Smith machine'de 7 derecelik açı ne işe yara?

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve cihanozturk tarafından 28 Mayıs 2012 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. cihanozturk
    Offline

    cihanozturk Üye

    Katılım:
    3 Ocak 2010
    Mesajlar:
    59
    Beğenileri:
    7
    Ödül Puanları:
    0
    Smith machine almayı düşünüyorum fakat aklıma takılan bir soru var,
    smith machine'in aşağı yukarı hareketli kısmındaki barın düz olanı bir de 7 derecelik açılı olanı var. hangisini tercih etmeliyim ikisinin arasında ne fark vardır?
     
  2. ARSON
    Offline

    ARSON Üye

    Katılım:
    23 Ekim 2005
    Mesajlar:
    461
    Beğenileri:
    1.607
    Ödül Puanları:
    103
    Meslek:
    V.G.F. 1.Kademe Antrenör
    Yer:
    MERSİN
    Eğik olanı makbuldur; düz olan kasılmaya neden olur eklemlerin rahat hareket etmez hareketin şeklini bozar. Mesela incline bench press çalışırken alt pozisyonda dirsekler kanatlara yakın olmalı düz açıda bu dirseklerin açılmasına neden oluyor. Yine military press çalışırken düz açıda bar başının üzerine doğru kalkmaz aynı düzlemde inip çıkar bu da senin ileri geri sallanmana neden olur.
     
  3. cihanozturk
    Offline

    cihanozturk Üye

    Katılım:
    3 Ocak 2010
    Mesajlar:
    59
    Beğenileri:
    7
    Ödül Puanları:
    0
    cevap için teşekkür kardeş, öğretici anlatımın için ayrı teşekkürler.

    Mesajınız otomatık olarak birleştirilmiştir---------- mesajın eklendiği saat 17:04 ---------- ilk mesajın gönderildiği saat 16:43 ----------

    sormayı unutmuşum, açılı smith machine'de ayarlı sehpa kullanırken yüzüm nereye dönük olmalı smith machine'in iç kısmınamı yoksa dışarı doğrumu?
     
  4. ARSON
    Offline

    ARSON Üye

    Katılım:
    23 Ekim 2005
    Mesajlar:
    461
    Beğenileri:
    1.607
    Ödül Puanları:
    103
    Meslek:
    V.G.F. 1.Kademe Antrenör
    Yer:
    MERSİN
    Harekete göre değişir; squat bench press omuz press gibi hareketlerde bar yukarıdayken göz hizana/baş üstüne yakın aşağıdayken göğsüne yakın inip kalkacak şekilde sehpayı çevirmelisin; upright row gibi hareketlerde açının genişlediği yöne dönmelisin çünkü darlaştıkça vücuduna sürtmeye başlar.
     
  5. cihanozturk
    Offline

    cihanozturk Üye

    Katılım:
    3 Ocak 2010
    Mesajlar:
    59
    Beğenileri:
    7
    Ödül Puanları:
    0
    evet sayende şimdi anladım kullanımını kardeş. teşekkür ederim.
     

Sayfayı Paylaş