Split Antrenman mı? Tüm Vücut Antrenmanı mı?

Konusu 'Yeni Başlayanlar Bölümü' forumundadır ve chillbro tarafından 26 Ocak 2016 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. chillbro
    Offline

    chillbro Üye

    Katılım:
    26 Ocak 2016
    Mesajlar:
    10
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Bay
    Merhaba arkadaşlar ben bir kaç aydır spor yapıyorum Ektomorf bir vücut yapım var (uzun ince) Tüm vücut çalışıyorum ama farkettiğim üzere istediğim gelişmeyi gösteremedim(benimde suçum var çok düzenli gitmediğim oldu) split programa geçmelimiyim ? omuzlarımı ve bicepslerimi geliştirmek benim için tatmin edici olacaktır bu programları uygulayan kişiler bana yardımcı olabilirler mi faydasını gördükleri programları atarsalarda çok sevinirim çünkü tüm vücut antremanda omuz daha çok gelişsin diye bir kaç hareket daha ekliyorum biceps hareketlerine gelince kalmıyor halim şimdiden yorum yapan herkese teşekkür ederim :)
     
  2. ironaddict
    Offline

    ironaddict Üye

    Katılım:
    21 Aralık 2015
    Mesajlar:
    24
    Beğenileri:
    22
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Bay
    Merhaba dostum heves bu sporda önemli ilk adımı atmana sevindim. Şimdi sorularına gelelim ilk olarak antrenmanlara bakalım. Senin ektomorf olduğuna göre ve tecrübene bakıldığında senin ana hedefin şu an kütle koymak olacaktır. Yani hangi programı uygularsan uygula bu amacına göre tasarlanmış olması Gerekir. Şimdi iki tür programın da yeri ve zamanı vardır. Tam vücut antrenmanı kütle koyma konusunda çok etkili olabilir. fakat böyle olması için doğru bir şekilde tasarlanmış olması şart. Temel çok eklemli hareketler programın esasını oluşturacaktır ve bunlara alt hedeflerine göre bir kaç hareket daha eklenebilir. Bu program hem iyi bir başlangıç yapabilmen için adaptasyon programı kullanılabilir nem kısa süreli kütle ve güç arttırmaya yönelik deadaptasyon programı olarak da. veya definasyon döneminde carb deloading antrenmanı olarak uygulanabilir seçenekler çok vazladır. Split programına gelelim en popüler vücut geliştirme program türü. burada gerekli altyapıyı oluşturduktan sonra rahatlıkla kullanabileceğin bir program türüdür fakat senin hedefin omuzları ve Biseps demişsin (kolları kastettiğini tahmin ediyorum). Daha küçük kas grupları onlara odaklanırken büyük bölgeleri ihmal etme asıl vücudu geliştiren antrenmanlar onlardır. Sonuç olarak her iki yöntemi uygun tavsiyem şu genel bir adaptasyondan geçerek uygun bir split programı uygulaman olacaktır. Program tasarım konusunda bu yazı yardımcı olabilir-http://www.myfitclub.org/fitness-programi-nasil-tasarlanir/
    http://www.myfitclub.org/ektomorf-vucut-tipine-gore-beslenme-ve-antrenman/
    Ve en büyük silahın sabır ve istikrar olacak. Umarım yardımcı olmuştur. İyi antrenmanlar.
     
    chillbro bunu beğendi.
  3. chillbro
    Offline

    chillbro Üye

    Katılım:
    26 Ocak 2016
    Mesajlar:
    10
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Bay
    çokkkkk sağolun hocam çok teşekkür ederim yazan ellerinize sağlık :)
     

Sayfayı Paylaş