SET X AĞIRLIK ARTTIRMA OLAYI

Konusu 'Yeni Başlayanlar Bölümü' forumundadır ve menes tarafından 22 Ocak 2016 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. menes
    Offline

    menes Üye

    Katılım:
    22 Ocak 2016
    Mesajlar:
    4
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Bay
    Merhaba Arkadaşlar
    Aklıma takılan bir soru var. Örnek veriyorum 7 kg lık ağırlıkla 4x25 yapıyorum. Duyduğuma göre kasları geliştirmez diyorlar. 3x12 falan yapıp her sette ağırlığı arttır diyorlar. Anlamadığım şey 4x25 le de yorulup ter atıp yavaş ve doğru bi şekilde hareketleri yapıyorum. Birinci sorum arada ne gibi fark var ve hangi programı yapayım? İkinci sorum ise ağırlığı arttırmaktan kasıt mesela hergün ilk set 7 ikinci set 9 üçüncü set 11 yoksa ilk gün 7 ikinci gün 9..... gibi mi?

    Şimdiden Teşekkürler...
     
  2. atraksiyonlu
    Offline

    atraksiyonlu Üye

    Katılım:
    29 Mart 2015
    Mesajlar:
    471
    Beğenileri:
    155
    Ödül Puanları:
    43
    Cinsiyet:
    Bay
    kas gelişimi açısından yoğunluk önemli yani ağırlık. Genellikle 20 tekrarın üstüne çıkmamaya çalış. 12-6 iyidir.

    LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  3. 2pacist
    Offline

    2pacist Üye

    Katılım:
    14 Ekim 2014
    Mesajlar:
    741
    Beğenileri:
    441
    Ödül Puanları:
    73
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Dağcı
    Yer:
    Canada, Toronto
    Örnek veriyorum, dumbell press yapacaksın iki elinede 20'şer kilo dambıl aldın, bu ağırklıkla zorlanarak 12 tekrar çıkarttıysan, 2. sete kilo ekleyerek 12 tekrarı bitirmen pek mümkün değil. bitiriyorsan ilk sette yeterli ağırlıkla giremedin demektir. aynı kilo tüm setleri bitirmeye bak, baktın çok zorlandın biraz daha hafif bir dambıl al. kas gelişimi açısından 6-12 tekrar arası en iyi seçenek diyebiliriz.

    haftada iki gün göğüs pressi yaptığını var sayarsak, 20'şer kilo ile haftanın ilk günü 10 tekrar, haftanın ikinci günü yine 20 kilo ile 12 tekrara çıkabilir, bir sonraki hafta ağırlığı biraz arttırıp tekrarı yine düşüreceksin. ister 8-10-12 ister 10-12, 8-10'da olur tercih senin. Bu şekil de çok basit ilerleme yapabilirsin, bu en basit yöntem. ama illa ki düzenli bi artış olsun, tekrar yada ağırlık.
     
  4. menes
    Offline

    menes Üye

    Katılım:
    22 Ocak 2016
    Mesajlar:
    4
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Bay
    eyvallah sağolasın çok yardımcı oldun teşekkürler
     

Sayfayı Paylaş