Setleri Ağırlığı Düşürerek mi Yükselterek mi Devam Etmeliyim ?

Konusu 'Yeni Başlayanlar Bölümü' forumundadır ve oznyldz961 tarafından 4 Ağustos 2016 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. oznyldz961
    Offline

    oznyldz961 Üye

    Katılım:
    1 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    7
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    İstanbul
    Merhaba,
    Başlıkta da belirttiğim gibi setlere ağırlığı düşürerek mi yükselterek mi devam etmeliyim ? Doğrusu/Verimlisi Nedir ?
    Bi önceki salonumda ki hoca hafif başla son setlere doğru yükselterek git demişti.
    Örneğin bench press de 30 ile başlayıp 35 ile bitirmek mi daha doğru yoksa 40 ile başlayıp 30 ile bitirmek mi ? ( 4 Set x 10 Tekrar Şeklinde İlk iki set 30 son iki set 35 kg ya da ilk set 40 sonraki 2 set 35 son set 30 kg )
    teşekkürler..
     
  2. PrensDK
    Offline

    PrensDK Bölüm MOD Yönetici Bölüm MOD

    Katılım:
    17 Nisan 2016
    Mesajlar:
    40
    Beğenileri:
    25
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Antalya
    Ben kendi yaptigimi Örnekle açıklayayım, yine farklı taktikler de verilir.

    4x8 yapıyorsam Dümbell ıncline press'te ve maximum 28 kiloluk dumbell a çıkabiliyorsam ilk sete 15 ile girer lifleri alistiririm. Sonra 20-24-28 devam ederim. 28'te de zaten 6 ya da 7. Tekrarda bitmiş olur kaslarim
     
  3. oznyldz961
    Offline

    oznyldz961 Üye

    Katılım:
    1 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    7
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    İstanbul
    Bende de durum aynı ama ben 4x10 yapıyorum eğer sonlara doğru yükseltirsem 10 tekrar çok zor oluyor 7-8 tekrar da kaslar bitmiş oluyor. Misal barbell curl yaparken artık belden iterek falan güç almak zorunda kalıyorum. Kafam karışık ?
     
  4. yüzmeylçn
    Offline

    yüzmeylçn Üye

    Katılım:
    10 Haziran 2014
    Mesajlar:
    82
    Beğenileri:
    22
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Bay
    Gelişmenin zorlamaktan geçtiğini sakin unutma, her set tüm gücünü vermelisin. Ayrıca (bu benim şahsi görüşüm bunun faydasını gördüm) antrenmanda kullandığın sistemi iki hatta her hafta değiştir, vücudun alışmadığı sürece gelişme hiç durmaz

    D5803 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     

Sayfayı Paylaş