Spor Salonunda Yapılan 4 Hata

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve seak52 tarafından 24 Ağustos 2012 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. seak52
    Offline

    seak52 Üye

    Katılım:
    11 Nisan 2012
    Mesajlar:
    24
    Beğenileri:
    8
    Ödül Puanları:
    13
    Spor salonuna gitmeye yeni başlayanlar için kaslarını geliştirmek kolaydır.

    Strength and Conditioning spor salonunun sahibi ABD'li antrenör Mike Boyle: "Kaslarınız için bir öğrenme sürecidir bu. O yüzden her yaptığınız hareket kaslarınızı geliştirir" diyor. Ancak kaslarınız zamanla bu antrenmanlara adapte olur ve onları geliştirmek zorlaşır. Bu saatten sonra kaslarınızı büyütmek akıllıca hazırlanan antrenman programlarının işidir. İşte Mike Boyle'nin sıklıkla şahit olduğu dört hata...

    Hata 1

    Bacaklarınızı çalıştırmıyorsunuz

    Birçok erkek, spor salonunda göğüs ve kol kaslarını büyütmek için saatler harcarken, bacak kaslarını ihmal eder. Mike Boyle'a göre bu, yapılabilecek en büyük hatalardan biri: "Alt vücudunuzda yer alan büyük kas gruplarını çalıştırmak, vücudunuzun bütün kaslarını geliştirmenize yardım edecek büyüme hormonlarının daha çok salgılanmasını sağlar." Bunu deneyin: Arka ayak sehpada split squat. Bir barı üstten tutuşla kavrayın ve sırtınızın üst bölümünde, başınızın arkasında tutun. Sol ayağınızla öne doğru büyük bir adım atın. Sağ ayağınızı da arkanızda duran sehpanın köşesine koyun. Bu şekilde vücudunuzu yaklaştırabildiğiniz kadar yere yaklaştırın. Toplamda 10 tekrar yapın ve aynısını diğer ayağınız öndeyken tekrarlayın. Bu, bir set demek. Toplam üç set yapın.

    Hata 2

    Çok fazla koşuyorsunuz

    Kilometrelerce koşmak tamamen vakit kaybı değil tabii ki. Ancak antrenör Boyle'a göre bunun bazı zararları da yok değil: "Vücudunuz koşarken sürekli tekrarlanan harekete adapte olur. Ayrıca, koşmak hızlı kasılan kas liflerini çalıştırmaz. Oysa bu kas liflerinin yağ yakmada büyük bir rolü vardır." Bunu deneyin: Daha kısa mesafeleri yüksek tempoda koştuğunuz aralıklı koşular yapın. Bir koşu bandının eğimini yüzde dokuza getirin ve 30 saniye boyunca koşabildiğiniz kadar hızlı koşun. Daha sonra bir dakika hafif tempoda koşun ve bunu 10 kere tekrarlayın.

    Hata 3

    Çok yavaş kaldırıyorsunuz

    Hızlı yapılan ağırlık çalışmaları hızlı sonuçlar verir. Mike Boyle bunun nedenini şöyle anlatıyor: "Bu tür çalışmalar, daha çok büyüme potansiyeli olan hızlı kasılan kas liflerini daha etkili çalıştırır. Ayrıca hareketleri hızlı yapmak kalp atış hızınızı da yükseltir. Daha çok yağ yakmanızı sağlar." Bunu deneyin: Ağırlığı hızlı kaldırın. Ağırlığı aşağı indirmek için de iki saniyelik bir süre ayırın.

    Hata 4

    Kendinizi zorlamıyorsunuz

    Profesyonel sporcular güçlü oldukları yanlarını değil, güçsüz oldukları yanlarını çalıştırırlar. Siz de öyle yapmalısınız. Antrenör Böyle "Zaten iyi yaptığınız şeyleri sürekli tekrarlamanın bir anlamı yok" diyor. Bunu deneyin: Birden fazla kasınızı aynı anda çalıştıran hareketleri tercih edin. Deadlift, barfiks ve dips bu konuda iyi bir başlangıçtır. Antrenmanlarınıza bu tür zor hareketler eklemeden kaslarınızı belli bir limitin üstünde geliştirmeniz imkansız.


    Kaynak : Mynet
     
  2. Moonster
    Offline

    Moonster Üye

    Katılım:
    26 Nisan 2008
    Mesajlar:
    118
    Beğenileri:
    24
    Ödül Puanları:
    28
    guzel yorumlar
     

Sayfayı Paylaş