Spor Programı ve Beslenmemdeki Köklü Değişiklik

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve RoarZZ tarafından 21 Mart 2015 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. RoarZZ
    Offline

    RoarZZ Üye

    Katılım:
    25 Şubat 2014
    Mesajlar:
    7
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Bay
    Merhaba Arkadaşlar,

    Spora bundan 1 yıl önce başladım.

    Başlarken 85 kiloydum. 183 boy. Muhtelemen %22 %23 yağ oranım vardı. Neredeyse hiç kasım yoktu diyebilirim. Bilinçsiz bir şekilde ilk olarak kilo vermeye odaklandım ve 2 ayda karbonhidratı kesip bol bol kardiyo yaparak 12 kilo verdim. Sonra ağırlık çalışmaya başladım ve yaklaşık 10 aydır çalışıyorum.


    Güç artışındaki oranı görmeniz için yazıyorum.
    10 aylık sürede 10+10+bar ile başladığım bench press'i 17.5+17.5+bar'a
    0 barfiks'i 10 barfikse yükselttim.
    biceps triceps'te de benzer oranlarda güç artışı yaşadım.
    Görüntü olarak ise belim baya inceldi, göğüs kaslarım, trapezlerim ve omuzlarım biraz değişti. biceps'te gözle görülür bir ilerleme kaydedemedim. triceps'te de çok az bir görüntü değişikliği oldu. Fakat bahsettiğim bölgelerde önemli oranda sertleşme var. çok hacim kazanamadım fakat güç kazandım özetle.
    kardiyodan sonra 73 e düşen kilomu 76 ya yükseltebildim. yağ oranım %22 lerden %15 e düştü.

    mesleğimden dolayı beslenmeye çok özen gösteremedim. bcaa hiç kullanmadım diyebilirim. sadece antreman sonrası whey kullandım. onun dışında yatmadan önce bolca süzme yoğurt, sabahları yumurta ve yulaf ezmesi, öğlenleri makarna ya da bulgur pilavı eşliğinde et yemeyi alışkanlık edindim.

    bir süredir dış görünüşümle ilgili gelişme olmamasından dolayı motivasyonumu kaybettim ve köklü bir değişikliğe gitmeye karar verdim.

    -hacim kazanmak için gainer kullanmaya karar verdim. (aldığım ürün: stacker ultra mass-porsiyonunda 30 gr falan izole whey ve bir miktari kazein var)
    -kreatin'in pek bir katkısını göremedim açıkçası. daha ağır çalışabilmek için çok tavsiye edilen multivitamin aldım (aldığım ürün: animal pak)
    -bcaa kullanmamanın büyük eksiklik olduğunu farkettim. bcaa ve aminoasit'i aynı şeyi sanıyordum :) (aldığım ürün: premium weider bcaa powder, glutamin takviyeli)
    -yağlanmak benim motivasyonumu bozuyor bu sebeple cla aldım (aldığım ürün: olimp green tea+cla)
    -buna ek olarak whey protein takviyesi yapmayı düşünüyorum ama kararsızım, gün içerisinde olabildiğince et, yumurta, süt ürünleri tüketmeye gayret ediyorum çünkü.

    amacım antremanlarımı ağırlaştırmak ve dış görüntüyü de geliştirmek. 10 aydır oluşturduğum bir temel var. fakat herkes gibi bende yağlanmaktan çekiniyorum.

    sizlere iki sorum var.

    1. mevcut takviye kombinasyonum sizce amacıma uygun mu ?
    2. off günlerimde yarım saatlik hafif tempo koşu yapmam, hatta yanında karnitin kullanmam, genişlememi engeller mi ? bcaa alırsam kardiyodan kaynaklanacak kas kayıplarını engelleyebilir miyim ?
     
    Son düzenleme: 21 Mart 2015
  2. zeo64
    Offline

    zeo64 Co-Moderator Yönetici Co-Moderator

    Katılım:
    18 Eylül 2011
    Mesajlar:
    1.470
    Beğenileri:
    1.424
    Ödül Puanları:
    123
    Meslek:
    Kocaeli Üni.Bilg.Müh.Öğrencisi
    Yer:
    Kocaeli / Uşak
    herşeyi ayrıntılı şekilde planlamışınız,ama en önemli şeyi unutmuşsunuz,beslenme.10 aydaki gelişiminizin iyi olmamaının da tek sebebi beslenme.çünkü 10 ayda alınmış sadece 3 kilo var.hakkıyla beslenseniz 10 ayda minimal oranda yağlanarak 10-15 kilo alabilirdiniz.hala da beslenmenin öneminin farkında değilsiniz.mentalitenizi değiştirmeniz gerekli.
     

Sayfayı Paylaş