
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Cinsiyet:
    Bayan
    --- Mesaj birleştirildi, 11 Haziran 2015 ---
    Vakit ayirip cevap verdiginiz icin cok tesekkur ederim.. fakat bayanlarin yapilari geregi kas insa etmekte zorlanacaklarini soylemissiniz. Peki spora basladiktan sonraki 2 3 ay icerisindeki bu kilo artisinin sebebi nedir o zaman onu anlayamadim ?
     
  4. caga
    Offline

    caga Üye

    Katılım:
    1 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    307
    Beğenileri:
    138
    Ödül Puanları:
    53
    Yer:
    Capua
    Sporda boşalan ve spor yaptıkça enerji(glikojen) dopolama potansiyeli artan kasların glikojenle dolması ve bunun yanında da daha büyük bir etken de vücudun su tutması, ağırlık artışına sebep oluyor. Pek çok arkadaşımız kısa sürede kas yaptığını düşünüyor ilk aylar içinde. Su tutan vücutla birlikte glikojenle dolan dolgun görünümlü kaslar bu yanılgıya sebep oluyor, haliyle de sporu bıraktıktan sonra kısa süre içinde eski hallerine dönmelerine anlam veremiyorlar.
    Rica ederim, iyi çalışmalar.
     
  5. sultanmehmed
    Offline

    sultanmehmed Üye

    Katılım:
    31 Mart 2010
    Mesajlar:
    1.182
    Beğenileri:
    2.501
    Ödül Puanları:
    123
    Yer:
    İstanbul/Fatih
    Dietteki karbonhidrat kaynaklarının tamamına yakını çıkartılarak ,daha ağırlıklı olarak sağlıklı yağlar ve protein ağırlıklı beslenme hacim olarak sizi daha ince , sıkı gösterecektir.
    Bahsettiğim beslenme şekli ile vücutta su tutumu minimuma iner , önemli olan tuz tüketimine dikkat etmek..
    Antreman sistemi olarak uyguladığınız hareketler gayet yeterli , düzgün bir dietle desteklendiğinde istediğiniz görünümü elde etmek mümkün..
     

Sayfayı Paylaş